וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8,221 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה; נתניהו: נעשו טעויות

עודכן לאחרונה: 26.9.2020 / 23:45

מספר הנדבקים המאומתים בישראל עלה ל-226,586, בעוד בבתי החולים מאושפזים 1,439 חולים, מתוכם 728 במצב קשה. 39 בני אדם נוספים מתו מהנגיף ו-1,417 בסך הכול. ראש הממשלה הפציר בציבור: "אל תלכו השנה לבתי הכנסת"

בווידאו: רה״מ נתניהו מתייחס לסגר ואומר שנעשו טעויות שהובילו לעלייה בתחלואה/עריכה: שאול אדם

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי 8,221 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-226,586. אתמול התקבלו תוצאות עבור 61,101 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 13.8%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 67,628. בבתי החולים מאושפזים 1,439 חולים, מתוכם 178 מונשמים ו-708 חולים קשה. נכון להיום מתו 1,417 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 7,527 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 56,307, מתוכן 12.8% חיוביות לנגיף. בנוסף לכך, מצה"ל נמסר כי 1,190 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחיוביים בקורונה. כולם במצב קל. 13,038 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

זמן קצר לאחר פרסום הנתונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון בו פנה לציבור בדרישה לשמור על הנחיות הקורונה, ובקריאה לא ללכת לבתי הכנסת ביום הכיפורים הקרוב. "אנחנו פועלים בשלושה שלבים: שלב ראשון - סגר, שלב שני - שגרת קורונה עם בדיקות מהירות, שלב שלישי - חיסון. השלב של הסגר הוא קשה, אני יודע את זה, אבל אין ברירה", אמר ראש הממשלה.

בית החולים רמב"ם חיפה לחולי קורונה. ראובן קסטרו
הצוות הרפואי במחלקת קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה/ראובן קסטרו

"האם נעשו טעויות בדרך? בוודאי", הוסיף ראש הממשלה. "ההחלטה שלנו לפתוח את אולמות השמחות הייתה מהירה מדי, אולי גם את ההחלטה לפתוח את כלל מערכת הלימודים".

ראש הממשלה ציין כי "ההחלטות הפופוליסטיות בכנסת, לבטל את ההגבלות שהטלנו - הממשלה, לאחר שראינו שהתחלואה עולה, שגויה לחלוטין. מקהלת 'הכול סבבה' כל ערב באולפנים, שאמרה שזאת בסך הכול שפעת עם יחסי ציבור, ולא צריך לציית - זה תרם לפרימת כל המשמעת הציבורית".

בסיום דבריו, הבהיר נתניהו כי "אני מבקש מכם, כמו הרבנים, כראש ממשלת ישראל שמתפלל כל יום כיפור בבית הכנסת, אל תלכו השנה לבתי הכנסת. תתפללו בחוץ, ונשמרתם על נפשותיכם".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות מתעלם, ומספר נשאי הקורונה עשוי להיות נמוך משחשבנו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על הקורונה בבית שמש, יחד עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה. 11 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
"נעשו טעויות בדרך". ראש הממשלה נתניהו/רויטרס, רויטרס

גם שרי הפנים והבריאות פנו היום, ערב יום הכיפורים, לציבור ברשתות החברתיות. השר אריה דרעי כתב כי "‏ההפגנה כעת בבלפור כשהמדינה כולה בסגר, חסרת אחריות ותביא לעליית התחלואה. כשהם נוהגים בחוסר אחריות, אנחנו נדרשים לאחריות גדולה יותר, ולכן אני קורא לכל הציבור הענק שצם ומתפלל ביום כיפור להקפיד על ההנחיות ולהתפלל בחוץ כפי שהורו רבני ישראל".

השר יולי אדלשטיין קרא לאזרחים להישמע להנחיות משרדו. "אני קורא לאזרחי ישראל - אל תיקחו דוגמה מהמפגינים הערב. הם ניצלו משיכת זמן בכנסת כדי להזיק לבריאותם ולבריאות הסובבים אותם", כתב. "ביום שלישי נסיים את החקיקה וגם ההפגנות יוגבלו. אנחנו בערב יום כיפור. בואו נשמור זה על זה, נקפיד על הנחיות הסגר. זו ערבות הדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully