וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה ליד רמאללה: כוח צה"ל החרים נשק לשוטרים פלסטינים

הכוח המיוחד שעסק בפעילות מסווגת באזור, נתקל בשוטרים הפלסטינים שזיהו אותם. לטענת הצבא, החיילים עיכבו את השוטרים ועזבו את השטח. מאז הכרזת נתניהו על תכניות הסיפוח, אין תיאום בין מנגנוני הביטחון בגדה וכוחות צה"ל

בווידאו: כוח צה"ל מחרים כלי נשק מאנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים/מערכת וואלה! NEWS

עימות חריג אירע היום (רביעי) בין כוח מיוחד של צה"ל ושוטרים פלסטינים באל-בירה, באזור רמאללה. במסגרת התקרית, החרימו החיילים את נשקיהם של השוטרים. לטענת צה"ל, הכוח שעסק בפעילות מסווגת סיים את משימתו באזור, ונתקל בשוטרים פלסטינים חמושים, אף שהם לא היו אמורים להחזיק בנשק, ועל כן עיכב אותם, לקח את נשקיהם ועזב את האזור.

מנגד, הפלסטינים טוענים כי השוטרים, אנשי מכס, חשפו כוח מסתערבים לאחר שחשדו ברכב מסחרי שנסע באזור, ובמהלך המהומה שנוצרה במקום, עזבו הלוחמים את השטח.

מאז ההכרזה הישראלית על התכניות לספח חלקים מהגדה המערבית, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הנחה לעצור את התיאום ביטחוני בין מנגנוני הביטחון הפלסטיניים וצה"ל. ברקע הדברים קיימת רגישות גבוהה מאוד בין הצדדים, במעבר של שוטרים פלסטינים מאזורי A לאזורי B ו-C. מעבר של שוטרים פלסטינים ואנשי מנגנון אחרים עם רובים ואקדחים אמורה להיות מתואמת עם צה"ל והמנהל האזרחי.

כוח צה"ל החרים כלי נשק מאנשי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים באל-בירה, 7 באוקטובר 2020. ללט, צילום מסך
תיעוד התקרית באל בירה, היום/צילום מסך, ללט

מושלת רמאללה ואל-בירה, לילא גנאם, וראשי כוחות הביטחון הפלסטינים, ביקרו במטה המכס בעקבות התקרית ונפגשו עם מפקד המטה איאד ברכאת.

גנאם אמרה כי "הניסיון של הכיבוש לשים לו למטרה את אנשי מערכת הביטחון הפלסטינית, שחזר על עצמו במהלך הימים האחרונים והיום בתקיפת אנשי המכס שביצעו את עבודתם, לא ירתיעו אותם מלבצע חובתם כלפי העם הפלסטיני". היא טענה כי גילוי הכוח הישראלי סיכל את משימתו לפגוע בפלסטינים.

עוד בוואלה!

מותנע, ללא השגחה ועם ילד במושב האחורי: רכב צבאי נגנב בכפר פלסטיני

לכתבה המלאה

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך פעילות סמוך לעיר רמאללה זיהו לוחמי צה"ל בשטח C אנשי מנגנונים פלסטינים חמושים בנשק מסוג קלצ'ניקוב, שנכחו במרחב ללא התיאום הנדרש. הכוח עיכב את החמושים והחרים את נשקיהם. צה"ל ימשיך לפעול בכל מקום שיידרש לשמירה על הביטחון במרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully