וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנכים יקבלו מענק במקום העלאת הקצבה: "נמשיך לפעול להשוואה לשכר המינימום"

מקבלי הקצבאות יזכו להעלאה בהתאם לאחוזי הנכות בשתי פעימות כדי להשלים לסכום של 3,511 שקל עבור שנת 2020. בארגוני הנכים בירכו על המהלך בהתחשב במצב הפוליטי ובהיעדר תקציב עד כה, ומקווים כי התוספת תהפוך לקבועה. "נמשיך בשיתוף הפעולה עם האוצר"

בווידאו: שר האוצר בפגישה עם ראשי ארגוני הנכים/מערכת וואלה! NEWS

מקבלי קצבאות הנכות צפויים לקבל מענק חד פעמי כחלופה לפעימה נוספת של העלאת הקצבאות החודשית ב-2020. המענק, שגובהו יהיה אלפי שקלים בהתאם לאחוזי הנכות, יינתן בשתי פעימות - החודש ובדצמבר. על פי תזכיר החוק שפורסם היום (רביעי) להערות הציבור, עלות המענקים הכללית עומדת על 940 מיליון שקלים.

על פי החוק שאושר בפברואר 2018, קצבת הנכות היתה אמורה לגדול ל-3,700 שקלים בכמה פעימות. חלקן יושמו, וכעת עומדת הקצבה החודשית על כ-3,300 שקלים. המענק נועד לפי תזכיר החוק להשלים לסכום של 3,511 עבור שנת 2020, כלומר רטרואקטיבית על שנה זו.

לפי תזכיר החוק, אדם הסובל מ-100% נכות יקבל מענק כולל של 2,280 שקלים - כלומר, תוספת של 190 שקלים לחודש וילדים עם נכות גבוהה יקבלו מענק של 5,880 שקלים.

הפגנת נכים, נתניה 15 ביוני 2020. שלומי גבאי
הפגנה למען העלאת קצבת הנכות, השנה/שלומי גבאי

בארגוני הנכים בירכו על המהלך בהתחשב במצב הפוליטי ובהיעדר תקציב עד כה ומקווים כי התוספת תהפוך לקבועה. אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם", אמר כי "אחרי משא ומתן ארוך, אישור הממשלה והכנסת, שמחים להגיע לצעד האחרון ביישום הפעימה של שנת 2020 בחוק הנכים בהתאם למתווה שהציג ארגוננו. מודים לשר האוצר ישראל כץ שלמרות המצב, הסגר והחגים מקדם את הנושא במהירות ומקווים להמשך שיתוף פעולה ביישום הפעימה, עיגונה בתקציב המדינה והשלמת הפעימה האחרונה".

מאייל כהן ונאור לביא מקבוצת "הנכים הופכים לפנתרים" נמסר כי "נמשיך לפעול לביצוע הפעימה האחרונה לשנת 2021 כבר בתחילת השנה הבאה. כמו כן נמשיך לפעול להעלאת קצבאות הנכים שיגיעו לגובה שכר המינימום כפי שדרשנו בעבר".

עוד בוואלה!

אחרי המחאה: השר כץ סיכם על העלאת קצבת הנכות בתקציב הקרוב

לכתבה המלאה
שר האוצר ישראל כ״ץ נפגש עם נציגי ארגוני הנכים שהעלו בפניו את דרישותיהם ובהן העלאת קצבת הנכות.2 ביוני 2020. ללא, אתר רשמי
כץ בפגישה עם אלכס פרידמן בנושא העלאת קצבת הנכות, לפני כחודשיים/אתר רשמי, ללא

כץ אמר היום כי "אני מקיים את התחייבותי לציבור הנכים שכל כך קרוב לליבי. עמדתי על כך שנושא מימון הקצבאות לנכים יעמוד בראש סדר העדיפויות של הממשלה, במסגרת אישור התקציב ההמשכי וכך אכן נקבע. ציבור הנכים זכאי לכל הסיוע הנדרש ממדינת ישראל וימשיך לעמוד מבחינתי בראש סדר העדיפויות".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי בירך גם הוא על המהלך. "הבטחנו לציבור הנכים שנעלה את קצבאות הנכות ואני גאה שבשיתוף עם משרד האוצר עלה בידינו להשיג זאת בזמן שבו זה נדרש יותר מתמיד. אני מברך את ארגוני הנכים על ההישג שהגיע בזכות נחישותם ואת שר האוצר על שיתוף הפעולה החשוב למענם. משרד הרווחה פועל במרץ כדי לוודא שהאוכלוסיות המוחלשות לא יופקרו מאחור, בטח לא עכשיו".

מנכ"ל עמותת "נכה לא חצי בן אדם" חנן טל הוסיף כי "התחייבנו וקיימנו, הפעימה של 2020 תשולם במלואה רטרואקטיבית מינואר השנה. המשבר הפוליטי, הכלכלי והבריאותי, הקשה על המשא ומתן אבל טובת ציבור הנכים עלתה על הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully