וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעלמת" גרסת המציאות: אישה שנעדרה מזה שנתיים נמצאה חיה בלב ים

1.10.2020 / 0:01

למשפחתה של אנג'ליקה גייטן לא היה מושג לאן היא נעלמה וחיפשו אחריה במשך שנתיים. בשבת האחרונה היא נמצאה צפה בלב ים ע"י שני דייגים שכמעט חטפו התקף לב כשהבחינו בה פתאום. לאחר שניצלה סיפרה: "נולדתי מחדש, כנראה שאלוהים לא רצה שאמות"

יש אינספור סרטים וסדרות על אנשים שנעלמים ביום בהיר אחד ונמצאים בחיים שנים לאחר מכן בכל מיני מקומות ביזארים. הסיפור הבא נשמע כאילו הוא לקוח מאחד הסרטים האלו - רק שהוא אמיתי לגמרי. אנג'ליקה גייטן הקולומביאנית נעלמה לפני כשנתיים ונמצאה בשבת האחרונה בחיים כשהיא צפה בלב ים הרחק מביתה, כשעיניה עצומות והיא אינה מסוגלת לומר מילה. שני דייגים מבוהלים מצאו אותה ומיהרו לזרוק לעברה גלגל הצלה ולהוביל אותה אל סירתם.

מבצע ההצלה תועד במצלמה, ובסרטון שפורסם מאוחר יותר ברשת נראית אנג'ליקה בת ה-46 שוכבת על גלגל ההצלה ונגררת אל הסירה כשני קילומטרים מחופי העיר פוארטו קולומביה שבמחוז אטלנטיקו, קולומביה, כשהיא סובלת מתשישות והיפותרמיה.

על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, שני הדייגים, רולנדו ויסבל וגוסטבו, ניסו לשוחח איתה בספרדית ובאנגלית כדי לוודא שהיא מבינה אותם, אך אנג'ליקה הייתה כל כך חלשה שבקושי הצליחה לדבר. העיתון המקומי "לה ליברטד" מדווח שאנג'ליקה שהתה במים במשך 8 שעות, שבסופם הדייגים הבחינו בה וחשבו שמה שראו במים הוא בול עץ עד שהיא החלה לזוז והצליחה להרים את ידה כדי לאותת לעזרה. הדייגים הצליחו בקושי רב להעלות את אנג'ליקה לסירה, ניסו לשוחח איתה והביאו לה מים אך היא פרצה בבכי וסירבה לשתף פעולה. הם הביאו אותה אל החוף ושם, בעזרת מקומיים הובילו אותה לטיפול בבית החולים. עוד דווח כי המילים הראשונות שאמרה אנג'ליקה אחרי שניצלה היו: "נולדתי מחדש, אלוהים לא רצה שאמות". רק מאוחר יותר נודע לדייגים שאנג'ליקה נעדרת מזה שנתיים. מה שעבר עליה בשנתיים האחרונות, סיבת היעלמותה והופעתה הפתאומית נחקרים כעת בידי המשטרה.

אישה נמצאה בלב ים שנתיים לאחר שנעלמה. Rolando Visbal Lux/Newsflash, אתר רשמי
אישה נמצאה בלב ים שנתיים לאחר שנעלמה/אתר רשמי, Rolando Visbal Lux/Newsflash
אישה נמצאה בלב ים שנתיים לאחר שנעלמה. Rolando Visbal Lux/Newsflash, אתר רשמי
אישה נמצאה בלב ים שנתיים לאחר שנעלמה/אתר רשמי, Rolando Visbal Lux/Newsflash

הגרסה שלה

לאחר השתקמותה, אנג'ליקה התראיינה לרדיו RCN וסיפרה כיצד מצאה את עצמה בלב ים, שנתיים לאחר שנטשה את ביתה. היא סיפרה כי סבלה במשך 20 שנה מאלימות קשה בידי בן הזוג שלה וברחה לאחר שהוא ניסה להרוג אותה. אנג'ליקה סיפרה לתחנת הרדיו המקומית: "במשך 20 שנה היו לי יחסים רעילים, חוללתי ע"י בן זוגי לשעבר. ההתעללות החלה כבר בהריון הראשון. הוא היכה אותי, הוא התעלל בי. בהריון השני שלי ההתעללות נמשכה ולא יכולתי להתרחק ממנו כי הילדות היו קטנות. פעמים רבות דיווחתי על כך, אך המשטרה עצרה אותו למשך 24 שעות וכשהוא היה שב הביתה, המכות חזרו". היא הוסיפה: "היום בו החלטתי לעזוב את הבית היה אחרי תקיפה קשה מאוד. בספטמבר 2018 הוא שבר את הפנים שלי וניסה להרוג אותי. תודה לאל שהצלחתי להימלט".

לטענתה, היא עברו להתגורר ברחובות העיר ברנקילה למשך שישה חודשים. לאחר מכן היא פנתה לעזרה ושוכנה במקלט לחסרי בית, אך שקעה בדיכאון עמוק. "לא רציתי להמשיך בחיי. יום אחד גברת השאילה לי כסף עבור כרטיסים ולקחתי אוטובוס ישירות לים", היא אמרה. "רציתי לסיים הכל, לא הייתה לי שום עזרה מאף מקום, אפילו לא מהמשפחה שלי, כי האיש הזה הרחיק אותי מהמעגל החברתי שלי. בגלל זה לא רציתי להמשיך לחיות". אנג'ליקה הוסיפה: "בהיותי על שפת הים, מצאתי את עצמי בבדידות מוחלטת והחלטתי להיכנס למים. נתתי לגלים לקחת אותי וקיוויתי שהסיוט הזה יסתיים בקרוב". הזיכרון שלה מנקודה זו הוא עמום מכיוון שהיא איבדה את הכרתה. "האיש שחילץ אותי בלב ים אמר לי שהייתי מחוסרת הכרה, צפה על המים. תודה לאל שהייתי בחיים והוא זרק לי גלגל הצלה. הם הביאו אותי למרכז בריאות שם אני מקבלת את הטיפול הדרוש".

צפו במבצע ההצלה המלא:

הגרסה שלהם

בתה של אנג'ליקה, אלחנדרה קסטיבלנקו, טוענת כי לא ידעה על מקום הימצאותה של אמה בשנתיים האחרונות, אולם לדבריה הסיפור שלה בדוי. לדבריה, הטענות כי אמה הפכה אובדנית עקב מערכת יחסים הרסנית או תקיפה של אהוב לשעבר הם דיווחים כוזבים. קסטיבלנקו ואחותה מגייסות בימים אלה כסף כדי להסיע את אמן לעיר הבירה בוגוטה ,בה הן מתגוררות, ומקווים שהיא "תטופל כראוי על ידי המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully