וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: הסנקציות של ארה"ב - ברבריות שאין בעם האיראני

26.9.2020 / 12:58

הנשיא האיראני תקף בחריפות את החלטת וושינגטון להטיל עיצומים כלכליים נוספים על מדינתו. הוא אמר כי המהלך יגרום נזק בשווי עשרות מיליוני דולרים, ופנה לציבור: "הכתובת לשנאה של העם - היא הבית הלבן"

בווידאו: פומפאו על הטלת סנקציות על איראן/צילום: רויטרס

נשיא איראן, חסן רוחאני, תקף היום (שבת) בחריפות את ארצות הברית, לאחר שוושינגטון הטילה סנקציות נוספות על שורת גורמים בטהראן. "האמריקנים גרמו נזק של עשרות מיליוני דולרים לאיראן", אמר רוחאני בהצהרה שמסר בטלוויזיה המקומית.

רוחאני קרא לציבור באיראן להפנות את זעמו כלפי וושינגטון. "זו ברבריות שלא קיימת אצלנו", הוסיף. "הכתובת לשנאה של העם האיראני היא הבית הלבן".

נשיא איראן חסן רוחאני, 21 ביולי 2020. AP
"האמריקנים גרמו נזק של עשרות מיליוני דולרים". רוחאני/AP

מוקדם יותר השבוע, הודיע היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן כי הנשיא דונלד טראמפ חתם על צו נשיאותי שיטיל סנקציות על כל חברה או אדם שיהיו מעורבים בייבוא או ייצוא של נשק לאיראן. שר החוץ האמריקני מייק פומפאו פירט כי העיצומים הכלכליים יופעלו נגד משרד ההגנה האיראני, כמה מהתעשיות הביטחוניות במדינה, ונגד כמה בכירים במשטר האיראני, שמעורבים בתכנית העשרת האורניום.

פומפאו הבהיר כי הצעדים האלו נועדו לוודא שאמברגו הנשק על איראן לא ייפסק, ואיים כי מדינות שיפרו את העיצומים נגד טהראן ייענשו. אחד הגורמים שנגדם יופעלו סנקציות, לדברי פומפאו, הוא נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, שהידק לאחרונה מאוד את היחסים של מדינתו עם איראן.

שר האוצר של ארצות הברית סטיב מנוצ'ין הודיע על סנקציות נוספות על בכירים בתכנית הטילים האיראנית ובסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית. בנוסף, הודיע מנוצ'ין גם על סנקציות שיוטלו נגד הגופים המעורבים בייצור טילים באיראן.

עוד בוואלה!

בכיר אמריקני: איראן וצפון קוריאה חידשו את שיתוף הפעולה בתחום הטילים

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארצות הברית, מייק פומפאו. רויטרס
איים כי מדינות שיפרו את הסנקציות נגד איראן ייענשו. פומפאו/רויטרס

באמצע חודש אוגוסט ספג ממשל טראמפ תבוסה במועצת הביטחון של האו"ם, כשניסה להאריך את האמברגו על מכירת אמצעי לחימה קונבנציונליים לטהראן, שהיה אמור להסתיים באוקטובר. פומפאו תקף בצורה יוצאת דופן את צרפת, בריטניה וגרמניה, והאשים אותן ב"צידוד במשטר האיראני". ב-20 באוגוסט הודיע פומפאו על מהלך שנוי במחלוקת המכונה "הסנאפבק", שמטרתו להטיל מחדש את כל הסנקציות נגד טהראן בתוך חודש.

הסנקציות הוסרו בשנת 2015, כשאיראן חתמה על ההסכם הבינלאומי שלא להמשיך בתהליך הייצור של נשק גרעיני. מנגד, טראמפ החליט להוציא את ארצות הברית מההסכם בשנת 2018, ואז חידש ואף החריף את הסנקציות של וושינגטון נגד איראן. עם זאת, ארצות הברית מתעקשת שהיא עדיין משתתפת בהסכם שממנו התנערה ב-2018, אך רק כדי שתוכל להפעיל את מנגנון ה"סנאפבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully