וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום מאה אלף, 200 מתפללים בלבד השתתפו במעמד הסליחות המרכזי בכותל

עודכן לאחרונה: 27.9.2020 / 8:23

התפילה המסורתית נערכה בקפסולות ותחת הגבלה קפדנית של מספר המתפללים בשל התפשטות הקורונה. כחלק מהסגר, המתפללים היו תושבי העיר העתיקה שהכותל נמצא במרחק עד ק"מ מביתם. רב הכותל: "השנה, העם כולו משווע לתרופה, ומייחל לפתרון"

בווידאו: סליחות בקפסולות בכותל המערבי/צילום: mx1, עריכה: שאול אדם

כ-200 מתפללים השתתפו הלילה (שבת) במעמד תפילת הסליחות המרכזית, שנערכה ברחבת הכותל המערבי בירושלים. האירוע נערך תחת מגבלות קפדניות, בשל התפשטות נגיף הקורונה. בשנה שגרתית מספר המתפללים במעמד הזה מגיע לכמאה אלף איש, אך השנה בעקבות הנחיות משרד הבריאות והעלייה במספר החולים והמתים, הוחלט לקיים את האירוע במתכונת מצומצמת, בקפסולות, ותחת הגבלה קפדנית של מספר המתפללים.

בקרן למורשת הכותל הציבו סדרנים מטעמם, שייאכפו את השמירה על הריחוק החברתי ועטיית מסיכות במהלך התפילה. למרות ההנחיות, באירוע השתתפו שורה ארוכה של רבנים ואישי ציבור, בהם הרבנים הראשיים לישראל, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ', שר הפנים אריה דרעי, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ושר הדתות יעקב אביטן.

המתפללים שהורשו להשתתף במעמד המסורתי הם רק תושבי העיר העתיקה, שעל פי הנחיות הסגר יש להם אפשרות להגיע לתפילה ברחבת הכותל המערבי, הנמצא במרחק של עד אלף מטרים מאזור מגוריהם.

סליחות בכותל המערבי בנוכחות מצומצמת של משתתפים, בשל מגבלות הקורונה. 27 בספטמבר 2020. הקרן למורשת הכותל המערבי, אתר רשמי
"תפילה מרגשת ועוצמתית". הכותל המערבי, הערב/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל המערבי
סליחות בכותל המערבי בנוכחות מצומצמת של משתתפים, בשל מגבלות הקורונה. 27 בספטמבר 2020. הקרן למורשת הכותל המערבי, אתר רשמי
הרבנים הראשיים לישראל במעמד הסליחות בכותל, הלילה/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל המערבי

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ' אמר כי "לקראת הימים הנוראים ובצל הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו, מתאחדים יחד מדי שנה יהודים מכל המגזרים, מכל הפלגים ומכל העדות לאמירת הסליחות. לתפילה מרגשת ועוצמתית". הוא הוסיף כי "השנה, העם כולו משווע לתרופה, ומייחל לפתרון. עם ישראל תמיד ידע להתאחד ולהתלכד בעתות משבר - וגם השנה כולנו ביחד, נתאחד ונבקש כולנו רחמים, עלינו ועל העולם כולו".

הקרן למורשת הכותל המערבי הזמינה את הציבור "איש איש וביתו להתחבר למעמד הסליחות המרכזי בשידור חי מבתיהם". התפילה העוברה בשידור חי בוואלה! NEWS, באתר הכותל וברשתות החברתיות מטעם הקרן למורשת הכותל.

עוד בוואלה!

מה נשאר פתוח והמתווה להפגנות ולתפילות: מדריך לסגר הכללי

לכתבה המלאה
סליחות בכותל המערבי בנוכחות מצומצמת של משתתפים, בשל מגבלות הקורונה. 27 בספטמבר 2020. הקרן למורשת הכותל המערבי, אתר רשמי
רק תושבי העיר העתיקה הורשו להשתתף בתפילה. הלילה/אתר רשמי, הקרן למורשת הכותל המערבי
מתפלל תוקע בשופר ברחבת הכותל, ערב יום הכיפורים, 26 בספטמבר 2020.. איתן אלחדז /TPS, TPS
מתפלל תוקע בשופר בכותל המערבי, הערב/TPS, איתן אלחדז /TPS

התפילה בכותל המערבי חותמת 40 יום של סליחות במנהג הספרדים, וכשבועיים במנהג האשכנזים, במעמד אחד שמקבץ את כולם יחד. התפילה גם מסיימת את תקופת "עשרת ימי תשובה" - הימים שבין ראש השנה ליום הכיפורים, הנחשבים לימים משמעותיים במיוחד. לפי המסורת היהודית, בראש השנה נכתב דינו של אדם וביום כיפור נחתם דינו. כאמור, בתפילה צפויים להשתתף הלילה רק תושבי העיר העתיקה.

היממה הקרובה היא גם 24 השעות האחרונות לקיום מנהג ה"כפרות", במסגרתו לוקחים תרנגול זכר לאיש ותרנגולת נקבה לאישה, ומסובבים אותם סביב ראשיהם ואומרים "זה חליפתי, זה תמורתי, זה כפרתי". בשנים האחרונות, ובפרט השנה לאור התפשטות הקורונה, רבים מקיימים את המנהג בדגים או בכסף שמועבר לצדקה כדי להימנע מצער בעלי חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully