וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תקלה טכנית: נתוני התחלואה ביממה האחרונה לא פורסמו

מירב כהן, כתבתנו לענייני בריאות

עודכן לאחרונה: 25.10.2020 / 17:15

תקלה באחסון הנתונים נגרמה בעקבות המעבר לשעון חורף, ונכון לרגע זה נתוני התחלואה מהיממה החולפת לא נמצאים בידי משרד הבריאות, קופות החולים ופיקוד העורף. "עקב תקלה טכנית 'תמונת המצב' תתעכב. אנחנו פועלים לפתרון התקלה, ונמשיך לעדכן", נכתב בהודעת משרד הבריאות

בווידאו: מפקדת אלון של צה"ל לקטיעת שרשאות ההדבקה/צילום: דו"צ, עריכה: אסף דרורי

באופן חריג, משרד הבריאות לא עדכן הבוקר (ראשון) את נתוני התחלואה של חולי הקורונה בישראל, בשל תקלה טכנית שנגרמה באחסון הנתונים בעקבות המעבר לשעון חורף הלילה. התקלה יצרה אי-ודאות בעניין הנתונים, והמצב עשוי להשליך על החלטות קבינט הקורונה שצפוי להתכנס בצהריים, ולגרום לכך שפתיחת המשק תידחה בעוד מספר ימים.

נכון לרגע זה, נתוני התחלואה מהיממה החולפת אבדו, ולא נמצאים ברשות קופות החולים, פיקוד העורף ומשרד הבריאות. "עקב תקלה טכנית 'תמונת המצב' הבוקר תתעכב. אנחנו פועלים לפתרון התקלה, ונמשיך לעדכן", נכתב בהודעת המשרד.

במשרד הבריאות הבהירו כי מעבר למשרד הבריאות, התקלה פגעה במוסדות רבים בישראל, וכן בכמה חברות פרטיות. על פי דיווחים שונים, הארגונים חוו קשיים בתקשורת בין מחשבים, שמנעו מעובדים להתחבר במשך שעות ארוכות לשרתי המוסדות ולעבוד מרחוק. "למרות האינסטינקט להאשים את משרד הבריאות, במקרה הזה הבעיה היא דווקא במוצרי חברת נטאפ (NetApp), שמפעילה שרתים וירטואליים, ותקלה אצלם גרמה לשרתים ליפול", נכתב בפרסום.

מוקד מכבי, רמת השרון 5 באוקטבור 2020. ראובן קסטרו
הנתונים אבדו. בדיקות קורונה בקופת החולים מכבי/ראובן קסטרו

הקבינט שצפוי להתכנס ידון בפתיחת מערכת החינוך בכיתות הנמוכות, כשברקע משרד החינוך לוחץ על פתיחה מידית, אולם במשרד הבריאות מודאגים מהפצת התחלואה בקרב הילדים. הקבינט ידון גם בפתיחת מספרות ומכוני יופי, שסגורים מאז תחילת הסגר.

במקביל, יושבת ראש ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון (הליכוד) שיגרה מכתב לחברי קבינט הקורונה ובו הפצירה בהם לפתוח באופן מידי את כל ההגבלות שאין בהן היגיון אפידימיולוגי. "לפני שיהיה מאוחר מדי עליכם להכניס מעט היגיון בשיגעון שמוליך מדינה שלמה אל עבר עברי פי פחת. בשעה שאתם עומדים לדון איזה חלק מהמשק ייפתח באיזה שלב, רבים מאזרחי מדינת ישראל כבר קורסים כלכלית ונפשית".

עוד בוואלה!

לקראת הקבינט: נתק בין משרד החינוך לרשויות; גלנט תוקף את האוצר

לכתבה המלאה

עוד הוסיפה שאשא ביטון כי "בעלי עסקים רבים שלא פועלים תקופה ארוכה, לא יודעים אם יהיה להם עסק לשוב אליו. עובדים רבים תוהים האם המשרה שהייתה להם בכלל קיימת ושחל"ת עבורם הוא רק שם מכובס לאבטלה. עסקים קטנים, שווקים וחנויות רחוב חייבים להיפתח באופן מידי לקבלת קהל. יש להגביל את מספר הלקוחות הנכנסים לחנות וכמובן לקיים את כל הכללים המחייבים עטיית מסיכות, שמירת מרחק והיגיינה, אבל אם לא תהיה פתיחה מידית, נגלה בקרוב שלא יישאר את מה לפתוח".

ועדת הקורונה | אסטרטגיית היציאה מהסגר. כנסת, ירושלים 19 בספטמבר 2020. דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן, אתר רשמי
"להכניס מעט היגיון בשיגעון". יו"ר ועדת הקורונה ח"כ שאשא-ביטון/אתר רשמי, דוברות הכנסת/שמוליק גרוסמן

אמש עדכן משרד הבריאות כי 692 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה הקודמת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-309,374. בשישי התקבלו תוצאות עבור 26,386 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 2.6%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

לפי נתוני משרד הבריאות מאמש, מספר החולים הפעילים הוא 15,876. בבתי החולים מאושפזים 967 חולים, מתוכם 218 מונשמים ו-552 חולים קשה. 2,366 בני אדם מתו מהנגיף עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully