וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון באוסטרליה: 380 לווייתנים מתו בהיסחפות הקטלנית אי-פעם

כ-500 פרטים מלהקת הלווייתנים, מסוג גלובי שחור, נתקעו לחופי טסמניה. המחלצים הצליחו להציל כ-50 מהם, ומנסים לעזור לכ-30 נוספים. "כל עוד הם חיים ובמים, עדיין יש תקווה עבורם"

בווידאו: מתו 380 לוויתנים שנסחפו לחופי טסמניה/צילום: רויטרס

מניין הלווייתנים המתים שנסחפו לחופי אוסטרליה הגיע לכ-380 - כך אמרו היום (רביעי) גורמים רשמיים. זאת ההיסחפות הקטלנית ביותר בתולדות אוסטרליה, ואחת הגדולות ביותר אי-פעם בעולם, והיא מאפילה על השיא הקודם מ-1996, אז מתו 320 לווייתנים במערב אוסטרליה.

המחלצים הצליחו להציל כ-50 פרטים מלהקת הלווייתנים הגלובים השחורים, שנתקעה סמוך לאי טסמניה, והם מנסים לעזור ל-30 לווייתנים שעוד נותרו בחיים. "כל עוד הם חיים ובמים, עדיין יש תקווה עבורם, אבל ככל שהזמן חולף, הם הופכים ליותר עייפים", אמר ניק דקה, מהמשרד לתעשיות ראשוניות של טסמניה. לדבריו, המאמצים עכשיו יתרכזו בפינוי מאות הפגרים. בעבר, הם נקברו בחופים או נגררו לים הפתוח.

מאז יום שני, נמצאו מאות לווייתנים שנסחפו לשרטונים בסמוך לאזור המכונה מקוורי האדס. בתחילה נספרו כ-270 פרטים, אבל אתמול זוהו בסמוך לשם כ-200 לווייתנים מתים נוספים על ידי מסוק. גורמים ברשויות מעריכים שהקבוצה השנייה נסחפה בזרם, אך היא ככל הנראה מאותה להקה.

ניסיונות חילוץ של לווייתנים התקועים לחופי טסמניה, אוסטרליה, 21 בספטמבר 2020. רויטרס
ניסיונות החילוץ של הלווייתנים, שני/רויטרס

כחלק ממאמצי החילוץ, קבוצה של כ-40 אנשים השתמשו בחבלים כדי למשוך את הלווייתנים מהשרטונים כך שהם יהיו בתוך המים לחלוטין. לאחר מכן, הם נדחפים למים עמוקים יותר. פעילות החילוץ נפגעה בשל זרם חזק, שהחזיר חלק מהלווייתנים ששוחררו אל החוף. מומחים אומרים כי אלו ששרדו יהיו מותשים וחלשים. הגלובי השחור יכולים להגיע לאורך של שבעה מטרים ולמשקל של שלושה טונות.

הסיבה להיסחפותם של הלווייתנים לעתים קרובות לא ידועה. במי האוקיינוס המקיפים את אוסטרליה וניו זילנד, סוגים שונים של לווייתנים נודדים מדי שנה בלהקות גדולות, המונות עד אלף פרטים. החוקרים אומרים כי הם עוקבים אחר מנהיג, והקשרים החברתיים החזקים ביניהם יכולים לגרום לקבוצות שלמות להגיע לחופים.

יותר מ-80% ממקרי ההיסחפויות של הלווייתנים באוסטרליה מתרחשים בסמוך לטסמניה, ומומחים מצביעים על מקוורי האדס כמוקד מרכזי. האסון הגדול ביותר הקודם היה ב-1935, אז מתו 294 לווייתנים. ב-2009, כ-200 לווייתנים מתו בנסיבות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully