וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות לווייתנים מתו אחרי שנסחפו לחופי אוסטרליה

המחלצים מנסים להציל כ-150 לווייתנים שנתקעו במים רדודים סמוך לטסמניה. אף שמדובר בתופעה נפוצה, היקף כזה של היסחפות ליבשה לא נצפה זה יותר מעשור. משקלם של הלווייתנים מסוג גלובי שחור עשוי להגיע ל-3 טונות

בווידאו: לוויתנים שנתקעו מול חופי טסמניה באוסטרליה/צילום: רויטרס

כ-90 לווייתנים מתו אחרי נתקעו לחופי טסמניה, והמחלצים באוסטרליה חוששים שאחרים נוספים לא ישרדו. עם זאת, הם הצליחו להציל היום (שלישי) 25 מהם ומקווים להצליח ללוות נוספים בחזרה לים. בסך הכול, 270 לווייתנים, מסוג גלובי שחור, התגלו אתמול במים רדודים בחוף המערבי של האי. לא ברור מה משך אותם אל החוף, ואף שזה נפוץ, היקף כזה לא נצפה באזור מאז 2009.

ניסיונות חילוץ של לווייתנים התקועים לחופי טסמניה, אוסטרליה, 22 בספטמבר 2020. רויטרס
170 לווייתנים התגלו. נסיונות החילוץ באוסטרליה, היום/רויטרס

מחלצים מתכנית השימור הימית של טסמניה הגיעו אתמול למים, ומצאו את הלווייתנים בשלוש קבוצות שונות סביב קצה מרוחק של האי, עם גישה מוגבלת לכלי שיט וכלי רכב. אלו שהיו קרובים יותר למים העמוקים חולצו, בעוד שרבים אחרים נמצאים באזורים שקשה להגיע אליהם. קבוצה של כ-40 מחלצים החלו ל"הציף מחדש" קבוצה קטנה של לווייתנים הבוקר, כשהם משתמשים בציוד מיוחד לדחיפת היונקים הימיים משרטון למים עמוקים יותר. לאחר מכן, הם נדחפים הרחק יותר מהחוף.

ניסיונות חילוץ של לווייתנים התקועים לחופי טסמניה, אוסטרליה, 22 בספטמבר 2020. רויטרס
ניסיונות החילוץ בחופי טסמניה, היום/רויטרס

הביולוג ד"ר כריס קרליון אמר כי זה עשוי להיות מאתגר לאור הזרמים החזקים וייתכן שיהיה צורך להשתמש בסירות. לדבריו, חלק מהלווייתנים פשוטים גדולים מדי או במיקום לא נוח. הגלובי השחור יכולים להגיע לאורך של שבעה מטרים ולמשקל של שלושה טונות.

הסיבה להיסחפותם של הלווייתנים לעתים קרובות לא ידועה. במי האוקיינוס המקיפים את אוסטרליה וניו זילנד, סוגים שונים של לווייתנים נודדים מדי שנה בלהקות גדולות, המונות עד אלף פרטים. החוקרים אומרים כי הם עוקבים אחר מנהיג, והקשרים החברתיים החזקים ביניהם יכולים לגרום לקבוצות שלמות להגיע לחופים.

"יתכן שהייתה זו טעות של אחד או שניים מהם, ומכיוון שלווייתני הגלובי הם כל כך חברתיים, ייתכן שאחרים נמשכו פנימה", אמר קרליון. ב-2018, יותר מ-200 לווייתני גלובי שחור מתו בתוך שבוע לחופי מזרח המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully