וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כחצי שנה בלבד: מנכ"לית משרד האוצר הודיעה על התפטרותה

קרן טרנר-אייל הודיעה כי תסיים את תפקידה בשל "בקשתה האישית" - האחרונה מבין שורת בכירים במשרד שהתפטרו לאחרונה ברקע המשבר הכלכלי, בהם ראש אגף התקציבים. גורם בסביבתה: "היא ניסתה לתת צ'אנס, אבל ראתה שאין החלטות מקצועיות". מנהל רשות המסים, ערן יעקב, יחליף אותה

בווידאו: קיש אומר שיש סיכון בפתיחת עסקים קטנים/צילום: ערוץ הכנסת

מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל הודיעה היום (ראשון) על התפטרותה מהתפקיד. טרנר-אייל, ששימשה בעבר כמנכ"לית משרד התחבורה לצידו של השר ישראל כץ, היא האחרונה מבין שורת בכירים באוצר שמודיעה על התפטרותה, ברקע משבר הקורונה והעימותים התכופים בין הדרג המקצועי במשרד לדרג הפוליטי.

את מקומה של טרנר-אייל ימלא ערן יעקב, מנהל רשות המסים. גם ראש אגף התקציבים באוצר הוא כיום ממלא מקום, מאז התפטרותו של שאול מרידור לפני כחודשיים.

בהודעה משותפת עם כץ הודתה טרנר-אייל לשר האוצר "על שנים ארוכות של עבודה משותפת למען רווחת אזרחי ישראל, במשרדי התחבורה והאוצר". היא הוסיפה כי "אני משוכנעת שיחד עם אנשי המקצוע המסורים במשרד, הוא ינהיג תכנית כלכלית רחבה לטיפול במשבר עקב התפרצות נגיף הקורונה. אני רוצה להודות לשר כץ על האמון ועל הזכות הגדולה לעבוד איתו לאורך הדרך בתפקידים השונים ולשרת את אזרחי המדינה במשך שנים ארוכות של עשייה במגזר הציבורי".

קרן טרנר, מנכ"לית משרד התחבורה. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
פרשה אחרי חצי שנה בלבד. טרנר-אייל/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מקור ששוחח עם מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר בימים האחרונים, הסביר כי היא חשה תסכול מהתנהלות הממשלה. "קרן ניסתה לתת צ'אנס. אבל ראתה שאין עבודת מטה בממשלה. אין תקציב. אין החלטות מקצועיות. הגיעו לה מים עד נפש והיא החליטה להתפטר".

"היא ניסתה לעבוד איתו (עם כץ - ד"י) בחצי השנה האחרונה וזה לא עבד. משרד האוצר זה לא משרד התחבורה. לא שמעו אותה. אחרי כל ריאיון שלה היה פיצוץ. זה החל במשבר שבו היא הגנה על שאול מרידור בטוויטר. היא הרגישה לא משמעותית ושהיא לא מביאה את עצמה", אמרו גורמים בסביבתה, "הכל זה החלטות פוליטיות, משפילים את הדרג המקצועי".

עוד בוואלה!

עימותים בישיבות ותקיפות אישיות מנתניהו: הסכסוך שהביא להתפטרות מרידור

לכתבה המלאה
שר התחבורה ישראל כץ, קרן טרנר מנכ"לית משרד התחבורה בסיבת עיתונאים באתר הבניה של נמל אשדוד. הדס פרוש / פלאש 90, אתר רשמי
טרנר-אייל וכץ/אתר רשמי, הדס פרוש / פלאש 90

השר כץ הודה לה. "עבודתה של קרן הייתה יוצאת דופן ותרמה רבות למגזר הציבורי ולאזרחי המדינה. אני מודה לה בשמי ובשם ממשלת ישראל על שנים של עבודה משותפת במשרדי התחבורה והאוצר, שהובילה להישגים רבים שהשפיעו על כל בית בישראל", מסר.

המנכ"לית הפורשת התנגה להידוק הסגר, ושלחה בסוף החודש שעבר מכתב חריף למקבילה במשרד הבריאות, פרופ' חזי לוי בנושא. היא הזהירה כי "לצעדים אלו עלות כלכלית משמעותית וכואבת למשק בסך מיליארדי שקלים בטווח הקצר, והשלכות כלכליות וחברתיות משמעותיות נוספות בטווח הארוך".

כרוניקה של התפטרויות באוצר

לטרנר-אייל קדמו ראש אגף התקציבים באוצר שאול מרידור, והחשב הכללי רוני חזקיהו, שהתפטרו מתפקידיהם על רקע מתיחות בין הדרג המקצועי והפוליטי במשבר הנוכחי. קודמה של טרנר-אייל, שי באב"ד, פרש מהתפקיד בחודש מאי, במהלך המשבר, בעקבות כינון הממשלה החדשה. ביום שישי האחרון הכריז כץ על כוונתו למנות את רו"ח יהלי רוטנברג כמחליפו של חזקיהו.

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
מכתב התפטרות נוקב. מרידור/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

בסוף אוגוסט נקט מרידור בלשון חריפה במכתב ההתפטרות שלו. במכתב ששלח לשר האוצר ישראל כץ, הוא כתב כי "בחודשים ובשבועות האחרונים, היכולת לבצע את תפקידי הפכה לבלתי אפשרית". הוא אף תקף את כץ באופן אישי וטען: "אתה לא מאפשר לי ולמשרתי ציבור רבים אחרים במשרד האוצר ומשרדים אחרים לעשות את עבודתנו". מרידור האשים את כץ ב"ניסיונות לשנות אומדנים תקציביים על מנת לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקת תקציבים נוספים".

"בימים האחרונים, לאחר שנחצו עוד ועוד קווים אדומים, ורוסקו כללים אלמנטריים של התנהלות תקציבית וכלכלה נכונה - החלטתי שאיני יכול עוד להיות חלק מהמערכת ולתת לגיטימציה לסדרת החלטות שגויות", טען מרידור. "איני יכול לתת יד להתנהלות הקלוקלת המתקיימת בחודשים האחרונים, שכל אזרחי ישראל ישלמו עליה בשנים הבאות מחיר כבד", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully