וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מינה יועץ חיצוני לאחראי על ההסברה במשבר הקורונה

1.10.2020 / 23:15

ירדן ותיקאי מונה לאחראי על ניהול ההסברה במשבר הקורונה, בשל חוסר שביעות הרצון של נתניהו בתחום זה. המשמעות תהיה שנושא ההסברה ינוהל ישירות ממשרד ראש הממשלה ולא על ידי משרד הבריאות או פיקוד העורף

בווידאו: גמזו מוטרד מהתחלואה במגזר בחרדי, ישקול להישאר בתפקידו/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה היום (חמישי) את ירדן ותיקאי לאחראי על ניהול ההסברה הלאומית של משבר הקורונה. כמה שעות לאחר ההודעה על המינוי, הבהירו במשרד ראש הממשלה כי ותיקאי מונה כיועץ מקצועי חיצוני לענייני הסברה ולא לאחראי ניהול ההסברה הלאומית של משבר הקורונה. עוד הבהירו כי אין שינוי בתחומי האחריות של המשרדים והגורמים השונים.

ותיקאי, שעוסק בתחום ייעוץ תקשורת במגזר הפרטי, יועסק על ידי משרד ראש הממשלה כיועץ חיצוני בפטור ממכרז. הוא נחשב לאחד מיועצי התקשורת המוערכים במערכת הממשלתית ובמגזר הפרטי. בעבר שימש ותיקאי כמנהל מטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה במשך 11 שנים, מ-2008 תחת אהוד אולמרט ובמשך עשור עד יולי 2019 תחת נתניהו.

במהלך הגל הראשון של הקורונה גייס נתניהו את דוברו לשעבר גידי שמרלינג, כדי שישמש כיועץ תקשורת חיצוני למשרד ראש הממשלה. זאת ברקע חוסר שביעות הרצון של נתניהו מסוגיית התקשורת וההסברה במשרד ראש הממשלה בנוגע לטיפול בקורונה. שמרלינג זכה לשבחים רבים על תפקודו.

חיילי פיקוד העורף בפעליות הסברתית בנושא נגיף הקורונה בבני ברק 30 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
חיילי פיקוד העורף בפעליות הסברתית על הקורונה בבני ברק, אתמול/ראובן קסטרו

גם במהלך הגל השני נתניהו אינו שבע רצון מהטיפול בסוגיית ההסברה. במהלך ישיבת קבינט הקורונה אתמול התרחש עימות בין שר הביטחון בני גנץ לשר הבריאות יולי אדלשטיין, בשל דרישת גנץ להעביר את האחריות להסברה לציבור בנוגע לקורונה, ממשרד הבריאות לפיקוד העורף. נתניהו כלל לא ידע שסוגיית ההסברה נמצאת בידי משרד הבריאות, ואמר שחשב שפיקוד העורף כבר מטפל בנושא.

עוד בוואלה!

נתניהו: ביום שני נחליט אם להדק את הסגר

לכתבה המלאה
לירן דן, ראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, וירדן ותיקאי, מנהל מטה ההסברה הלאומי מקבלים את פרס האירה השואג.. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ירדן ותיקאי/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי "ירדן ותיקאי יסייע במאמצי ההסברה הלאומיים במשבר הקורונה ויסייע בתכלול עבודת ההסברה של משרדי הממשלה ופיקוד העורף". בלשכה הוסיפו כי "ירדן יועסק כיועץ חיצוני ויפעל בשיתוף מטה ההסברה וגורמים נוספים. הוא שימש כמנהל מטה ההסברה הלאומי במשך 11 שנה עד ליולי 2019".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully