וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ברומא אחרי שהמשטרה הרגה משפחת חזירי בר

הרשויות פתחו בחקירה אחרי זעם ציבורי על הרג חזירה ו-6 גוריה, שהגיעו לפארק בעיר. "הייתה הצעה אחרת ללא שפיכות דמים", אמרה חברת פרלמנט. תושבים כינו את השוטרים, שירו בחזירים חצי הרדמה בטרם קיבלו זריקה קטלנית, "רוצחים". החזירים נפוצים באיטליה, אך מעוררים מחלוקת

עריכה: טל רזניק

ראש עיריית רומא הורתה על חקירה לאחר שמשפחה של חזירי בר נורתה למוות על ידי שוטרים במגרש משחקים.

האם וששת גוריה שוטטו בשבוע שעבר במגרש משחקים ליד הוותיקן, והמוני ילדים הגיעו למקום כדי להאכיל אותם. ואולם, כשהמשטרה הגיעה ביום שישי, היא ירתה בהם חצי הרדמה ואז הזריקה להם רעל קטלני. ההרג שלהם עורר זעם בקרב תושבים וארגוני זכויות בעלי חיים.

"התקבלה החלטה חפוזה להרוג אותם אחרי שמצאו מחסה באזור המשחקים אורליו, במקום להציל את חייהם בהתחשב בפתרונות האלטרנטיביים שהוצעו", נאמר בהצהרה של הארגון הבינלאומי להגנת בעלי חיים.

"הצעתי ללכוד, להעביר ולשכן את חזירי הבר", אמרה מיקלה ברמבילה, חבר פרלמנט העומדת בראש ארגון לזכויות בעלי חיים, לעיתון קוריירה דלה סרה. "נתתי הצעה לא עקובה מדם".

חברה במועצת העיר אמרה כי ההחלטה להרוג את חזירי הבר התקבלה מכיוון שלא היו כלובים זמינים ללכידתם. "הבחירה המועדפת היא ללכוד אותם בכלובים מיוחדים", כתבה חברת המועצה לורה פיוריני בפייסבוק. עם זאת, היא אמרה כי הרשויות האזוריות לא הכינו אותם.

חזיר בר במכלאה במרפאה וטרינרית בפארק בפאתי רומא, 6 ביוני 2016. AFP, אתר רשמי
חזיר בר בכלוב במרפאה בפאתי רומא/אתר רשמי, AFP

החקירה של הרשויות בבירת איטליה צפויה לבחון מדוע התקבלה ההחלטה להרוג את משפחת החזירים ואם השוטרים פעלו לפני הנהלים. לפי ההערכות, החזירים הגיעו לפארק "מריו מודרני" שבמערב העיר בשל פחי האשפה הגדושים שמשכו אותם.

המשטרה סגרה את האזור ביום חמישי, אך ילדים המשיכו להאכיל את החיות דרך חורים בגדר. ארגונים למען זכויות בעלי חיים טוענים כי הם הציעו לסייע בהעברת החזירים, אך הצעותיהם זכו להתעלמות.

ביום שישי היו עימותים בין תושבים לשוטרים ליד הפארק. כמה שוטרים הגיעו עם רובים והמפגינים הטיחו בהם "רוצחים", כשווטרינרים עמדו בסמוך ונתנו לחזירים את הזריקות הקטלניות לפני הוצאתם מהפארק. תושבים הגיעו לאזור בסוף השבוע, והשאירו פרחים וכרזות.

חזירי בר נפוצים ברומא ובחלקים גדולים מאיטליה, אך הם מעוררי מחלוקת. הם נקשרים לאלפי תאונות דרכים בשנה ולמותם ולפציעתם של אזרחים בתקיפות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully