וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש החליטה לסגור את התיק בעניין הסדרה "מחוז ירושלים"

היחידה הודיעה כי השוטרים שהשתתפו בתכנית, בה בין היתר הושתל נשק בביתו של תושב עיסאוויה, לא יעמדו לדין והעניין יעבור לבחינת גורמי המשמעת. במח"ש מצאו כי חקירות המתלוננים לא שובשו בפועל, אך בסדרה הוצגו מצגי שווא. עו"ד המתלונן: "לא היו ציפיות"

בווידאו: שר המשפטים והיועמ"ש מציגים את הרפורמה במח"ש/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: ניר חן

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה היום (שלישי) כי החליטה לסגור את התיק בעניין הסדרה "מחוז ירושלים", שבה בין היתר הושתל רובה מסוג M-16 בביתו של תושב עיסאוויה, סאמר סולימאן. ממח"ש נמסר כי "בסיום בדיקה יסודית של המקרה, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), שלא לנקוט בהליכים פליליים בעניינם של השוטרים המעורבים בהפקת הסדרה".

במח"ש מסרו כי עם סגירת התיק, המחלקה החליטה להעביר את העניין לבחינת גורמי המשמעת והפיקוד במשטרת ישראל. הדברים נמסרו במענה לשאלת וואלה! NEWS על כך שהחקירה בעניין נמשכת זמן רב, והתלונה הוגשה לפני שנה מבלי שהתקבלה החלטה.

הסדרה מחוז ירושלים של כאן 11, רס"ר שיר אמסלם. יח"צ,
הועבר לבחינת גורמי המשמעת והפיקוד במשטרה. צילום מתוך הסדרה "מחוז י-ם" בתאגיד השידור/יח"צ

על פי מח"ש, תכליתה של הבדיקה שנערכה הייתה לברר את טענותיהם של המתלוננים בדבר פעולות וממצאים שהוצגו בסדרה ולא התרחשו במציאות, וכדי לבחון אם בוצעו עבירות פליליות על ידי מי מהשוטרים. "בדיקת מח"ש העלתה שאכן היו מקרים שהוצגו בסדרה ובהם נצפו אירועים שנחזו להיות מציאותיים, על אף שלא התרחשו בפועל", נמסר.

במח"ש הוסיפו כי בדיקתם התמקדה בשאלה אם הוצג מצג שווא כלפי המתלוננים בחקירות שנגעו אליהם, ונמצא כי חקירות אלה לא שובשו בפועל. כלומר, המתלוננים נחקרו על עבירות נכונות, הוצגו להם מסמכים נכונים מבחינה עובדתית ולא נעשתה בחקירה כל פעולה שהיה בה כדי לצור מצג שווא כלפי המתלוננים.

עוד בוואלה!

השתלת הנשק בסדרה "מחוז ירושלים": "השוטרים נשלחו למשימה ללא הכשרה"

לכתבה המלאה

לצד זאת, לצורך בחינה אם היתה בהתנהלות השוטרים פגיעה אחרת במתלוננים או בציבור נוכח המוצג בסדרה, הוחלט להעביר את הנושא לבחינת הגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל.

עו"ד אריה אביטן שמייצג את סאמר סולימאן, אחד המתלוננים בתיק, אמר כי "נמצה את ההליך הנזיקי במסגרת הערכאות המשפטיות". הוא הוסיף כי "אבל המון ציפייה ממח"ש למצות את הדין מול הגורמים שפעלו נגד משפחת סולימאן לא היו, לא ציפינו שמישהו יעמוד לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully