וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר יחלו לעבוד על תקציב המדינה ל-2021, שיוגש לממשלה בדצמבר

ישראל כץ הבהיר כי התקציב וחוק ההסדרים יובאו בתוך חודשיים לאישור הממשלה, ברקע העימות המתמשך בין הליכוד וכחול לבן בסוגיה. אם לוח הזמנים יתקדם כמתוכנן, התקציב יובא לאישור הכנסת רק בינואר או בפברואר, בניגוד לדרישת גנץ להעביר אותו עד סוף השנה הנוכחית

בווידאו: רה"מ בריאיון "קול ברמה" אומר שקודם יהיה תקציב ל-2020/באדיבות רדיו קול ברמה

שר האוצר ישראל כץ הודיע היום כי תקציב המדינה לשנת 2021 וחוקי ההסדרים יוגשו לאישור הממשלה בחודש דצמבר, וכי עבודת המטה באוצר תחל בהקדם. זאת, ברקע העימות המתמשך בנושא בין הליכוד לבין כחול לבן.

ההודעה אינה פותרת ממש את העימות בין שתי המפלגות, היות ואם התקציב יוגש לממשלה רק במהלך חודש דצמבר, הוא יגיע לאישור הכנסת רק בינואר או בפברואר. בכחול לבן דרשו לאשר את התקציב לשנת 2021 עוד קודם תחילת השנה הבאה, מה שככל הנראה לא יקרה, גם בהתאם ללוחות הזמנים שפרסם כעת כץ.

לפי חוק הארכת מועד אישור התקציב, עד 23 בדצמבר הממשלה צריכה להעביר את תקציב 2020, למרות שיישאר רק שבוע אחד לאותה שנה, ואם לא - הכנסת תתפזר.

תדרוך של שר האוצר, ישראל כ"ץ במסגרת הצגת השינויים המבניים ועיקרי המדיניות הכלכלית, משרד האוצר, ירושלים 1 ביולי 2020. אוליבייה פיטוסי/פלאש 90, פלאש 90
כץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

לפי ההסכם הקואליציוני שהקים את ממשלת נתניהו-גנץ, סוכם להעביר תקציב דו-שנתי לשנים 2020-2021, אך לאחר הקמת הממשלה נתניהו חזר בו והחל לדרוש פיצול לשני תקציבים - בעיקר כדי לשמור על מה שמכונה "נקודת היציאה", שתאפשר לו לצאת לבחירות לפני מועד העברת הרוטציה לראש הממשלה החליפי בני גנץ בנובמבר 2021.

המחלוקת בנושא נמשכה שלושה חודשים, איימה לפרק את הממשלה ולהביא לבחירות, ובסוף הסתיימה ללא הכרעה: במקום להעביר תקציב חד שנתי או דו שנתי, הכנסת אישרה באוגוסט את המשך העבודה על בסיס תקציב המשכי, שמתבסס על נוסחה של 1/12 עם תוספות מיוחדות.

עוד בוואלה!

כחול לבן הציתו מחדש את הקרב על התקציב; הליכוד: "ניסיון להיחלץ מהסקרים"

לכתבה המלאה

ואולם, בכחול לבן החלו בימים האחרונים להשמיע שוב את הדרישה להתחיל לעבוד על תקציב 2021 לשנה הבאה, ולהעביר אותו בחודשים הקרובים. זאת, ברקע הערכה כי לנוכח מצב הליכוד המידרדר בסקרים נתניהו יעדיף שלא לצאת לבחירות בדצמבר הקרוב.

נתניהו, מצד שני, לא מיהר להורות על הכנת תקציב עד סוף השנה הבאה, שכן המשמעות היא שלא תיוותר לו "נקודת יציאה" עד נובמבר 2021, שתאפשר לו לחמוק מהעברת הרוטציה לגנץ. לפי ההסכם בין הליכוד וכחול לבן, רק אם הממשלה מתפרקת בנושא התקציב - הכנסת תתפזר לבחירות מבלי שראשות הממשלה תעבור לידי גנץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully