וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מל"ט איראני תיעד נושאת מטוסים אמריקנית במפרץ

23.9.2020 / 20:41

משמרות המהפכה פרסו תמונות שצילם כלי טיס של הכוח מסיפונה של "נימיץ", שחלפה במצרי הורמוז. בתיעוד נראו מטוסי קרב על סיפונה של נושאת המטוסים. "אנחנו במלחמה כלכלית", אמר רוחאני על הסנקציות האמריקניות

בווידאו: פומפאו על הטלת סנקציות על איראן/צילום: רויטרס

איראן פרסמה היום (רביעי) תמונות שצילם מל"ט שעקב אחרי נושאת מטוסים אמריקנית שעברה בשבוע שעברה דרך מצרי הורמוז. סוכנות הידיעות תסנים, המקורבת למשמרות המהפכה, אמרה כי מל"טים מתוצרת איראנית צילמו את "נימיץ", שעל סיפונה נראו מטוסי קרב.

נושאת המטוסים, וכמה ספינות קרב שליוו אותה, חלפו ביום שישי האחרון במצרי הורמוז, נתיב השיט החשוב ביותר בעולם לתעבורת נפט. הצי האמריקני תיאר זאת כ"תמרון שנקבע מראש". הצי החמישי, שבסיסו בבחריין ואחראי על הסיורים במי האזור, סירב להגיב על הדיווח האיראני.

מוקדם יותר, משמרות המהפכה קיבלו מל"טים חדשים מתעשיות ההגנה האיראניות. בטקס רשמי, אמר מפקד הכוח, גנרל חוסיין סלאמי, כי עוצמת הצי של משמרות המהפכה מתבססת על שילוב של מל"טים, מסוקים כלי טיס וכלי שיט.

תיעוד נושאת המטוסים האמריקנית נימיץ על ידי מל"ט איראני במצרי הורמוז, 13 בספטמבר 2020. AP
תיעוד המל"ט מסיפונה של נושאת המטוסים האמריקנית, בשבוע שעבר/AP

בעשור האחרון, משמרות המהפכה פרסמו לעתים קרובות תמונות של כלי שיט במפרץ הפרסי. בשנה שעברה מל"ט איראני תיעד את נושאת המטוסים "דווייט אייזנהאור" וספינת קרב אמריקנית נוספת במפרץ.

המתיחות בין המדינות ממשיכה לגבור. ארצות הברית פרשה מהסכם הגרעין והטילה סנקציות מרובות על איראן, שהובילו לצניחה חופשית של כלכלתה. ביום שני היא השיתה עיצומים נוספים ונרחבים על טהראן, אחרי שהכריזה כי כל הסנקציות הבינלאומיות הופעלו מחדש. יתר המעצמות החתומות על הסכם הגרעין - רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה - אמרו כי הן לא מכירות בהחלטה זו.

"אנחנו במלחמה, במלחמה כלכלית", אמר היום נשיא איראן חסן רוחאני במפגש של הקבינט על הסנקציות האמריקניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully