וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומך בתרופה מפוקפקת, ממעט במידע: הרופא של טראמפ בקו האש

ד"ר שון קונלי, ששירת כקצין רפואה באפגניסטן, נמצא תחת אור הזרקורים מאז שנשיא ארה"ב נדבק בקורונה. בשנתיים וחצי שהוא בתפקיד הוא הואשם בחוסר שקיפות, וניסיונו לתאר בצורה אופטימית את מצבו של טראמפ עורר תהיות רבות

בווידאו: טראמפ יצא מהבידוד בבית החולים כדי להודות לתומכיו/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אושפז בסוף השבוע בעקבות הידבקותו בנגיף הקורונה, רופאו האישי ד"ר שון קונלי נמצא תחת אור הזרקורים כשהעולם מצפה לעדכונים על מצבו של טראמפ.

קונלי בן ה-40 נמצא בתפקיד מאז מרץ 2018, אך עד הימים האחרונים הוא היה מוכר למעטים. הצהרותיו המבולבלות העלו כמה סימני שאלה לגבי תפקודו, והגבירו את החשדנות כלפי השקיפות של הבית הלבן על בריאותו של הנשיא בן ה-74.

ביום שבת מסר רופאו של טראמפ בתדרוך לתקשורת כי הצוות המטפל בו אופטימי מאוד בזכות ההתקדמות הרבה שעשה. עם זאת, דקות לאחר מכן, ראש הסגל בבית הלבן, מארק מדוז, תיאר מצב שונה לחלוטין.

"המדדים החיוניים של הנשיא ב-24 השעות האחרונות היו מדאיגים מאוד", אמר מדוז, שבתחילה דיבר בעילום שם. "48 השעות הבאות יהיו קריטיות". טראמפ, לפי הדיווחים, זעם עליו.

ד"ר שון קונלי, רופאו של הנשיא דונלד טראמפ, מתדרך את העיתונאים במרכז הרפואי הצבאי הלאומי וולטר ריד לאחר שהנשיא אושפז עם נגיף הקורונה. 03 באוקטובר 2020. AP
סירב לחשוף בתחילה אם הנשיא קיבל חמצן. ד"ר שון קונלי בתדרוך לעיתונאים/AP

קונלי, יליד פנסילבניה, סיים את לימודיו באוניברסיטת נוטרדאם ב-2002 לפני שעבר ללמוד אוסטאופתיה, שיטת רפואה אלטרנטיבית, בארצות הברית הם צריכים לעמוד בהכשרה דומה לרופאים קונבנציונליים. הוא הצטרף לחיל הרפואה של הצי האמריקני, וב-2014 הוא עמד בראש יחידת הטראומה ביחידה רפואית של נאט"ו באפגניסטן. הוא קיבל עיטור כבוד רומני על שהציל את חייו של חייל רומני שנפצע ממטען.

בהמשך, הצטרף הקצין ליחידה הרפואית של הבית הלבן. במרץ 2018 הוא התמנה לרופאו האישי של טראמפ, אחרי שהרופא הקודם, רוני ג'קסון, מונה על ידי הנשיא לעמוד בראש המשרד לענייני חיילים ותיקים.

בפברואר 2019 הוא פיקח על צוות של 11 רופאים בזמן בדיקות שעבר טראמפ. הוא הכריז לאחר מכן כי הנשיא ב"מצב טוב מאוד", והוסיף: "אני צופה שהוא יישאר כך למשך נשיאותו, ולאחר מכן". הוא לא פרסם פרטים נוספים על הבדיקה שנמשכה ארבע שעות.

עוד בוואלה!

"אנשים משתגעים": פאניקה ובלבול בבית הלבן אחרי האשפוז של טראמפ

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מודיע כי יבקר את תומכיו מחוץ לבית החולים שבו הוא מאושפז. 5 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
מצב בריאותו תחת זכוכית מגדלת. טראמפ בסרטון שפרסם הלילה/רויטרס, רויטרס

בתור האדם המבוגר יותר שאי-פעם הושבע לכהונה ראשונה, בריאותו של טראמפ זכתה לעניין רב מאז ניצחונו בבחירות ב-2016.

אחרי שטראמפ הגיע לבית החולים וולטר ריד בנובמבר האחרון לביקור לא ידוע מראש, קונלי מסר כי הייתה זו "בדיקה תקופתית שגרתית ומתוכננת". הוא הכחיש את השמועות שלפיהן טראמפ חווה כאבים בחזהו.

קונלי גרם להרמת גבות בחודש מאי, אחרי שטראמפ הודיע כי הוא לוקח הידרוקסיכלורוקווין כדי להימנע מהידבקות בנגיף.

"אחרי דיונים מרובים שהיו לו ולי ביחס להוכחות בעד או נגד השימוש בהידרוקסיכלורוקווין, הגענו למסקנה שהתועלת הפוטנציאלית מהטיפול עולה על הסיכונים היחסיים", אמר אז קונלי. מחקר עולמי נרחב קבע שאין הוכחות לכך שהתרופה יעילה נגד קורונה. לא ברור אם קונלי נתן בעצמו את המרשם לטראמפ.

ביום שבת אמר הרופא הנשיאותי כי הנשיא לא מקבל את התרופה כחלק מהטיפול הנוכחי, אולם הוא השאיר שאלות רבות לא פתורות וסירב לומר אם הנשיא קיבל טיפול בחמצן. אתמול הוא כבר הודה כי הוא "המליץ לנשיא לקבל חמצן" ביום שישי בערב, אחרי שרמות החמצן בדמו ירדו.

קונלי אף נאלץ להבהיר את השתלשלות האירועים, אחרי שביום שבת אמר כי עברו 72 שעות מאז שהנשיא אובחן - מה שאומר שזה היה ביום רביעי, 36 שעות אחרי הכרזתו. לטענתו, הוא התכוון לומר שזהו היום השלישי למחלתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully