וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: לביידן יש הזדמנות לפצות על טעויות ממשל טראמפ ביחס לאיראן

8.11.2020 / 13:43

נשיא איראן אמר כי הנשיא הרפובליקני נכשל עם מדיניות הלחץ המקסימלי על טהראן. "איראן תומכת בדיאלוג בונה עם העולם", אמר רוחאני. ביידן תומך בחזרה להסכם הגרעין שנחתם בתקופתו כסגנו של אובמה, אך רק אם איראן תחזור לקיים את חלקה

בווידאו: תגובות פלסטינים לניצחון ביידן בבחירות בארה"ב/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא איראן חסן רוחאני אמר היום (ראשון) כי הממשל האמריקני הבא צריך לנצל את ההזדמנות "לפצות" על הטעויות של הנשיא דונלד טראמפ, לאחר הניצחון של ג'ו ביידן. לדבריו, "ההתנגדות ההירואית של העם האיראני הוכיחה שמדיניות הלחץ המקסימלי נועדה לכישלון".

"העם האמריקני התנגד למדיניות המזיקה של טראמפ", אמר רוחאני, שצוטט על ידי התקשורת האיראנית. "הממשל האמריקני הבא צריך לנצל את ההזדמנות כדי לפצות על טעויות העבר. איראן תומכת בדיאלוג בונה עם העולם".

נשיא איראן, חסן רוחאני במהלך פגישה בטהרן 8 בנובמבר 2020. AP
מקווים לשינוי במדיניות של ארה"ב. רוחאני, היום/AP

ביידן הבטיח לשוב להסכם הגרעין שממנו פרש טראמפ ושנחתם כשהיה סגן הנשיא - אם איראן תשוב למלא את חלקה. טהראן חזרה להעשיר אורניום בקצב מוגבר, אך אמרה כי הצעדים שנקטה מאז 2018 הפיכים, אם האינטרסים שלה יכובדו.

עם זאת, ביידן רוצה שכל חזרה להסכם תהיה "נקודת התחלה" למשא ומתן נוסף לחיזוק הסכם הגרעין ולהתמודדות עם סוגיות אחרות. מנהיגי איראן שוללים נכון לעתה שיחות על סוגיות אחרות פרט לתכנית הגרעין, כמו ארסנל הטילים והפעילות האזורית של טהראן.

"העם האמריקני אמר את דברו. והעולם ממתין לראות אם המנהיגים החדשים ינטשו את הבריוניות פורעת החוק ההרסנית של המשטר היוצא - ויסכימו למולטיליטריזם, שיתוף פעולה וכיבוד החוק. מעשים חשובים יותר מהכול", כתב שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully