וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקלות הסגר: קווי האוטובוס הבינעירוניים ישובו לפעילות בסופ"ש

19.10.2020 / 13:47

משרד הבריאות אישר את החזרתה של התחבורה הציבורית בין ערים בסופי השבוע, זאת ברקע היציאה המדורגת מסגר הקורונה. בנוסף, קווי השירות מת"א לנתב"ג וקווי השירות אל המקומות הקדושים ישובו עוד היום לפעילות. הרכבת תמשיך לפעול במהלך השבוע בלבד

בווידאו: הקלות בסגר - גני הילדים נפתחו, הוסרה מגבלת הקילומטר/צילום: רויטרס

קווי האוטובוס הבינעירוניים ישובו לפעול גם בסופי השבוע, זאת בעקבות הקלה במגבלות סגר הקורונה - כך הודיע היום (שני) משרד התחבורה. עוד אושרה החזרת קווי השירות מתל אביב לנתב"ג וקווי השירות אל המקומות הקדושים עוד היום לפעילות מלאה.

התחבורה הציבורית תמשיך לפעול בתפוסה של עד 50%, ותשוב לפעילות מלאה עד לשעה 22:00 בלילה, ובמוצאי שבת היא תפעל עד חצות. עם זאת, קווים למוסדות החינוך וקווי אקדמיה, לא יפעלו עד לחזרה ללימודים. הרכבת תפעל, בימים ראשון עד חמישי בלבד, ללא סופי שבוע, פרט למספר תחנות, שלא יפתחו בשלב זה. נסיעה ברכבת ישראל תתאפשר רק באמצעות הזמנת שובר נסיעה מראש.

ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב שקיימה שרת התחבורה מירי רגב עם בכירי משרדה. זאת, בהמשך לאישור קבינט הקורונה על הסרה מדורגת של המגבלות שהוטלו במהלך הסגר.

נוסעים באוטובוס בירושלים עוטים מסיכות, 21 ביוני 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, פלאש 90
נסיעה באוטובוס בירושלים במהלך הקורונה, יוני/פלאש 90, יוסי זמיר, פלאש 90

במסגרת ההחלטה, מהיום ישובו לפעול קווי השירות מתל אביב לנתב"ג, וקווי השירות אל המקומות הקדושים, בהם הכותל המערבי, קבר רחל, קבר שמואל, הר הזיתים והר מירון.

הרכבת תפעל, בימים ראשון עד חמישי בלבד, ללא סופי שבוע, עם החרגה של תחנות הרכבת בנתב"ג, ירושלים (מלחה), רעננה (מערב ודרום), הוד השרון (סוקולוב) וכפר סבא (נורדאו), שלא יפתחו בשלב זה. בערים האדומות פעילות התחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת שפעלה בימי הסגר.

במהלך ימי הסגר עמד מספר הנוסעים הממוצע ביום על כ-700 אלף, בהשוואה לכ-300 אלף נוסעים בתקופת הסגר הראשון. לאור נתונים אלה, וכדי למנוע צפיפות-יתר באוטובוסים, אושר תגבור פעילות התחבורה הציבורית.

עוד בוואלה!

משרד התחבורה מזגזג, נוסעי האוטובוסים משלמים את המחיר: "מדיניות של הנחתות"

לכתבה המלאה

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל בירך על החלטת תמשרד התחבורה, אך אמר כי "יחד עם זאת, יש להמשיך להקפיד על מספר נוסעים מצומצם כראוי לתקופת הקורונה בה אנו נמצאים. אנו מקווים כי הנוסעים ישמעו לנהגים, יעלו לאוטובוסים עם מסכות וישמרו ככל הניתן על הבריאות של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully