וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד הטילה מחדש מצב חירום בשל התפשטות הגל השני של הקורונה

עודכן לאחרונה: 26.10.2020 / 0:16

ראש הממשלה יבקש מהפרלמנט להאריך את מצב החירום בחצי שנה, ובמהלכו ניתן יהיה להטיל עוצר לילי ולהגביל תנועה בין המחוזות. איטלה סוגרת מוקדם ברים ומסעדות, רה"מ בולגריה נדבק וברוסיה מספר המאובחנים הגיע ל-1.5 מיליון

בווידאו: עימותים בהפגנה נגד הגבלות הקורונה ברומא/צילום: רויטרס

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס הכריז היום (ראשון) על מצב חירום חדש על מנת לעצור את ההתפרצות של נגיף הקורונה. במסגרת מצב החירום, יוטל עוצר לילי מקומי ותיאסר תנועה בין המחוזות במקרים מסוימים.

"אנחנו חיים במצב קיצוני, החמור ביותר בחצי המאה האחרונה לפחות", הוא אמר במסיבת עיתונאים לאחר ישיבה של הממשלה. מצב החירום ייכנס הלילה לתוקף, וכל המחוזות, פרט לאיים הקנריים, יידרשו להטיל עוצר לילי. הפרלמנט יצטרך לאשר את מצב החירום מעבר ל-15 הימים הראשונים שלו, וראש הממשלה הסוציאליסטי ביקש להאריך אותו בחצי שנה, עד 9 במאי.

בימים האחרונים קראו כמה מחוזות בספרד לממשלה להפעיל את מצב החירום. המדינה הטילה את אחד הסגרים הנוקשים ביותר בתחילת המגיפה ואז שחררה את ההגבלות בחודשי הקיץ.

עם זאת, כמו מדינות רבות באירופה, היא חווה גל שני בשבועות האחרונים, ומספר הנדבקים הכולל בספרד הוא הגבוה ביותר במערב אירופה. ביום שישי היא חצתה את רף מיליון הנדבקים, ומספר המתים מתקרב ל-35 אלף.

טיפול בחולה קורונה ביחידה לטיפול נמרץ בבית באוזר מדריד, ספרד 14 באוקובר 2020. רויטרס
עומס על בתי החולים. טיפול בחולה קורונה באזור מדריד, החודש/רויטרס

קטלוניה הייתה אחד המחוזות הראשונים שהשתמשו בחקיקה החדשה כדי להטיל עוצר, שייכנס לתוקף הערב ב-22:00. מקומות הפתוחים לציבור ייסגרו כבר ב-21:00. באזור מדריד כבר הוגבל מספר האנשים שיכולים להתקהל בבתים לשישה, וכן נאסרה התקהלות לילית של אנשים שלא גרים יחד.

צו החירום של סנצ'ס ישמש מסגרת עבודה חוקית ליישום מערכת התראה חדשה, דומה לזו שיושמה בגרמניה, צרפת ומדינות אחרות.

ההתראה לפי רמות הסיכון תאפשר איסור על תנועה בין מחוזות שונים, פרט למקרים מוצדקים כמו לצורכי עבודה. גם בתוך המחוזות ייתכנו הגבלות נסיעה במסגרת סגרים מקומיים. מרבית המחוזות בספרד כבר נמצאים מעל הפרמטרים שלפיהם רמת הסכנה היא הגבוהה ביותר.

מה קורה ברחבי היבשת?

לא רק ספרד הכריזה צעדים חדשים לבלימת התחלואה. איטליה רואה עומס הולך וגדל על מערכת הבריאות שלה, והחל ממחר ייסגרו ברים, מסעדות ודוכני גלידה בשעה 18:00, אך רוב העסקים ימשיכו לפעול. בנוסף לכך, רוב שיעורי בתי הספר העל-יסודיים יתקיימו מרחוק במקום בכיתות.

על ההגבלות סיכמו ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה ומנהיגי המחוזות האזוריים. הוא אמר כי הוא רוצה להימנע מהסגר הארצי שהוטל בגל הראשון במרץ ובאפריל בשל הנזק הכלכלי.

"אנחנו חושבים שאנחנו נסבול קצת החודש הזה, אבל אם ננשוך את השפתיים עם ההגבלות האלו, נוכל לנשום שוב בדצמבר", אמר קונטה במסיבת עיתונאים שכינס היום.

ההגבלות החדשות שהטילה ממשלת איטליה בימים האחרונים הובילו להפגנות ברומא במהלך הלילה האחרון ובנאפולי בשבוע שעבר. אתמול נרשם שיא של מאובחנים במדינה, עם יותר מ-19,600 מקרים, ו-151 איש מתו מהווירוס.

במקביל, ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, הודיע כי הוא אובחן חיובי לקוביד-19 ונכנס לבידוד אחרי שהראה תסמינים קלים של המחלה. הוא מצטרף למנהיג אחר ביבשת, נשיא פולין אנדז'יי דודה, שהודיע אתמול כי הוא נדבק בנגיף.

אנשים הולכים בויה דל קורסו המכונה גם "קורסו" ברקע התפרצות נגיף הקורונה והעלייה בתחלואה ברומא, איטליה 25 באוקטובר 2020. רויטרס
רוצים להימנע מסגר כללי נוסף. רחוב מרכזי ברומא, היום/רויטרס

בהולנד, שנכנסה לסגר חלקי מוקדם יותר החודש, נרשם שיא יומי של 10,203 מקרים חרף הצעדים החדשים הכוללים סגירת ברים ומסעדות. בגרמניה, המבנה השייך לגוף בריאות הציבור - מכון רוברט קוך - הושחת במעשה ונדליזם. המדינה מתמודדת עם שיאי נדבקים בימים האחרונים.

ברוסיה, מספר המקרים הכולל חצה את המיליון וחצי, אבל ראש עיריית מוסקבה, מוקד ההתפרצות, אמר כי קצב ההתפשטות של הקורונה נמצא בהאטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully