וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החטיפה מבית החולים: אלפים בהלווית השיח הדרוזי שמת מקורונה

אלי אשכנזי, יואב איתיאל ויפעת רוזנברג

31.10.2020 / 11:12

המונים הגיעו לטקס האשכבה של שיח אבו זאין אלדין חסן חלבי במג'דל שמס, הנערך במגרש כדורגל. בתיעוד מהיישוב שנמצא תחת סגר נראים המשתתפים מצטופפים ללא שמירת מרחק. האירוע נערך לאחר שעשרות צעירים פרצו לביה"ח זיו ולקחו את הגופה. הנהגת העדה: אל תגיעו להלוויה

בווידאו: אלפים בהלווית השיח הדרוזי שמת מקורונה וגופתו נחטפה מביה"ח/עריכה: שאול אדם

אלפי משתתפים הגיעו לאורך היום (שבת) להלוויתו של השיח הדרוזי שמת מקורונה במג'דל שמס, אחרי שגופתו נלקחה מבית החולים. בטקס האשכבה של המנהיג הדתי שיח אבו זאין אלדין חסן חלבי, שנערך במגרש כדורגל ביישוב, נראו המשתתפים מצטופפים ללא שמירת מרחק, בניגוד לתקנות הקורונה.

האירוע מתקיים אחרי שאתמול פרצו עשרות צעירים בני העדה הדרוזית לבית החולים זיו שבצפת, הדפו את המאבטחים וחטפו את גופת השיח. לדברי הצעירים, מרביתם תושבי מג'דל שמס, הם עשו זאת בעקבות עיכוב בשחרורה.

טקס הלוויה של השיח הדרוזי אבו זאין אלדין חסן חלבי שנחטף מבית החולים זיו בצפת. 31 באוקטובר 2020. כמאל עדואן, אתר רשמי
טקס האשכבה, היום/אתר רשמי, כמאל עדואן

הכוונה לערוך מסע הלוויה המוני ביישוב המוגדר אדום בשל תחלואה גבוהה, ונמצא תחת סגר, עלתה לפני החטיפה. הדבר עורר חשש להדבקה רחבה בנגיף, והביא את פרויקטור הקורונה רוני גמזו, אנשי פיקוד העורף, ושיח מואפק טריף להורות שלא לשחרר את הגופה במהלך היום.

הנהגת העדה הדרוזית קראה לשמור על הנחיות משרד הבריאות, ובהודעת אבל משותפת שפרסמו עם משפחת השיח, קראו לא להגיע למג'דל שמס לטקס האשכבה. "האירוע שהתרחש בבית החולים זיו בצפת איננו על דעת הנהגת העדה ובני משפחת המנוח, שהיה בעל מעמד דתי בכיר בקרב בני העדה וראוי לכל כבוד. ההלוויה מלכתחילה תוכננה להיערך הבוקר", מסרו.

טקס הלוויה של השיח הדרוזי אבו זאין אלדין חסן חלבי שנחטף מבית החולים זיו בצפת. 31 באוקטובר 2020. ללא, אתר רשמי
הבאת הגופה ליישוב, הלילה/אתר רשמי, ללא

כמו כן, מסרה ההנהגה כי "המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית שיח מואפק טריף שב וקורא לקיים את ההלוויה ולשמור על הנחיות משרד הבריאות, מתוך מתן כבוד למנוח ושמירה על בריאות הציבור", והוסיפה כי "מן הראוי לציין כי ההלוויה שהתקיימה לפני שעה קלה, נערכה בתיאום מלא עם משטרת ישראל, פיקוד העורף והמועצה המקומית מג'דל שמס".

המשטרה מסרה בתגובה כי "לאחר קביעת מותו של השייח חלבי בבית החולים זיו ביום שישי סיכם בית החולים עם משפחת הנפטר וההנהגה המקומית במג'דל שמס כי גופת השיח' תוצא מבית החולים ביום שבת בבוקר ותובא לקבורה במהלך השבת. בניגוד לסיכום עם המשפחה והמנהיגים, בשעות הערב של יום שישי הגיעו כמה עשרות תושבים דרוזים מישובים אחרים אל בית החולים בדרישה לקבל את הגופה, וכוח משטרה הוזעק אל המקום. הגופה נמסרה לאנשי העדה על ידי צוות בית החולים, שהעבירו אותה לבית העם במג'דל שמס". לדבריה, "מפקד מחוז צפון הורה לבדוק את נסיבות מסירת הגופה שלא במועד שנקבע, ועל קיום חקירה מקיפה למצוי הדין עם המתפרצים לבית החולים".

סגן שר הבריאות יואב קיש תקף את קיום הלוויה. "איך הם לא מבינים שצעדה כזו באיזור הכי מודלק במדינה זה פשוט אסון?", כתב בטוויטר. "יעלה להם ולנו במאות נדבקים, חולים קשים ולצערי מן הסתם גם מתים. מתסכל ועצוב".

מנהל המרכז הרפואי זיו, פרופ' סלמאן זרקא, אמר כי במרכז מודאגים מהתמונות שנראו מהלווייתו של השייח חלבי. "שמחנו על הודעת המשטרה כי תבחן ותבדוק את אירוע לקיחת הגופה שקרה אתמול בלילה במרכז הרפואי למרות נוכחות כוחות משטרה ויס"מ. חושבים שיש מה לתחקר ויש מה להפיק לקחים", אמר פרופ' זרקא. "אנחנו מבינים את הצורך לחלוק כבוד למנהיג הגדול, אך יחד עם זאת אנו פונים לעדה הדרוזית ולמשפחה בבקשה לשמור על הכללים של הריחוק החברתי, מסיכות ולמנוע הדבקת אנשים בראים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully