וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקים במיליארדי דולרים: הטרמיט המזיק ביותר בעולם התגלה בפתח תקווה

23.9.2020 / 10:31

המשרד להגנת הסביבה פרסם הודעה בה קרא לציבור לדווח על כל חשד להימצאות טרמיט מהמין הפורמוסי, שנמצא בעיר. הוא נחשב לבעל יכולות האכילה וההתרבות הגבוהות ביותר בקרב בני מינו, וגודל מושבה מגיע למיליוני פרטים. השרה גמליאל: שכיחות מינים פולשים תעלה עקב משבר האקלים

הטרמיט הפורמוסי שהתגלה בפתח תקווה. תומר לו, טוטאל הדברות, אתר רשמי
הטרמיט הפורמוסי שהתגלה בפתח תקווה/אתר רשמי, תומר לו, טוטאל הדברות

טרמיטים מהמין הפורמוסי, הנחשב לזן המזיק ביותר בעולם, זוהו לראשונה בישראל בפתח תקווה - כך הודיע היום (רביעי) המשרד להגנת הסביבה. במשרד הקימו ועדת מומחים, הכוללת נציגים ממשרדי הבריאות והחקלאות, חוקרים אקדמיים ואנשי מקצוע בתחום ההדברה, על מנת להמציא שיטת הדברה ולהדריך בנושא את הרשויות.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור לדווח לו ולרשויות על כל חשד להימצאות טרמיט מזן זה. במשרד הדגישו כי אין לזרוק מוצרי עץ החשודים כנגועים, אלא להשמידם.

הטרמיט פורמוסי. מתוך ויקיפדיה, אתר רשמי
פועל במיוחד בתנאי חום ולחות, האופיינים לקיץ הישראלי. טרמיט פורומסי/אתר רשמי, מתוך ויקיפדיה

המין הפולש, שמקורו בדרום-מזרח אסיה, נחשב כטרמיט-על ובעל יכולות האכילה וההתרבות הגבוהות ביותר בקרב בני מינו. גודל מושבה אחת מגיע למיליוני פרטים והם עלולים להגיע למרחק של עד מאה מטרים מהקן. הוא פועל במיוחד בתנאי חום ולחות, האופייניים לקיץ הישראלי. בכמה מדינות בארצות הברית מושקעים מיליארדי דולרים בכל שנה לטובת טיפול ותיקון נזקים שגורם הטרמיט הפורמוסי.

"טרמיט פורמוסי הוא המזיק ביותר בעולם", הסביר ד"ר גלעד בן-צבי, מנהל המעבדה האנטומולוגית לאקולוגיה יישומית במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, באוניברסיטת תל אביב. "הוא פוגע בעצים חיים ומתים כאחד. לעתים קרובות הנוכחות שלו לא מזוהה במשך זמן רב, עד שרצפות עץ מתפרקות או חורים נבקעים בקירות גבס. מלבד נזקיו למוצרים ומבנים מעץ הוא פוגע גם בקווי תקשורת וחשמל תת קרקעיים וגורם להפסקות חשמל".

עוד בוואלה!

עקבו אחרי הכסף: מיליון מינים של בעלי חיים בסכנת הכחדה, וכולם גוררים רגליים

לכתבה המלאה

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל הזהירה כי "כניסת מינים פולשים לישראל תעלה בשכיחותה בשנים הקרובות, עם החרפת משבר האקלים והגדלת המסחר. גמליאל קראה לכל הגופים "לרכז מאמצים ולפעול למניעת כניסת המינים הפולשים בגבולות ולמניעת התבססות והתפשטות הטרמיטים הפולשים בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully