וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 2 באל-קאעדה חוסל במבצע מיוחד באפגניסטן

25.10.2020 / 11:55

אבו מוחסן אל-מסרי, שהיה מבוקש על ידי ה-FBI, חוסל בפשיטה של כוחות מיוחדים מקומיים. בארה"ב אומרים כי חיסול מי שהיה התועמלן הראשי של הארגון תפגע עוד יותר ביכולותיו. הרשויות טענו שאנשי טליבאן נתנו לו מקלט - תוך הפרת הסכם השלום. 24 נהרגו בפיגוע של דאעש בקאבול

בווידאו: פיגוע התאבדות בקאבול/צילום: רויטרס

כוחות הביטחון של אפגניסטן אמרו אתמול (שבת) כי הם חיסלו את אבו מוחסן אל-מסרי, בכיר באל-קאעדה, שהיה ברשימת המבוקשים של ה-FBI.

ראש המרכז למאבק בטרור של ארצות הברית, כריס מילר, אמר כי חיסולו הוא "מכה קשה" לארגון הטרור, שסופג בקביעות "מכות אסטרטגיות בשדה הקרב על ידי ארצות הברית ובעלות בריתה". לדבריו, החיסול של אל-מסרי "מדגיש את היעילות הפוחתת של ארגון הטרור".

אל-מסרי נחשב לשני בחשיבותו בארגון, ושירות המודיעין האפגני אמר כי הוא חוסל במהלך מבצע מיוחד במחוז ראזני. הוא היה מבוקש בארצות הברית על מתן סיוע חומרי ומשאבים לארגון טרור זר וקשירת קשר להרוג אזרחים אמריקנים. הוא נולד ב-1958 במצרים, בשם חוסם עבד א-ראוף, ולאחר חיסולו נותרו 27 איש ברשימת המבוקשים ביותר של ה-FBI.

ה-FBI, צבא ארצות הברית ונאט"ו לא הגיבו עוד על המבצע, שלפי שני גורמי ממשל באפגניסטן, התרחש בשבוע שעבר בקונסף, כפר במחוז ראזני הנמצא כ-150 ק"מ מדרום-מערב לקאבול הבירה.

כרזת מבוקש של ה-FBI אחרי בכיר אל-קאעדה אבו מוחסן אל-מסרי. AP
הואשם בקשירת קשר להרוג אמריקנים. כרזת המבוקש של ה-FBI/AP

סגן המושל, אמנוללה קמראני, אמר כי הכפר נמצא בשליטת טליבאן. לדבריו, כוחות מיוחדים אפגניים שהונחו על ידי שירות המודיעין פשטו על בית מבודד בפאתי הכפר, והרגו שבעה חמושים בחילופי אש, כולל את בכיר אל-קאעדה. סגן המושל ושירות המודיעין לא פירטו כיצד א-ראוף זוהה או כיצד התגלה שהוא מסתתר במקום.

בחודש שעבר אמר שר החוץ של ארצות הברית כי פחות מ-200 פעילי אל-קאעדה נותרו באפגניסטן. החודש צוינו 19 שנה לפלישה האמריקנית לאפגניסטן, שבה הופל שלטון טליבאן שאירח את אנשי אל-קאעדה בזמן שהם הוציאו לפועל את פיגועי 11 בספטמבר ב-2001.

ארצות הברית מצמצמת בהדרגה את נוכחותה במדינה, אחרי הסכם שלום שנחתם עם טליבאן בפברואר. כל הכוחות הזרים אמורים לצאת מאפגניסטן עד מאי 2021, בתמורה להבטחות של טליבאן שלא יאפשר פעולות טרור נגד ארצות הברית ובעלי בריתה. עם זאת, סגן המושל, קמראני, טען כי אנשי טליבאן הציעו מקלט והגנה לא-ראוף. ארגון טליבאן מסר היום לסוכנות הידיעות אי-פי כי הוא חוקר את התקרית, מבלי לפרט.

עוד בוואלה!

בזמן שיחות השלום: טליבאן פתח במתקפה רחבה בדרום אפגניסטן

לכתבה המלאה
גופות של הרוגים בפיגוע התאבדות בקאבול, אפגניסטן, 24 באוקטובר 2020. Mohammad Ismail, רויטרס
האלימות ממשיכה להשתולל במדינה. גופות של הרוגים מהפיגוע בקאבול, אתמול/רויטרס, Mohammad Ismail

למרות תחילתן של שיחות היסטוריות בין טליבאן לבין נציגי ממשלת אפגניסטן בדוחא בחודש שעבר, הלחימה בין הצדדים התגברה בשבועות האחרונים. בשבוע שעבר אמר השליח האמריקני לאפגניסטן, זלמאי חלילזאד, כי טליבאן הסכים "לאתחל" את התחייבויותיו להסכם ולצמצם את היקף האלימות.

רק אתמול נהרגו 24 בני אדם ו-57 איש נוספים נפצעו בפיצוץ מחבל מתאבד בשכונה שיעית במערב קאבול. המחבל נבלם על ידי מאבטחים שמנעו ממנו להיכנס למרכז לימוד, ורבים מהנפגעים היו סטודנטים. דאעש, הרואה בשיעים כופרים, קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית.

לפי ביוגרפיה רשמית של אל-קאעדה, א-ראוף האדמוני הצטרף ב-1986 ללוחמי המוג'האדין שלחמו בברית המועצות באפגניסטן. במשך שנים הוא היה התועמלן הראשי של אל-קאעדה, ופרסם הצהרות קוליות ומאמרי תמיכה בארגון.

אחרי שנים של שתיקה, הוא הוציא הקלטה חדשה ב-2018 ובה לעג לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ולקודמיו בבית הלבן. הוא כינה את טראמפ "רמבו", על שמו של גיבור הסרטים האמריקני שנאבק בסובייטים באפגניסטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully