וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין הכריז על מתווה חנינות לבעלי חובות שנקלעו למצב כלכלי קשה עקב הקורונה

הנשיא ושר המשפטים הודיעו על התכנית, אך הבהירו כי במסגרתה לא ייבחנו בקשות להקלה בקנסות שניתנו בגין הפרת תקנות החירום. ריבלין: "בשעה הזאת מדינה ישראל צריכה להיחלץ לעזרתם של אלה הזקוקים לכך". ניסנקורן: "חובתנו לסייע לאותם חייבים להחזיק את הראש מעל המים"

בווידאו: גרוטו על הסטנדרט לבדיקות קורונה/צילום: ערוץ כנסת

הנשיא ראובן ריבלין ושר המשפטים אבי ניסנקורן הודיעו היום (שלישי) על מתווה חנינות ייחודי עבור בעלי חובות שנקלעו למצב כלכלי קשה בעקבות משבר הקורונה. במסגרת זו לא ייבחנו בקשות להקלה בקנסות שניתנו בגין הפרת תקנות הקורונה, אלא רק עבור קנסות אחרים.

לדברי ריבלין, "ישראליות וישראלים רבים מדי מצאו את עצמם בן לילה, במערכה כלכלית על החיים. בשעה הזאת מדינת ישראל צריכה להושיט יד לבניה ובנותיה ולהיחלץ לעזרתם של אלה הזקוקים לכך".

הנשיא הבהיר כי "לא נבחן בקשות להקלה בקנסות שהוטלו בגין הפרת ההוראות למניעת התפשטות הקורונה, אלא הקלה בקנסות למי שמצבו הכלכלי הורע בשל המאבק בקורונה. אנו תלויים זה בזה לטוב ולמוטב, וראוי שכולנו נלחם בנגיף יחד תוך מחויבות לערבות ההדדית בינינו".

שר המשפטים ניסנקורן הוסיף כי "חובתנו לעשות ככל שניתן על מנת לסייע לאותם חייבים להחזיק את הראש מעל המים. המתווה המיוחד שאנו מציגים היום יאפשר הקלה נוספת לבעלי חובות רבים בגין קנסות, וייתן מענה למצוקה הכלכלית אליה נקלעו באמצעות שימוש בסמכויות החנינה".

לקראת צום תשעה באב, קיים נשיא המדינה זו השנה השישית, אירוע לימוד  בנושא בדידות לאומית ובדידות אישית, 28 ביולי 2020. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"בשעה הזאת מדינה ישראל צריכה להושיט יד לבניה". ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

המתווה גובש על ידי עו"ד אודית קורינלדי סירקיס, היועצת המשפטית של בית הנשיא, ועו"ד נוחי פוליטיס, מנהלת מחלקת החנינות במשרד המשפטים. ממשרד המשפטים נמסר כי השימוש בסמכות החנינה ביחס להקלה בעונשי הקנסות יהיה רחב מן הרגיל, כשמשקל רב יינתן למצוקה הכלכלית אליה נקלעו החייבים. זאת, לאחר בחינה של כל בקשה ושקילת כל מקרה לגופו.

מגישי הבקשות יחוייבו לעמוד בשורת תנאים. הראשון שבהם הוא שהקנסות שבגינם נוצר החוב יהיו בשל הליך פלילי, מנהלי או תעבורתי. כמו כן, המתווה לא יכול על קנסות שהוטלו בגין הפרת הנחיות הקורונה, וכן קנסות חניה ואגרות, שאינם נמצאים בתחום סמכותו של הנשיא.

בנוסף לכך, הפונה חייב להיות אדם שלא הורשע בחמש השנים האחרונות בעבירה פלילית, שפנה בשנתיים האחרונות להסדרת חובו, וכן אדם שלא עומדת נגדו חובת תשלום פיצוי לנפגע עבירה.

עוד בוואלה!

העניים החדשים של הקורונה: "הממשלה מנותקת, בהפגנות הבאות יהיה ונדליזם"

לכתבה המלאה

התנאים לבקשת חנינה על פי המתווה:

  • הקנסות שיצרו את החוב הוטלו בעקבות הליך פלילי, תעבורתי או מנהלי.
  • המתווה לא יחול על קנסות שהוטלו בגין הפרת הוראות למניעת התפשטות הקורונה, קנסות חניה ואגרות.
  • מגיש הבקשה לא הורשע בעבירה פליליץ בחמש השנים האחרונות.
  • מגיש הבקשה פנה במהלך השנתיים האחרונות להסדרת חובו.
  • נגד הפונה לא עומדת חובת תשלום פיצוי לנפגע עבירה.
מאיר כהן ואבי ניסנקורן מליאת הכנסת, 28 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"חובתנו לסייע לאלו שחייבים להחזיק את הראש מעל המים", ניסנקורן/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים שיעור האבטלה ירד לכ-11% לאחר שיא של 27% בשיא הסגר הראשון. בביטוח הלאומי מעריכים שכעת, עם החלת הסגר, מאות אלפי אזרחים נוספים צפויים לצאת שוב לחל"ת.

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו בערב השנה החדשה עולה כי רק 62.6% מאזרחי ישראל מרוצים ממצבם הכלכלי, מתוכם 66.3% יהודים, 50.8% ערבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully