וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: בחמישי נקבל החלטות לגבי המשך הסגר, מחר בקבינט - דיון בהגדלת הקנסות

עודכן לאחרונה: 4.10.2020 / 20:33

ראש הממשלה אמר כי ההחלטות על הארכת המגבלות לאחר שמחת תורה יתקבלו רק בסוף השבוע, על מנת לבחון אם קיימת ירידה משמעותית בתחלואה. השרים יתכנסו מחר לדיון על אסטרטגיית היציאה מהסגר והגברת האכיפה. כץ צפוי להביא לקבינט הצעה לפתיחת עסקים שאינם מקבלי קהל

בוווידאו: רה"מ אומר שיקבל החלטות על הסגר אחרי שמחת תורה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי ההחלטות הנוגעות להמשך הסגר הכללי לבלימת התפשטות הקורונה יתקבלו רק ביום חמישי הקרוב. זאת, על מנת שניתן יהיה להעריך האם קיימת ירידה בתחלואה בעקבות המגבלות. מחר יתכנס קבינט הקורונה, בו השרים צפויים לדון על אסטרטגיית היציאה מהסגר והגברת האכיפה.

"יש כאלה שכבר אומרים שהסגר מתחיל לעבוד, שיש שיטוח של העקומה. אני רוצה לחכות שיעברו לפחות עשרה ימים", אמר נתניהו בסרטון שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו. "זה אומר שאת ההחלטות על המשך הסגר, אחרי מוצאי שמחת תורה, נקבל רק ביום חמישי".

אכיפת הסגר באיילון דרום, 3 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
"ההנחיות הן נגד הנגיף". אכיפת הסגר באיילון דרום, אתמול/ראובן קסטרו

לדבריו, "בינתיים נדון מחר בקבינט על נתוני היציאה ארוכי הטווח מהקורונה, המעבר משלב לשלב, שמירה על האוכלוסייה המבוגרת, הגדלת הקנסות והגברת המשמעת והאכיפה".

נתניהו פנה לציבור וקרא להקפיד על המגבלות. "אני מבקש מכולם - חרדים וחילונים כאחד - לשמור על ההנחיות. הנחיות הסגר הן לא נגדכם, הן נגד הנגיף, ואם נפעל כולנו יחד, אנחנו מנצחים את הנגיף הזה", אמר. "אני מבקש מכולכם להתאחד מול מגיפת הקורונה".

שר האוצר ישראל כץ בדיון במליאת הכנסת, 27 ביולי 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ייא לקבינט הצעה לפתיחת עסקים אחרי החג. כץ/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר האוצר ישראל כץ אמר הערב כי הוא מתכוון להביא מחר לקבינט הקורונה הצעה לפתיחת העסקים הפרטיים שאינם מקבלי קהל, מיד בסיום החג. באירוע סוכות פוליטי ששודר ברשתות החברתיות, כץ שב על התנגדותו לסגר הכללי ואמר כי אין להשבית את המשק תמורת ביטול ההפגנות. הוא טען כי "המדיניות אותה מובילים אבי ניסנקורן וכחול לבן בגיבוי המערכת המשפטית - חמורה ביותר. את ההפגנות צריך להפסיק בתקופה זו בלי קשר לסגירת המשק".

לדבריו, "את האכיפה חייבים לבצע במקומות הנדרשים, מול יחידים וציבורים שמצפצפים על ההנחיות ומול ההפגנות, ולא מול הציבור הנורמטיבי והעסקים שפועלים בהתאם לכל הכללים ואינם מהווים מוקד סיכון - וחיוניים לתעסוקה ולכלכלת ישראל".

ברקע כניסתו של הסגר בעקבות העלייה בתחלואה | 
מחסום משטרתי בציר ז'בוטינסקי 25 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
שיעור החיוביים ירד ל-11%. אכיפת הסגר, לפני שבוע/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר אמר נתניהו כי הסגר הכללי שהוטל במהלך החגים יימשך לא פחות מחודש ימים. הוא ציין כי המגבלות שהוטלו על הציבור במסגרת המאבק בקורונה יימשכו יותר מעבר למועד שקבעה הממשלה, והן לא יוסרו עד שיהיה שיפור במצב התחלואה.

ראש הממשלה הדגיש כי היציאה מהסגר תהיה מבוססת על מספר הנדבקים היומי ומדדים אחרים, ולא לפי זמנים ותאריכים מוגדרים מראש.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,557 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-264,857. אתמול התקבלו תוצאות עבור 23,164 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 11%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 70,172. בבתי החולים מאושפזים 1,567 חולים, מתוכם 223 מונשמים ו-830 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,682 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 7,024 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 59,743, מתוכן 11.8% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully