וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכירי הפנטגון על הכוונת של איראן בשל חיסול סולימאני

גורמים בכירים אמרו לרשת NBC כי בחודש שעבר היו תדרוכים ביטחוניים על איום פעיל לפגוע במי שהיה מעורב בחיסול הגנרל האיראני - כולל על אדמת ארה"ב. זאת אחרי שאזרח איראני עקב אחרי רכבו של בכיר בפנטגון. על רקע זה, ביקורו האחרון של שר ההגנה במזה"ת היה חשאי ביותר

בווידאו: איראן חנכה טיל על שם סולימאני/מתוך טוויטר, עריכה: איתי עמרם

גורמי צבא, מודיעין וביטחון בארצות הברית תודרכו בחודש שעבר על איום הנשקף לראשי הפנטגון על אדמת ארצות הברית, ולא רק במסעותיהם מעבר לים - כך דווח הערב (חמישי) ברשת NBC מפי חמישה בכירים אמריקנים המעורים ישירות בנושא.

חלקמ הבכירים אמרו כי התדרוכים העלו כי האיום, שנותר פעיל, עשוי להיות נקמה של איראן על חיסולו של הגנרל קאסם סולימאני בתחילת השנה, על אף שהמידע שניתן לא הצביע על קשר חד-משמעי. לדבריהם, בתדרוכים היה מידע שהצביע כי המטרות הם בכירי הפנטגון והצבא שהיה מעורבים במבצע לחיסול הגנרל האיראני, ושמותיהם הופיעו ברשימה שחוברה על ידי גורמים עוינים.

באופן חריג, ביקורו של שר ההגנה במזרח התיכון ובדרום אסיה השבוע היה חשאי יותר מהרגיל, מה שעשוי להצביע על איום ביטחוני אפשרי. הכתבים שהתלוו על אספר לא הורשו לדווח על ביקוריו בבחריין או בישראל עד שהוא עזב את המדינות, חרף שהותו במשך שני לילות בבחריין. שתי המדינות חתמו לאחרונה על הסכם נורמליזציה בתיווך ממשל טראמפ.

טקס לציון ארבעים יום לחיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, במוסלה, איראן 9 בפברואר 2020. רויטרס
באיראן הבטיחו נקמה. טקס לציון 40 יום למותו של סולימאני, פברואר/רויטרס

הגורמים הבכירים אמרו כי התדרוכים של ה-FBI, CIA והצבא על האיום החלו אחרי תקרית שהתרחשה ב-22 בספטמבר, שבה היה מעורב בכיר במשרד ההגנה. הבכיר עזב את הפנטגון באותו הערב, כשכלי רכב לא מזוהה החל לעקוב מיד אחרי הג'יפ השחור הממשלתי שלו. הנהג, שזוהה כאזרח איראני, היה במכונית עם לוחית רישוי של וירג'יניה ונסע בצמוד לבכיר לאורך 7.5 עד 11.5 ק"מ.

לפי הבכירים, שתיארו את הדוח שחובר על ידי הפנטגון, הנהג האיראני נסע לעתים בצורה פראית, עד שנהגו של הבכיר במשרד ההגנה הצליח לאבד אותו.

לאחר מכן, הוציא הפנטגון התרעה במערכות רשויות אכיפת החוק וחלק מידע על הנהג החשוד, כולל תמונות שלו ושל המכונית. שני גורמים אמרו כי בתדרוכים עלה שלנהג יש חברים באיראן ובאפגניסטן מתוך חשבונותיו ברשתות החברתיות. הגורמים לא אמרו אם הוא תוחקר או נעצר.

עוד בוואלה!

על שם סולימאני: איראן חשפה טילי קרקע-קרקע ושיוט חדשים

לכתבה המלאה
שר הביטחון בני גנץ ומקבילו האמריקאי מארק אספר בפנטגון 22 באוקטובר 2020. שמוליק עלמני, אתר רשמי
הביקור נשמר בסוד עד בואו. גנץ ואספר, השבוע/אתר רשמי, שמוליק עלמני

בין הפנטגון ל-FBI יש מחלוקת לגבי חומרת התקרית. בפנטגון הביעו יותר דאגה ממנה, ואילו ב-FBI חקרו את התקרית וקבעו שהיא לא חלק מאיום רחב יותר לפגוע בבכירי צבא אמריקנים או שהיא קשורה ישירות לאיראן. הגורמים הבכירים לא הצליחו להסביר את הפערים בין הפנטגון לבין ה-FBI. שני גורמים בכירים אמרו כי ייתכן שהנהג האיראני לא ידע מי אותו גורם בכיר שעקב אחריו, וכי ייתכן שהוא עשה רק מתוך ידיעה שכל אחד שיהיה בכלי רכב שכזה היוצא מהפנטגון יהיה גורם בכיר.

ב-NBC לא חשפו את שמו של אותו בכיר לבקשת הפנטגון, מתוך שיקולי ביטחון. גורם בכיר בממשל אמר כי התקרית "מדאיגה".

הפנטגון לא השיב לשאלות על הדיווח, שפורסם ימים לפני הבחירות לנשיאות, וה-CIA וה-FBI סירבו להגיב, כמו גם הבית הלבן, כולל על השאלה אם הנשיא דונלד טראמפ תודרך על התקרית. שלושה גורמים בכירים בקונגרס אמרו כי "כנופיית השמונה" - ראשי הסיעות וועדות המודיעין בשני הבתים - לא תודרכו על התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully