וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש שירותי בריאות הציבור: יותר מ-5.5% נדבקו, אך אנחנו רחוקים מחסינות עדר

עודכן לאחרונה: 8.10.2020 / 18:12

בהצהרה משותפת שמסרו מנכ"ל משרד הבריאות וד"ר אלרעי פרייס היא אמרה כי נתוני התחלואה הנוכחיים אינם מספיקים כדי לשחרר את המשק. פרופ' לוי התייחס לפרסום נתוני הסקר הסרולוגי הלאומי להערכת הימצאות נוגדים לנגיף, ואמר: "חיסון עדר כרוך בתמותה רבה, זו לא הדרך"

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות אומר שחסינות עדר תגבה מחיר יקר/צילום: לע"מ

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, אמרה היום (חמישי) כי ישראל עדיין רחוקה מחיסון עדר. זאת, ברקע פרסום נתוני הסקר הסרולוגי הלאומי להערכת הימצאות נוגדים לנגיף בקרב האוכלוסייה. "אין ספק שאנחנו מעל 5.5% בסקר היום, אבל אנחנו רחוקים מאוד מאוד מחסינות עדר", אמרה.

לדבריה, "כבר מתכננים לעשות את הסקר הבא, וכבר בשבוע הבא יתחילו להיות בדיקות כלפי עובדי רפואה. נמשיך לבדוק יותר ויותר אנשים כדי לראות את שכיחות הנגיף". בהצהרה משותפת עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, היא אמרה כי כדי להתחיל לשחרר את המשק, נתוני התחלואה חייבים לרדת עוד. "אי אפשר היה להמשיך, זה הוביל לשיא של כמעט 9,000 מאומתים ביום. היום אנחנו ב-4,100, ועדיין רוצים לרדת עוד כדי להיות במצב של לשחרר את המשק".

"כשרואים את השפעת הסגר, רואים ירידה הדרגתית בכמות האנשים שנמצאים ביישובים אדומים", הוסיפה אלרעי פרייס. "זה אומר שההגבלות האלה עוזרות. כרגע אנחנו במצב ש-40% מהמדינה נמצאת בקטגוריה אדומה, זה עוד לא מספיק טוב, צריך לרדת עוד כדי לשחרר את ההגבלות".

ראש שירותי בריאות הציבור, ד״ר שרון אלרעי פרייס במהלך תדרוך לתקשורת במשלט הקורונה של משרד הבריאות 8 באוקטבר 2020. -, אתר רשמי
"התחלואה היא בכל הארץ". ראש שירותי בריאות הציבור, ד״ר שרון אלרעי פרייס. היום/אתר רשמי, -

בעניין שיעור התחלואה במגזר החרדי היא אמרה כי "התחלואה היא בכל הארץ. נכון שיש מגזרים שבגלל תנאי החיים שלהם או מסיבות אחרות יש בהם שיעור תחלואה מאוד גבוה, אבל כרגע אנחנו במצב של מגיפה בכל הארץ ואני חושבת שהכי כדאי שנתאחד ונראה איך עוזרים אחד לשני לצאת מהדבר הזה".

לדבריה, גם על הדרג המנהל את המאבק, וגם על הציבור, ללמוד מטעויות שנעשו בעבר, שהובילו לשיעורי הדבקה גבוהים. "אני מקווה שכולנו למדנו מחודש ספטמבר. גם הציבור, גם אנחנו וגם הפוליטיקאים. צריך להבין שאם יש מקומות עם שיעורי תחלואה גבוהים, ואנחנו לא נוקטים בהם בפעולות לצמצום, גם סוג של סגר כזה או אחר וגם לתת להם סיוע - אם לא נעשה את השילוב של שני הדברים האלה - אנחנו מהר מאוד נגיע עוד פעם למצב שכל מדינה היא אדומה".

פרופ' לוי הזהיר מממדי התחלואה בחודשי החורף. הוא מנה את מספרי החולים בתקופה האחרונה ואמר: "כל זה כשאנחנו בפתחו של החורף, שיכול להביא גם לתחלואה כפולה".

מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי במהלך תדרוך לתקשורת במשלט הקורונה של משרד הבריאות 8 באוקטבר 2020. -, אתר רשמי
"הנתונים גבוהים מאוד מקרב האוכלוסייה בציבור החרדי". מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי, היום/אתר רשמי, -

גם הוא התייחס לתחלואה בציבור החרדי כפי שהוצג בסקר הסרולוגי ואמר כי "מצאנו שהנתונים גבוהים מאוד מקרב האוכלוסייה בציבור החרדי. זה לא מפתיע אותנו, אנחנו נשאלים האם זה נכון לנקוט בשיטה של חסינות עדר? התשובה שלנו היא לא ולא. חסינות עדר כרוכה בתחלואה רבה ותמותה רבה שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו. ולכן, חשוב שכולנו נקפיד על מסיכה, ריחוק, מניעת התקהלות והיגיינה. זו הדרך להתמודד עם התחלואה".

נתוני הסקר הסרולוגי מראים כי אכן, כ-5.5% מהאוכלוסייה הכללית פיתחה נוגדנים לנגיף, מה שלפי משרד הבריאות אינו מעיד על תופעת "חסינות עדר" המתפתחת ככל שמספר החולים גדל. במסגרת הסקר, שבוצע בהנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין, נבחן מדגם מייצג של 55 אלף משתתפים לפי פילוח של גיל, מגדר ומגזר. כך, המשרד, בשיתוף פעולה עם ארבע קופות החולים, נטל דגימות מאותם המשתתפים בפריסה ארצית מיישובים שונים, ואף סיווגם בהתאם למאפיינים נוספים כמו מחוז, לאום, דת ועוד.

לפי הסקר, שיעור ההימצאות של נוגדנים באוכלוסיית המדגם הוא 3.8% - כלומר 5.5% לאחר השוואת משתנים לשיעורם באוכלוסייה הכללית בישראל. בגברים היה שיעור ההימצאות גבוה ביחס לזה שנמצא בנשים (4.9% לעומת 3.1%). ילדים בקבוצת הגיל 18-10 שנים הציגו את שיעור ההימצאות הגבוה ביותר (8.1%).

4,117 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת

פרסום נתוני הסקר מגיע עם הצגת נתוני התחלואה, כשלושה שבועות מאז תחילת הסגר. משרד הבריאות עדכן כי 4,117 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת, כחלק ממגמת הירידה שנמשכת בשלושת הימים האחרונים. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-282,872. אתמול התקבלו תוצאות עבור 45,317 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 9.1% ומצטרף לירידה בארבעת הימים האחרונים. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים בישראל עלה ל-61,049, מהם כ-1,576 מאושפזים בבתי החולים, כשמתוכם 236 מונשמים ו-847 חולים קשה. נכון להיום, מתו 1,824 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully