וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמזו: רואים עלייה בתחלואה, כרגע לא צריך לחזור אחורה בהקלות

עודכן לאחרונה: 5.11.2020 / 17:38

ממונה הקורונה ערך תדריך לתקשורת בו אמר כי ישנה עלייה באופן משמעותי בכל הערים ובכל המגזרים, כשבחברה הערבית מקדם ההדבקה הגבוה ביותר. בנושא החינוך, גמזו הודיע כי אין כרגע פתרון למתווה לפתיחת כיתות ה' ומעלה. אושר סגר על היישוב מסעדה שברמת הגולן

בווידאו: גמזו מתייחס למתווה ההקלות ולכך שאין פיתרון לכיתות ה' ומעלה/צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, נשא היום (חמישי) תדריך לתקשורת בו הוא אמר כי כרגע לא צריך לחזור אחורה בהקלות. גמזו התייחס לאפשרות של התקדמות בפתיחת מערכת החינוך, ואמר כי נכון לעכשיו אין לו פתרון למתווה לפתיחת כיתות ה' ומעלה. הוא ציין כי ישנה עלייה מסוימת בתחלואה, וכי יפעל להגדלת היקפי הבדיקות. במקביל, אושר סגר על היישוב מסעדה שברמת הגולן והוארכו ההגבלות על מג'דל שמס.

"נפתחו כיתות א'-ד', כאשר א'-ב' במתווה מסוים. אנחנו דנים על מתווה שיהיה מקובל על משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד האוצר והרשויות המקומיות. אנחנו דנים עכשיו על הכיתות מעל כיתה ד', אנחנו מבינים את החשיבות במפגש בין המורים לתלמידים, כי לאחר שיח נרחב בין משרדי הממשלה, לא נמצא פתרון לחזרה ללימודים בכיתות אלה", אמר גמזו.

פרויקטור הקורונה אמר כי נכון לרגע זה, מגמת הירידה החדה בהדבקה נעצרה סביב 700-600 מקרים ביממה. "ראינו עליה באופן משמועתי בכל הערים ובכל המגזרים. בחברה הערבית אנחנו רואים מקדם הדבקה מעל ל-1, באוכלוסייה הכללית 0.6 ובאוכלוסייה החרדית 0.8", אמר.

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו במהלך תדרוך לתקשורת 5 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
תדריך אחרון בתפקיד. גמזו/אתר רשמי, -

גמזו, שזה התדריך האחרון שלו בתפקיד לתקשורת לפני שיוחלף על ידי פרופ' נחמן אש, התייחס להחלטה על פתיחת חנויות הרחוב מיום ראשון. "אנחנו עדיין בתהליך של הקלות, חנויות הרחוב יפתחו ביום ראשון - זו החלטה של הרע במיעוטו. גם שמשרד הבריאות עמד על דעתו לא לפתוח, היינו צריכים לאפשר את המסחר בישראל".

בעניין היקף הבדיקות, הוא אמר כי "כדי להבטיח פתיחת מערכת חינוך באופן נכון, ביקשו סקר של כל עובדי ההוראה, עשינו כרגע 20 אלף מתוך 70 אלף עובדי הוראה. בסקר מצאנו 150 עובדים מאומתים, חסכנו סגירה של בתי ספר. אני מבקש מכל צוותי החינוך לגשת לבדיקה כך שתרגישו בטוח כלפי התלמידים". לדבריו, "אנחנו נכנסים למבצע של מיליון בשבועיים - אנחנו רוצים להגיע למיליון בדיקות בשבועיים הקרובים ונעשה את זה ביחד עם ראשי הרשויות המקומיות".

גמזו הסביר כי חלק מהגדילה בתחלואה מצוי במעבר של פועלים מהרשות הפלסטינית לישראל, ושל ערביי ישראל לרשות. "כשערביי ישראל מגיעים לשטחי הרשות לחתונות ולמסחר, זה יוצר בעייתיות של תחלואה גם בישראל וגם ברשות". לדבריו, יהיה איסור על מעבר לשטחי הרשות, אך הדבר עדיין בדיון במל"ל. "אנחנו רוצים לעשות סקר לפועלים שנכנסים לישראל כדי להבין את סדר הגודל של התחלואה שם", אמר.

754 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 754 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-317,556. אתמול התקבלו תוצאות עבור 40,832 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 9,406. בבתי החולים מאושפזים 576 חולים, מתוכם 154 מונשמים ו-353 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,597 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 831 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 40,832, מתוכן 2.1% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully