וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעון חורף 2023 בישראל: מתי מזיזים את השעון?

עודכן לאחרונה: 28.10.2023 / 10:43

ב-29 באוקטובר, בלילה שבין שבת לראשון, בשעה 2:00 לפנות בוקר נידרש להזיז את המחוגים בשעונים שעה אחת אחורה לשעה 1:00. בכך אומנם נפסיד שעת אור נוספת - אך נזכה לשעת שינה. מתי שעון החורף יסתיים ואיך מכוונים את השעון במכשיר הנייד? | המדריך המלא

שעון חורף 2023. לוח שנה, מערכת וואלה!
שעון חורף 2023/מערכת וואלה!, לוח שנה

שעון החורף 2023 ייכנס לתוקפו ב-29 באוקטובר, בלילה שבין שבת לראשון. בשעה 2:00 לפנות בוקר נידרש להזיז את המחוגים בשעונים שעה אחת אחרונה, מה שיגרום לנו להפסיד שעת אור, אך בתמורה נרוויח שעת שינה. שעון החורף יסתיים ב-29 במרץ 2024, בלילה שבין יום חמישי לשישי - אז ייכנס לתוקפו שוב שעון הקיץ.

מזג אוויר חורפי בפתח תקווה, 1 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
החורף חוזר, ארכיון/ראובן קסטרו

מרביתנו אומנם נהנים מעדכון אוטומטי של השעון בטלפון הנייד בהתאם לאזור הזמן שלנו, אך מי שלא בטוח ב-100% שהעדכון לשעון קיץ ייכנס אצלו בנייד, יכול לעדכן את השעה ידנית בהגדרות של מכשיר הטלפון.

בנוסף לכך, רשתות סלולריות מציעות לגבות אירועים חשובים של היומן בסמארטפונים, מפני שייתכנו שיבושים בהתראות (התראה על פגישה של 8:00 בבוקר תפעל ב-9:00 וכו'). במהלך היום שבו עוברים לשעון החורף ניתן יהיה להחזיר את העדכון האוטומטי ללא חשש. בין אם יש לכם מכשיר אייפון או מכשיר אנדרואיד.

עוד דברים שחשוב לדעת
שעון חורף 2023 בצל מלחמה: מה עושים עם הילדים כשמחשיך בחמש?
לא סומכים על הטלפון שיתעדכן לבד? המדריך לעדכון השעה בסמארטפון

עוד בוואלה!

שעון חורף 2023: המדריך לעדכון הסמארטפון

לכתבה המלאה
קשת בגן הלאומי קיסריה, 15 בינואר 2021. עידן יצחקיאן, רשות הטבע והגנים
קשת בגן הלאומי קיסריה, 15 בינואר 2021/רשות הטבע והגנים, עידן יצחקיאן

כך תוכלו לעדכן את השעה באופן ידני:

אנדרואיד

היכנסו לתפריט ההגדרות (Settings) וחפשו ברשימה את אפשרות "תאריך ושעה" (Date and Time). לאחר שנכנסתם אליה, בטלו את אפשרות "תאריך ושעה אוטומטיים" (Automatic Date and Time). בחרו את אזור הזמן הנכון ואז את השעה הרצויה.

מאחר ויש לא מעט סוגים שונים של מערכת ההפעלה אנדרואיד ואינספור גרסאות, התפריטים עלולים להיות שונים מעט אחד מהשני. אם אתם לא מוצאים את תפריט עדכון התאריך והשעה, הוא כנראה מסתתר בתוך תפריט אחר. חפשו את "אפשרויות נוספות" בתפריט וכנראה תמצאו את מה שאתם מחפשים שם.

אייפון

כדי לעדכן שעה ידנית במערכת ההפעלה iOS היכנסו לתפריט ההגדרות (Settings) ובחרו באפשרות "כללי" (General). כעת מבין האפשרויות המוצגות לחצו על "תאריך ושעה" (Date & Time) וכבו את המתג של "כיוון אוטומטי" (Set Automatically). כעת בחרו באזור הזמן הנכון וכוונו ידנית את השעה הרצויה.

מזג אוויר חורפי בפתח תקווה, 1 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
עוברים לשעון חורף, ארכיון/ראובן קסטרו

ההבדל בין "שעון חורף" ל"שעון קיץ"

לפי חוק קביעת הזמן, כמדי שנה ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר, מזיזים את השעון בישראל שעה אחת אחורה. זמן זה נקרא "שעון חורף", והוא אחד משני הזמנים בהם נהוג להשתמש בישראל. שעון החורף מסתיים מדי שנה ביום שישי האחרון של חודש מרץ בו מזיזים את השעון שעה קדימה, זמן זה נקרא "שעון קיץ".

בכל מדינה יש זמן מקומי לאומי, שעל פיו חיים תושבי המדינה וכל דבר במדינה מתבצע לפי זמן זה. זמן מקומי בכל מדינה קשור ומוגדר לפי המיקום הגיאוגרפי של המדינה על פני כדור הארץ. כדור הארץ מחולק ל-24 אזורי זמן, כך שהרוחב של כל אזור הוא כ-1,500 ק"מ, ובתוך אזור זה קיים אותו זמן מקומי. ספירת אזורי הזמן מתחילה בקו האורך אפס מעלות שנמצא בעיר הקטנה גריניץ' שליד לונדון. הזמן העולמי UTC מוגדר לפי קו האורך גריניץ'.

בכל אזור שנמצא מזרחה לגריניץ', הזמן המקומי מקדים את הזמן העולמי UTC במספר שעות ששווה למספר של האזור. למשל, אירופה נמצאת באזור מספר 1 לכן הזמן המקומי במדינות אירופה הוא UTC + 1. מדינת ישראל נמצאת באזור מספר 2, לכן הזמן המקומי שלנו הוא UTC + 2.

רבים יודעים כי חילופי העונות הינם תוצאה של מסלול כדור הארץ סביב השמש, אולם למעטים ידוע שהגורם לשינויים העונתיים אינו המרחק המשתנה מהשמש, כי אם זווית הנטייה של כדור הארץ ביחס אליה. זו משפיעה על מידת העוצמה ומשך הזמן בהם קרני השמש פוגעות בחלקים שונים על פני הכדור.

ישראל עוברת לשעון חורף

שר הפנים משה ארבל: "סוגיית הארכת שעון הקיץ נבחנה על ידי גורמי המקצוע שהמליצו להימנע משינויים בפרק זמן קצר העלולים להשפיע על מערכות המידע והמחשוב לרבות לוח טיסות ועל סמך המלצתם הוחלט להשאירו בעינו. אני מאחל לתושבי ישראל חורף בריא אשר יביא בכנפיו בשורות טובות".

  • עוד באותו נושא:
  • שעון חורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully