וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום קוריאה: 25 מתו אחרי שהתחסנו נגד שפעת, הרופאים מנסים להרגיע

שורת מקרי המוות, כולל של בן 17, גרמה לבהלה במדינה, שהשיקה תכנית חיסונים חינמית ל-19 מיליון איש כדי להימנע מהתפרצות שפעת קשה במקביל לקורונה. 13 מיליון איש כבר התחסנו, וראשי מערכת הבריאות אומרים כי לא בטוח שיש קשר בין המקרים

בווידאו: המלצה להשעות את חיסוני השפעת בדרום קוריאה בעקבות מקרי מוות/צילום: רויטרס

הרשויות בדרום קוריאה מנסות להרגיע את האזרחים אחרי ש-25 איש מתו לאחר שהתחסנו נגד שפעת. הרופא המוביל את חקירת מקרי המוות אמר כי הוא לא מאמין שיש קשר בין הדברים, אך האמון בתכנית החיסונים ירד בעקבות שורת מקרי המוות, ואיגוד הרופאים הקוריאני קרא לעצור אותה עד שיהיה בטוח שהיא לא מסוכנת.

עד כה התחסנו 13 מיליון איש במסגרת התכנית הפתוחה בפני 19 מיליון איש. הממשלה מנסה להימנע מהתפרצות קשה של שפעת בזמן התמודדותה עם מגיפת הקורונה.

המקרה הראשון שהסב את תשומת לב הרשויות היה נער בן 17, שמת יומיים אחרי שקיבל את החיסון לשפעת. היתר היו מבוגרים, ולפחות שמונה מהם בשנות ה-70 וה-80 לחייהם עם בעיות רפואיות קודמות.

"אני מבין ומתחרט על כך שאנשים חוששים מהחיסון", אמר שר הבריאות פארק נונג-הו, אך הוא הדגיש כי התכנית החינמית תימשך. "אנחנו בודקים את הנסיבות, אבל נבחן שוב בצורה יסודית את כל ההליך שבו מעורבים גופי ממשל שונים, מהיצור ועד החלוקה".

אדם מתחסן נגד שפעת בבית חולים בסיאול, קוריאה הדרומית, 21 באוקטובר 2020. רויטרס
אדם מתחסן בבית חולים בסיאול, אתמול/רויטרס

הפרופסור קים ג'ון-קון, שמוביל את צוות חקירת הנזקים, ניסה להרגיע את האזרחים כי תכנית החיסונים בטוחה. הוא אמר כי החקירה עד כה קבעה שמקרי המוות לא קשורים לחיסונים, ובדיקות שלאחר המוות יכללו גם בדיקות לקורונה.

בנוסף אליו, ראש המרכז לבקרה ולמניעת מחלות בקוריאה, ג'ונג און-קיונג, אמר לפרלמנט כי "הצוות שלנו רואה סיכוי נמוך לכך שמקרי המוות נגרמו מהחיסונים".

מנגד, קים צ'ונג-אין, מנהיג מפלגת האופוזיציה המרכזית "כוח העם", קרא לעצור את התכנית עד שנסיבות מקרי המוות יהיו ברורות.

נשיא איגוד הרופאים של קוריאה, צ'וי דה-זיפ, במסיבת עיתונאים בסיאול, קוריאה הדרומית, 22 באוקטובר 2020. רויטרס
קורא לעצור את התכנית. ראש איגוד הרופאים הקוריאני במסיבת עיתונאים בסיאול/רויטרס

זאת הפעם השנייה בזמן האחרון שבה תכנית החיסונים במדינה סופגת מכה באמון. בפעם הקודמת נחשף כי כחמש מיליון מנות, שצריכות להיות בהקפאה, נחשפו לטמפרטורות החדר בזמן שהועברו למתקן רפואי. התכנית נעצרה לשלושה שבועות. אף אחד מאלו שקיבלו את אותם חיסונם לא מת.

החיסונים החינמיים ניתנים על ידי ארבע חברות מקומיות ועל ידי החברה הצרפתית סנופי, שרק אחד מהמתים קיבל את החיסון שלה. כל החברות לא הגיבו עד כה בנושא, ולא ברור אם החיסונים שפותחו בקוריאה הדרומית יוצאו למדינות אחרות, ואם נעשה שימוש בחיסון של סנופי במקומות אחרים.

יחד, החברות הללו מספקות תכניות בחינם ובתשלום לחיסון כ-30 מיליון איש מתוך 52 מיליון אזרחי המדינה. מספר המתים הגבוה ביותר שנקשר לחיסוני השפעת העונתית עד כה היה ב-2005, אז מתו שישה בני אדם. עם זאת, גורמים רשמיים אומרים כי השוואות לשנים עברו הן בעייתיות, מאחר שיותר אנשים מתחסנים השנה.

מאז חידוש התכנית ב-13 באוקטובר, 8.3 מיליון איש התחסנו נגד שפעת, ודווח על כ-350 מקרים של תופעות לוואי קשות. תכנית נפרדת מאפשרת לרוכשים לבחור את החיסון ממגוון גדול יותר של חברות.
קים מיונג-סוק, בת 65 מסיאול, היא אחת ממספר הולך וגדל של אזרחים שהחליטו לשלם על החיסון ולא לקבל את זה שבחינם. "אמנם רק כמה אנשים בודדים מתו עד כה, אבל המספר גדל וזה גורם לי לדאגה", היא אמרה לרויטרס. "אז אני מקבלת חיסון במקום אחר ואני אשלם על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully