וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי נשים צעדו בארה"ב במחאה נגד טראמפ: "הצביעו עבור הבנות שלכם"

הפגנות נערכו בוושינגטון, ניו יורק וסן פרנסיסקו בקריאה להדיח את הנשיא בבחירות הקרובות ב-3 בנובמבר. בין היתר, מחו הנשים נגד המינוי של איימי קוני בארט לבית המשפט העליון. "טראמפ לא יזכה לבחור אם הוא נשאר בשלטון. אנחנו שולטות בכך"

בווידאו: אלפי נשים השתתפו בצעדה נגד טראמפ/צילום: רויטרס

אלפי נשים צעירות התאספו אמש (שבת) בבירה וושינגטון ובערים נוספות ברחבי הארצות הברית, וקראו למצביעים להתנגד לנשיא דונלד טראמפ ולעמיתיו הרפובליקנים, בבחירות שייערכו ב-3 לנובמבר.

סדרות העצרות, שהחלו בצעדת נשים גדולה יום לאחר השבעתו של טראמפ בינואר 2017, נערכה בצל משבר הקורונה. כתוצאה מכך, רוב הנוכחות עטו מסיכות ושמרו על ריחוק חברתי.

רייצ'ל או'לירי כרמונה, מנהלת מצעד הנשים, דיברה על כוחן של נשים לסיים את נשיאותו של טראמפ: "נשיאותו החלה כשנשים צעדו וכעת תסתיים כשנשים יצביעו. נקודה". על השלטים שאחזו המפגינות, שצעדו ממרכז העיר וושינגטון לבית המשפט העליון, נכתב: "הצביעי לעתידה של בתך" ו"להילחם כמו בת".

צעדת נשים נגד טראמפ בוושינגטון, ארצות הברית, 18 באוקטובר 2020. רויטרס
הצעדה בוושינגטון, אתמול/רויטרס
צעדת נשים נגד טראמפ בוושינגטון, ארצות הברית, 18 באוקטובר 2020. רויטרס
הצעדה בוושינגטון, אתמול/רויטרס

עשרות צעדות נוספות נערכו בניו יורק ובסן פרנסיסקו, כשמטרתן היא להתנגד לטראמפ ולמינוי המהיר של השופטת השמרנית איימי קוני בארט למחליפתה של שופטת בית המשפט העליון, רות ביידר-גינסבורג, שמתה בחודש שעבר.

אחת הצעדות נערכה באוניברסיטת קורנל בניו יורק, מחוץ למעונות בהם התגוררה גינסבורג במהלך התואר הראשון שלה. "אנו מתנגדים", נכתב על שלט קרטון שנשאה צעירה במסכה אדומה, ועליו דיוקנאות קטנים של גינסבורג.

עוד בוואלה!

המועמדת של טראמפ לעליון הייתה בעבר "שפחה" בארגון קתולי שמרני

לכתבה המלאה
צעדת נשים נגד טראמפ בוושינגטון, ארצות הברית, 18 באוקטובר 2020. רויטרס
המחאה בבית המשפט העליון, אתמול/רויטרס
צעדת נשים נגד טראמפ בניו יורק, ארצות הברית, 18 באוקטובר 2020. רויטרס
הצעדה בניו יורק, אתמול/רויטרס

בהפגנה בוושינגטון אמרה סונג'ה ספו, מנהלת קמפיינים לזכויות פוריות ב"אולטרה ויולט", שפרצה בצחוק בעת ששמעה כתבים שואלים את טראמפ אם יעביר לג'ו ביידן את הנשיאות ללא התנגדות אם יפסיד. "כשנדיח אותו ב-3 לנובמבר, לא תהיה ברירה", אמרה. "דונלד טראמפ לא יזכה לבחור אם הוא נשאר בשלטון. זה לא הכוח שלו, זה הכוח שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully