וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם תעופה בין ישראל לירדן: יתאפשרו טיסות במרחב האווירי בשתי המדינות

8.10.2020 / 14:00

המהלך צפוי לקצר משמעותית את זמני הטיסה למדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק. להסכם קדם מו"מ שהחל כבר לפני כמה שנים, אך הואץ והושלם רק עם החתימה על נרמול היחסים עם איחוד האמירות וקבלת האישור לטיסות מישראל בשמי ערב הסעודית

בווידאו: נתניהו מודיע שטיסות ישראליות יוכלו לטוס מעל סעודיה/עריכה: ניר חן

ישראל וירדן חתמו היום (חמישי) על הסכם, המאפשר לראשונה טיסות חצייה מעל המרחב האווירי של שתי המדינות. ההסכם יקצר משמעותית את זמני הטיסה בין מדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק לאירופה ולצפון אמריקה.

על ההסכם חתומות רשויות התעופה האזרחיות ורשות שדות התעופה בישראל ובירדן. זהו סיומו המוצלח של מו"מ שהחל כבר לפני מספר שנים, אך הואץ והושלם רק לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירות וקבלת האישור ההיסטורי לטיסות מישראל בשמי ערב הסעודית. כפועל יוצא, ההסכם צפוי להביא לחיסכון ניכר בדלק, יפחית את פליטת המזהמים ויתרום לאיכות הסביבה.

טיסה מסחרית ראשונה מישראל לאמירויות, 31 באוגוסט 2020. רויטרס
טיסות חצייה מעל לישראל וירדן/רויטרס

ממשרד התחבורה נמסר כי חתימת ההסכם התאפשרה הודות לשיתוף פעולה יוצא דופן ותיאום עם הארגון האירופי לתעבורה אווירית EUROCONTROL וגורמי התעופה הרלוונטיים בישראל. "שוב אנו פורצים גבולות חדשים, והפעם באוויר", אמרה שרת התחבורה מירי רגב. "בזכות ההסכם, מדינת ישראל משתלבת יותר ויותר במרחב".

"אנו פותחים דרכים חדשות לשיתוף פעולה תחבורתי, כלכלי ומדיני עם מדינות החולקות איתנו גבולות ואינטרסים דומים ושותפות לחזון השלום האזורי", הוסיפה רגב. "אני מקווה כי בקרוב נוכל לבשר על התפתחויות נוספות".

עוד בוואלה!

קושנר: סעודיה הסכימה לפתוח את המרחב האווירי לכל הטיסות מישראל מזרחה

לכתבה המלאה
מטוס אל על נוחת באבו דאבי. רויטרס
השפעה על מחירי הטיסות. מטוסי אל על ואיתחאד/רויטרס

חתימת ההסכם באה לאחר שאיחוד האמירויות הערביות ובחריין אפשרו אף הן חציית מטוסים ישראלים בשטחיהן האוויריים. הדבר בא בד בבד עם החתימה על ההסכמים לנרמול היחסים בין המדינות, שנחתמו לאחרונה במדשאת הבית הלבן. גם ממשלת ערב הסעודית הודיעה כי תאפשר באופן קבוע לטיסות בין ישראל לאבו דאבי לעבור מעל המרחב האווירי שלה, למרות שאין כל הסכם לנרמול היחסים בין המדינות.

בשלב זה, חברת אל על מפעילה טיסת מטען שבועית לדובאי, וישראייר חתמה בחודש שעבר על חוזה שיאפשר לה לבצע טיסות נוסעים לאיחוד האמירויות. להסכם הזה צפויה השפעה משמעותית על מחירי הטיסות לשם ובכלל למזרח וממנו לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully