וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: טיסת "איתיחאד" מאבו דאבי נחתה בנתב"ג

19.10.2020 / 7:29

הטיסה המסחרית הראשונה של חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי הגיעה לישראל, ועמדת הצ'ק אין של החברה נפתחה בשדה התעופה. זאת, לאחר שאתמול גובש הסכם משותף בנושאי תחבורה עם איחוד האמירויות, שייחתם רשמית מחר

בווידאו: אישור הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בכנסת/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

הטיסה המסחרית הראשונה של חברת "איתיחאד איירוויז", החברה הלאומית של אבו דאבי, נחתה הבוקר (שני) בישראל. המטוס, "בואינג 787 דרימליינר", ימריא הוא ימריא בחזרה לאבו דאבי בשעה 10:00. בנוסף, נפתחה לראשונה עמדת הצ'ק-אין של החברה בנתב"ג.

טיסת "איתיחאד" מאבו דאבי נחתה בנתב"ג - 19 לאוקטובר 2020. רשות שדות התעופה, אתר רשמי
נחיתת טיסת איתיאחד בנתב"ג, הבוקר/אתר רשמי, רשות שדות התעופה

משרד התחבורה סיכם אתמול עם משרד התחבורה של איחוד האמירויות הערביות על הסדר תעופה, שבמסגרתו יצאו 28 טיסות שבועיות מנמל התעופה בן גוריון לאבו דאבי ודובאי. וכן טיסות שכר ללא הגבלה בין האמירויות לנמל התעופה רמון הסמוך לאילת. בנוסף לכך, יתאפשרו עשר טיסות מטען שבועיות בין המדינות.

עוד בוואלה!

הסכם תעופה בין ישראל לאמירויות: 28 טיסות שבועיות מנתב"ג לדובאי ואבו דאבי

לכתבה המלאה

הסכם התעופה בין ישראל לאיחוד האמירויות הוא תולדה של החתימה על "הסכם אברהם" בבית הלבן בספטמבר האחרון, והוא צפוי להיחתם בטקס רשמי מחר בנתב"ג.

עם זאת, טרם נקבעו התדירויות לקווים. כפי שפורסם בעבר, בכוונת חברת ישראייר להפעיל טיסה יומית לאמירויות, בעוד חברת אל-על טרם פרסמה את תכניותה לקו התעופה החדש.

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון לקראת ראש השנה, 17 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
השמיים נפתחים. נתב"ג/ראובן קסטרו

להערכת גורמי המקצוע ברשות התעופה האזרחית, קיימת התעניינות מסחרית רבה מצד חברות התעופה בשני הצדדים. ההערכות בענף מדברות על עלות של כ-300 דולר לכרטיס, וזמן הטיסה בין המדינות עומד על כשלוש שעות. הסכם התעופה יאפשר תיירות, מסחר ועסקים בין המדינות, והוא אחד הפירות הראשונים של הסכם השלום.

יצוין כי נושא אשרות הכניסה בין ישראל לאיחוד האמירויות טרם הוסדר. ויזות לביקור במדינות אלו מופקות עבור בעלי דרכונים שאינם ממדינות מסוימות ובכללן ישראל - על ידי חברות התעופה עצמן. החברות הישראליות עדיין לא קיבלו את האישור להנפיק ויזות כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully