וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך את ביידן: מצפה לעבוד איתך ולחזק את הברית בין ארה"ב לישראל

עודכן לאחרונה: 8.11.2020 / 7:51

ראש הממשלה צייץ ברכות לנשיא הנבחר ולסגניתו קמלה האריס, יותר מ-12 שעות אחרי ההכרזה של התקשורת האמריקנית וברכות רוב מנהיגי העולם. גם גנץ בירך: "ידיד ותיק של ישראל, מצפה להעמיק את היחסים". הנשיא ריבלין הזמין את ביידן לירושלים: "בהצלחה רבה"

בווידאו: ביידן נואם בדלאוור לקראת ההכרז על ניצחונו/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר (ראשון) את הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, וסגניתו, קמלה האריס. "ברכותיי", כתב נתניהו בציוץ בטוויטר לזוג המנצח. "ג'ו, יש לנו קשר אישי ארוך וחם של כמעט 40 שנה, ואני מכיר אותך כידיד גדול של ישראל. אני מצפה לעבוד עם שניכם בכדי לחזק את הברית המיוחדת בין ארצות הברית לישראל". נתניהו צייץ הברכה יותר מ-12 שעות אחרי ההכרזה של ערוצי הטלוויזיה במדינה על נצחונו של ביידן, ואחרי רוב מנהיגי העולם שפרסמו ברכות כבר אתמול בערב.

כמו נתניהו, גם נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך את הנשיא הנבחר רק הבוקר. "אני שולח את ברכת עם ישראל ומדינת ישראל לחברנו ג'ו ביידן על בחירתך לנשיא ה-46 של ארצות הברית של אמריקה. אני גם שולח ברכות ואיחולים להצלחתך, סגנית הנשיא הנבחרת קמלה האריס", נכתב בהודעה מטעמו.

"אדוני הנשיא הנבחר, כחבר ותיק של ישראל, אתה כיום מנהיג העולם החופשי ובעל ברית קרוב וחשוב ביותר של מדינת ישראל. הברית האסטרטגית בין שתי מדינותינו ועמינו חזקה יותר מכל הנהגה פוליטית, ואינה מבוססת על ידידות בלבד. זה נעוץ עמוק בערכים המשותפים שלנו ובמחויבות ארוכת השנים שלנו לחופש ודמוקרטיה כבסיס החברות שלנו", המשיך.

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת סיעה, 19 באוקטובר 2020. אלעד מלכה
הקדים את נתניהו, גנץ/אלעד מלכה

בהודעתו, ריבלין הודה לנשיא דונלד טראמפ, שצפוי לסיים את תפקידו בינואר, והזמין את ביידן לביקור בירושלים. "זה גם הזמן להודות לנשיא טראמפ על ארבע שנות שותפות לחיזוק ביטחונה של ישראל, ולהודות לעם האמריקני על התמיכה האיתנה והחברות. אין לי ספק שהיחסים המיוחדים שלנו ושיתוף הפעולה הרב גוני ימשיכו לפרוח ולצמוח בעתיד", נמסר.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, פרסם במהלך הלילה את בירכתו לנשיא הנבחר ה-46 לרגל נצחונו, במהלך נאום הניצחון שנשא ביידן מדלאוור. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב גנץ כי ביידן הוא "ידיד ותיק של ישראל" וכי הוא מצפה לפעול ביחד איתו ועם סגניתו, קמלה האריס, להעמקת היחסים בין המדינות.

"עם הפיכת תוצאות הבחירות לסופיות, אני שולח את ברכותיי מקרב לב לג'ו ביידן, חבר ותומך ותיק של ישראל", כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו. הוא הקדיש את הברכה גם ל"שותפתו למירוץ, קמלה האריס, שעשתה היסטוריה כאישה הראשונה שנבחרת לתפקיד סגנית הנשיא".

בנוסף לכך, גנץ הודה לנשיא הנוכחי, על מחוייבותו לביטחון ישראל ולעתידה. "המזרח התיכון לקח צעדים גדולים קדימה תודות למנהיגות הנועזת שלו במהלך ארבעת השנים הללו", כתב שר הביטחון. "ועל כך אנחנו אסירי תודה".

שר החוץ, גבי אשכנזי, פרסם ברכה בטוויטר לאחר נאום הניצחון של ביידן. "כבוד הוא לי לברך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן וסגנית הנשיא הנבחר קמלה האריס על ניצחונכם בבחירות 2020", כתב אשכנזי. "התמיכה המובהקת של הנשיא הנבחר נמשכת כמעט חצי מאה. אני בטוח שתחת הנהגתו הברית האסטרטגית ההכרחית בין שתי מדינותינו תמשיך לפרוח ולשגשג".

לפי גורמים בסביבתו של ראש הממשלה נתניהו, העיכוב בהתייחסות לנושא הבחירות בארצות הברית נבע משום שהמתין לתוצאות האמת, ולא התבסס על ההכרזות בכלי התקשורת המרכזיים במדינה. ההערכה היא שנתניהו לא רצה להרגיז את טראמפ והעדיף להמתין כמה שיותר עם הודעת הברכה לביידן, בתקווה שהנשיא היוצא יודה בהפסדו ויתקשר לברך את ביידן.

במקביל, לשכת ראש הממשלה שיגרה לשרי הליכוד שורה של מסרים לריאיונות בתקשורת בעניין הבחירות בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully