וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: פליט סורי רצח אדם בדרזדן בפיגוע טרור

21.10.2020 / 22:39

המתקפה בעיר שבמזרח המדינה התרחשה מוקדם יותר החודש, ובה נדקרו שני תיירים מקומיים, ואחד מהם, בן 55, מת. אחרי מעצרו של החשוד, שבקשת המקלט שלו נדחתה ושריצה עונש מאסר על עבירות טרור, הודיעה הרשויות כי היה זה פיגוע. "האסלאם הקיצוני - סכנה גדולה ומתמשכת"

בווידאו: מקרון אומר שיגביר את הפעולות נגד האסלאם הקיוצוני/צילום: רויטרס

משטרת גרמניה עצרה אזרח סורי בן 20 בחשד שרצח אדם בעיר דרזדן בתחילת החודש. המשטרה בעיר שבמזרח המדינה אמרה היום (רביעי) כי הוא נעצר אתמול בערב אחרי שהחוקרים קשרו אותו לתקיפה, שבה נפצע אדם נוסף באורח קשה מדקירות. השניים היו בני 53 ו-55 ממערב המדינה, שהיו בחופשה בעיר.

המגזין "דר שפיגל" דיווח כי החשוד היה מוכר לרשויות בתור פעיל אסלאמיסטי קיצוני במשך שנים. הוא נכלא למשך יותר משנתיים על הסתה לפשעים נגד המדינה וגיוס חברי דאעש בעבר. הוא הגיע לגרמניה ב-2015, בשיא משבר ההגירה, ובקשתו למקלט נדחתה. בדר שפיגל דווח גם כי הוא עבר הקצנה דתית מאז 2017, כשהמשטרה סימנה אותו כגורם בעל סיכון.

למרות דחיית בקשת המקלט שלו, הוא חי בגרמניה תחת מעמד "נסבל" הניתן למי שלא ניתן לגרש אותו. על פי הדיווחים בגרמניה, הוא שוחרר רק לאחרונה ממתקן מעצר לבני נוער, ב-29 בספטמבר. הפיגוע התרחש ב-4 באוקטובר. בבילד דווח כי DNA שנמצא בסכין שאותרה בסמוך לזירה במרכז העיר אותר במאגר הנתונים של המשטרה.

שוטרים בזירת הרצח בבניין בעיירה סולינגן שבמערב  גרמניה בו אם רצחה את חמשת ילדיה 3 בספטמבר 2020. רויטרס
המחבל הורשע בגיוס לוחמים לדאעש. שוטרים בגרמניה/רויטרס

שרת המשפטים, כריסטין למברכט, אמרה כי "החקירה העלתה שההרג הנורא" היה פיגוע טרור על רקע אסלאמיסטי. "הטרור האסלאמי הוא סכנה גדולה ומתמשכת לחברה שלנו, שעלינו להיאבק בה בנחישות", אמרה. היא הוסיפה שהתביעה הפדרלית, המטפלת בעבירות חמורות כולל מעשי טרור, מנהלת את החקירה."אנחנו זקוקים לפעולה נחרצת ולדריכות גבוהה ביותר מצד המשטרה, רשויות הביטחון ומערכת המשפט שלנו".

שר הפנים הורסט זיהופר אמר דברים דומים. "המעשה הזה הוא דוגמה נוספת לסכנת האלימות האסלאמיסטית", מסר בהצהרה. "עלינו להיות דרוכים ביותר מול כל סוג קיצוניות וטרור".

ההודעה על מעצרו מגיעה בזמן שצרפת החלה בפעולה מקיפה נגד גורמים קיצוניים בשטחה, אחרי שמחבל צ'צ'ני ערף את ראשו של מורה בפרברי פריז אחרי שהציג איורים של הנביא מוחמד במהלך שיעור.

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפסגת האיחוד האירופי בבריסל. 16 באוקטובר 2020. רויטרס
הימין הקיצוני מאשים אותה בעליית האסלאם הקיצוני. מרקל/רויטרס

בשנים האחרונות אירוע שורת פיגועי טרור אסלאמיים גם בגרמניה, הקטלני שבהם בפיגוע הדריסה בשוק חג המולד בברלין ב-2016, אז נהרגו 12 איש. המחבל התוניסאי, שבקשת המקלט שלו נדחתה, היה תומך דאעש.

לאחרונה נפצעו שישה בני אדם בסדרת תאונת דרכים בברלין, והנהג העיראקי הואשם בטרור. ב-2018 הורשע זוג בתכנון מתקפה ביולוגית במדינה באמצעות הרעל הקטלני ריצין, שאת רכיביו הזמינו באינטרנט. הגבר נשלח לעשר שנות מאסר במרץ השנה, ואשתו קיבלה שמונה שנים ביוני.

מאז 2013, מספר הפעילים האסלאמיסטיים המוגדרים מסוכנים בגרמניה עלה ל-680. הימין הקיצוני מאשים את הקנצלרית אנגלה מרקל בהחרפת האיום לאחר שפתחה את גבולות המדינה למאות אלפי מהגרים ב-2015, רבים מהם מסוריה וממוקדי סכסוך אחרים בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully