וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבלות היציאה מישראל הוסרו: נתב"ג ישוב לפעילות סדירה מחר בחצות

14.10.2020 / 17:05

ועדת הכלכלה של הכנסת סיכמה על פתיחתו המלאה של נמל התעופה, לאחר שאישרה את התקנות המבטלות את הגבלות היציאה מהארץ. אם עד כה רק חריגים יכלו לטוס, כמו גם אלה שקנו כרטיס לפני כניסת הסגר לתוקף, כעת ניתן יהיה לצאת מהארץ ללא הגבלה מיוחדת בנתב"ג

בווידאו: ועדת הכלכלה אישרה את פתיחת נתב"ג/צילום: ערוץ הכנסת

נתב"ג ישוב לפעילות סדירה מחר (חמישי) בחצות ואזרחים יוכלו לטוס לחו"ל בהתאם למדיניות אזורים אדומים וירוקים - כך אושר היום בישיבה של ועדת הכלכלה בכנסת שדנה על הגבלות התעופה בתקופת הסגר.

הוועדה אישרה את התקנות המבטלות את ההגבלות ליציאה מישראל, ואף ביטלה את הסמכת רשות שדות התעופה לבדוק את כרטיסי הטיסה ונסיבות היציאה של נוסעים לחו"ל. משמעות הדבר היא שהקריטריונים של משרד התחבורה, לפיהם היה מותר לטוס לחו"ל בתקופת הסגר רק לצרכים רפואיים, עסקים, חריגים הומניטריים וכן אלו שרכשו כרטיסים לפני כניסת הסגר לתוקף ב-25 בספטמבר - מבוטלים.

ההגבלות המיוחדות שחלו על נתב"ג במהלך הסגר הוסרו וכעת ניתן לטוס לכל יעד, בתנאי שהמדינה אליה טסים מסכימה להכניס תיירים ישראלים. כמו כן, בחזרה ארצה ממדינות אדומות חובה להיכנס לבידוד למשך שבועיים, בעוד בחזרה ממדינות ירוקות אין צורך בבידוד.

נוסעים בנמל התעופה בן גוריון לקראת ראש השנה, 17 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
נוסעים בנתב"ג, ספטמבר/ראובן קסטרו

פתיחת הנתב"ג - מה זה אומר?

  • אזרחים יכולים לרכוש כרטיסי טיסה לכל יעד ולטוס ללא הגבלות מיוחדות בנתב"ג
  • הקריטריונים לפיהם רק לחריגים מותר לטוס במהלך הסגר - מבוטלים
  • תותר נסיעה לנתב"ג במסגרת הסגר בהצגת כרטיס טיסה
  • יש לוודא כי מדינת היעד מתירה כניסת תיירים ישראלים
  • בחזרה ארצה ממדינות אדומות - בידוד לשבועיים, ממדינות ירוקות - אין צורך בבידוד

עוד בוואלה!

ביקורת בוועדת הכלכלה על מדיניות הממשלה בהגבלת הטיסות: "המדינה אינה כלא"

לכתבה המלאה

נציגת משרד הבריאות, עו"ד טל פוקס, אמרה בדיון כי "ההגבלה על יציאה לשדה התעופה בתקנות הגבלת השהייה במרחב הציבורי הוארכה רק עד מחר בחצות, והוחלט שלא להאריך את ההגבלות על יציאה לשדה התעופה".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), אמר גם הוא כי אין בכוונתו להאריך את תקנות הפיקוח על איסור הטיסות, ובירך על ההצהרה של עו"ד פוקס. "אם לא הייתה ההצהרה הזו יכול להיות שלא הייתי מאשר את התקנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully