וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד, דוד, תמר ומאיה: אלו השמות הפרטיים הנפוצים בישראל ב-2019

3.11.2020 / 16:22

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את רשימת השמות שניתנו לכמות הילדים הגדולה ביותר בשנה הקודמת, בחלוקה לבני דתות או מינים שונים ולאשכול חברתי-כלכלי. השם ליאם נפוץ בקרב בנים יהודים ודרוזים וכן בקרב בנות יהודיות, והשם מאיה נפוץ במיוחד בהוד השרון

הקלטה: מד"א

השמות הפרטיים הנפוצים ביותר שניתנו בשנת 2019 לילדים בישראל הם: מוחמד, דוד, תמר ומרים - כך עולה מדוח שפרסמה היום (שלישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בדוח ניתן גם מידע על שמות המשותפים לבני דתות או מינים שונים, ונעשה ניתוח של השמות לפי אשכול חברתי-כלכלי של יישוב המגורים.

השם מוחמד הוא השם הנפוץ ביותר בישראל בכלל, ובקרב הבנים המוסלמים בפרט, אך הוא נמצא במגמת ירידה מתמשכת, כשפחות בנים נקראים בשם זה. בקרב בנים יהודים, השם הנפוץ ביותר היה דוד, עם 1,488 ילדים שנקראו בשם זה ב-2019. אחריו השם אריאל, שניתן ל-1,341 ילדים.

בקרב בנות יהודיות, השם הנפוץ ביותר, זו השנה הרביעית ברציפות, היה תמר. 1,233 ילדות נקראו בשם זה. השם נועה עלה למקום השלישי ומאיה נשאר במקום השני. בקרב מוסלמיות, השם הנפוץ ביותר היה מרים, עם 541 בנות שנקראו בשם זה.

תינוקיה בבית החולים ביקור חולים. ללא, פלאש 90
תמר הוא השם הנפוץ לבנות ארבע שנים רצופות. תינוקיה בבית החולים ביקור חולים/פלאש 90, ללא

בקרב היהודים, ישנם שמות רבים המשותפים לשני המינים, כך למשל: אריאל, עומר, נועם, אורי, דניאל, אליה, הלל. לעומתם, בקרב המוסלמים יש מעט שמות כאלה, כמו נור, ג'וד ומלאק. הדוח העלה כי שמות מסויימים משותפים לבני דתות שונו, למשל יוסף, אדם ואמיר בקרב בנים יהודים, מוסלמים ודרוזים, או ליאן, אלין ונור בקרב הבנות היהודיות, המוסלמיות והדרוזיות.

שמות מסוימים משותפים הן לקבוצות דת והן למינים שונים, כמו למשל ליאם בקרב בנים יהודים ודרוזים וגם בקרב בנות יהודיות. השם מאיה היה נפוץ במיוחד בקרב בנות מהוד השרון, וניתן ל-5.8% מאלו שנולדו ביישוב זה. הוא היה גם הנפוץ ביותר במודיעין, הרצליה, רמת גן, שדרות, ראשון לציון, תל אביב-יפו, גבעתיים, חיפה, ועוד.

עוד בוואלה!

מצב היישובים בישראל: ירושלים הכי מאוכלסת, תל אביב הכי מבוקשת

לכתבה המלאה

השם דוד נמצא כפופולרי ביותר בקרב בנים יהודים ביישובים יד בנימין, רכסים, כוכב יעקב, קריית ארבע, בני ברק, נתיבות, ירושלים ואופקים, ואילו השם אריאל היה הכי הנפוץ בכרמיאל, רמת השרון, רעננה, קרני שומרון, יהוד, מעלה אדומים, יבנה וחיפה.

באשכול החברתי-כלכלי 1, הנמוך ביותר, משה הוא השם הנפוץ ביותר. לעומת זאת, באשכול 9 הגבוה ביותר השם הנפוץ ביותר הוא איתן. השם שרה הוא הנפוץ ביותר באשכולות 2-1 בעוד מאיה - באשכולות 9-6.

תינוק נולד בבי"ח שערי צדק, 2018. הדס פרוש, פלאש 90
השם מוחמד הוא השם הנפוץ ביותר בישראל. תינוק נולד בבי"ח שערי צדק/פלאש 90, הדס פרוש

השם הנפוץ ביותר בקרב ילידי 2019

  • מוחמד - 2,598
  • יוסף - 1,942
  • אריאל - 1,907
  • דוד - 1,488
  • אריאל - 1,341
  • תמר - 1,233
  • מאיה - 1,208
  • מרים -541
  • שמות נפוצים נוספים: נועה, אביגיל, איילה, יעל, שרה, אדל, שירה ואסתר לבנות | לביא, נועם, יוסף, אורי, איתן ומשה לבנים.

השמות הנפוצים ביותר בשנת 2019 בקרב בנות יהודיות היו תמר ומאיה - 2.0% (1,233) מכלל הבנות נקראו בשם תמר ו-1.9% (1,208) - בשם מאיה. לאורך שנים רבות היה נועה השם הנפוץ ביותר, ובשנים 2009-2008 הוא ניתן לכ-3.5% מבנות השנתון. בשנים לאחר מכן, הוא הפך פחות שכיח. לעומת זאת, הפופולריות של השמות איילה ואביגיל עלתה מ-0.4% בתחילת שנות האלפיים ל-1.7% ול-1.8%, בהתאמה, בשנתון 2019-2018.

בקרב הבנים היהודים, דוד היה השם הנפוץ ביותר וניתן ליותר מ-2% מהם (1,488). נתון זה מסמן מגמה בעשור האחרון (2019-2010), במהלכו חלה עלייה בשמות ממקורות עבריים ותנ"כיים כמו אימרי, ארי, אלרואי, לביא, בניה, בארי, ארבל, ינאי, דור, ראם, אליאב, ירדן ופלג. במקביל, עלו בצורה משמעותית שמות לועזיים כמו ליאו, רוי ולירוי.

תינוקיה בבית החולים ביקור חולים. ללא, פלאש 90
עלייה בשמות ממקורות עבריים ותנ"כיים. תינוקיה בבית החולים ביקור חולים/פלאש 90, ללא

בקרב הציבור היהודי, משותפים לשני המינים השמות אריאל, עומר, נועם, אורי, דניאל, אליה, הלל, יובל, רוני, עמית, אביב, אור, יהלי, ליבי, אוריה, ליאם, גפן, מעיין, ארבל, ירדן, עדן, הדר, כרם, בר, רום, ליאל, כרמל, עמנואל, נוה, דור, שיר, זיו, זוהר, יהב ותום. בקרב המוסלמים ישנם שלושה שמות כאלו בלבד - השמות נור, ג'וד ומלאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully