וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש: שוטרים שתקפו צעיר שלא עטה מסיכה יועמדו לדין בכפוף לשימוע

1.11.2020 / 13:06

המחלקה לחקירות שוטרים החליטה להעמיד לדין שוטר ממרחב איילון ומתנדב משטרה שלקחו חלק במעצר אלים של בן 24 שהסתובב ללא מסיכה בחולון. על פי החשד, השוטרים הורו לו להזדהות, אולם לאחר שהתעלם הם עצרו אותו תוך שימוש באגרופים, טייזר ומכות בראשו

בוווידאו: מעצר באלימות צעיר שהסתובב ללא מסיכה בחולון/מערכת וואלה! NEWS

שוטר ומתנדב משטרה ממרחב איילון יועמדו לדין בכפוף לשימוע לאחר שתקפו צעיר שלא עטרה מסיכה בחולון בחודש יולי - כך הודיעה היום (ראשון) המחלקה לחקירות שוטרים. על פי החשד, בן ה-24 שהה יחד עם חבריו בשטח ציבורי בעיר כשאינו עוטה מסכה. השוטרים הורו לו להזדהות, אולם לאחר שהתעלם מהוראותיהם, בניסיון לעצור אותו הם היכו אותו באגרופים, אקדח טייזר וחבטו בראשו.

"לאחר חקירת המקרה ובחינת מכלול הנסיבות החליטה המחלקה לחקירות לשוטרים כי השוטרים הפעילו שימוש חריג בכח ועל כן הוחלט להעמידם לדין בכפוף לשימוע שייערך להם", מסרו במח"ש.

תיעוד של שוטרים עוצרים באלימות צעיר שהסתובב ללא מסיכה בחולון. 06 ביולי 2020. צילום מסך, אתר רשמי
תיעוד המעצר האלים בחולון, יולי/אתר רשמי, צילום מסך

הצעיר, דוד ביטון, נעצר באותו ערב, אך בדיון בהארכת מעצרו הורתה השופטת לשחררו. עם זאת, המשטרה הגישה בקשת עיכוב ביצוע. שופטת השלום ענת יהב כתבה אז בהחלטתה כי זה "אירוע חמור שהלך והסלים מבקשה פשוטה של השוטרים מחשוד וחבריו שיעטו מסכות על פינהם. אינני יכולה להתעלם מהעובדה שהחשוד נחבל חבלות של ממש ונזקק לטיפול בבית החולים".


ימים לאחר מכן, הוועדה לביקורת המדינה בכנסת ערכה דיון בדוח מבקר המדינה בנושא המעצרים הפליליים בישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ עופר שלח, זימן לדיון את ביטון. ביטון טען בוועדה בין היתר כי "לא קיבלתי טיפול רפואי של מד"א בהתחלה. היכו אותי באכזריות שאין כדוגמתה. הקאתי מספר פעמים. החליטו לענות אותי. לא יודע למה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully