וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהצהרה לקראת הסגר: "אם יש צורך בכך - לא אהסס להוסיף הגבלות"

עודכן לאחרונה: 17.9.2020 / 22:43

רה"מ קיים מסיבת עיתונאים ואמר שלאור העלייה בתחלואה, "ייתכן ולא תהיה ברירה אלא להחמיר את ההגבלות". שר האוצר הכריז על תכנית סיוע כלכלית במסגרתה עסקים יקבלו 5,000 שקל על כל עובד שלא יפוטר, ועל הורדת הקריטריון לפיצויים. גמזו נעדר בשל חילוקי דעות עם נתניהו

בווידאו: הצהרת רה"מ נתניהו על הסגר/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) הצהרה לקראת הסגר הכללי שיחל מחר, במטרה לבלום את התחלואה בקורונה. "לא אטיל סגר סתם על אזרחי ישראל - אך לא אהסס להטיל הגבלות נוספות אם יש צורך בכך", אמר נתניהו. לדבריו, הצורך בנקיטת צעדים קשים יותר עלה מהתייעצות עם מומחים. "אני מעריך שבמצב התחלואה הזה, ייתכן שלא תהיה ברירה אלא להחמיר את ההגבלות", הוסיף.

נתניהו הדגיש כי ההנחיות החשובות ביותר הן "עטיית מסיכה ומניעת התקהלות - אין בזה פשרות". הוא אמר כי ביומיים האחרונים חלה עלייה נוספת בתחלואה ובמספר חולי הקורונה שמצבם קשה, וכי "הצוותים הרפואיים לא יעמדו בקצב".

ראש הממשלה הוסיף כי "גל הקורונה השני מכה במדינות רבות בעולם. כמעט בכל מדינות אירופה פתחו את הכלכלה ועכשיו הן מטילות הגבלות. מדינות ייאלצו להחליט בלית ברירה להטיל סגר כללי. קבענו מראש שנסגור כשהתחלואה עולה ונפתח כשהיא יורדת".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת 17 בספטמבר 2020. -, אתר רשמי
"ייתכן שלא תהיה ברירה אלא להחמיר את ההגבלות". נתניהו, הערב/אתר רשמי, -

אחריו מסר הצהרה שר האוצר ישראל כץ, שפתח בהכרזה על הפחתה בשכר השרים והח"כים. "נביא לממשלה ביום שני החלטה על הפחתת השכר של השרים, סגני השרים וחברי הכנסת", אמר. לאחר מכן, הודיע כי יציג תכנית "רשת ביטחון", במסגרתה יפוצו עסקים שייפגעו בתקופת הסגר. "כל בית עסק שישאיר עובד ולא יפטר אותו יפוצה ב-5,000 שקלים", מסר כץ.

בנוסף, שר האוצר הודיע כי סף קבלת המענקים לעצמאים יורד מ-40% פגיעה במחזור ההכנסות השנתי ל-25%. בנוסף, בעלי עסקים יקבלו הקלות בתשלום ארנונה.

ישראל כץ במהלך הצהרתו לתקשורת 17 בפסטמבר 2020. ---, אתר רשמי
"כל עסק שיישמר עובד - יקבל מענק של 5,000 שקלים". כץ/אתר רשמי, ---

שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר גם הוא דברים, וקרא לציבור לשמור על ההנחיות במהלך תקופת הסגר. "אנחנו עם נתוני תחלואה שמחייבים אותנו לעשות צעדים נוספים", מסר. "אם לא נעשה עכשיו את הצעדים הדרושים, הנגיף ימשיך להשתולל - ויותר חולים במצב קשה יגיעו לבתי החולים וזה יגרום ליותר ויותר תמותה". לדבריו, "מהמצב הקשה הזה נוכל לצאת רק יחד אם כולנו נזכור שהמאמץ הוא לאומי".

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו, נעדר מההצהרה הערב בשל חילוקי דעות עם נתניהו. מקורביו של גמזו מסרו כי ממונה הקורונה מתנגד להחמרה במגבלות הסגר, בניגוד לעמדת נתניהו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה מציגים את התוכנית הלאומית למיגור הקורונה - ״מגן ישראל״, במשרד החוץ בירושלים. 28 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
"נתוני התחלואה מחייבים אותנו לעשות צעדים נוספים". אדלשטיין/צילום מסך, ללא

נתניהו קיים מוקדם יותר היום התייעצות עם גמזו, אדלשטיין, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי וראש המל"ל מאיר בן שבת. גורם המעורה בפרטי השיחה ציין כי אחד הצעדים ששוקל ראש הממשלה הוא הידוק הסגר. פקיד בכיר מסר כי בתום ההתייעצות הטלפונית הוחלט שבשלב זה הסגר לא יהודק, והנושא ייבחן בהמשך.

לצורך כך, נתניהו מעוניין לכנס ישיבת ממשלה ביום שני הקרוב בה ייתכן ויוחלט להטיל מגבלות מחמירות יותר. לדברי גורם בכיר, נתניהו כינס את ההתייעצות הדחופה ורצה להחמיר את הסגר לאחר שהוצג לו דוח החוקרים מהאוניברסיטה העברית שיצא היום והתריע מפני 1,000-2,500 מתים מקורונה עד סוף נובמבר.

פרויקטור הקורונה רוני גמזו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
נעדר מההצהרה בשל חילוקי דעות עם נתניהו. גמזו/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

פרופ' גמזו כבר נשא הצהרה מקוונת מוקדם יותר היום, בה תקף את הממשלה על שלא נערכה כראוי, והתריע מפני הפרה של הנחיות משרד הבריאות במהלך הסגר. "לא בנינו את התשתיות הנדרשות בזמן הסגר הראשון. רצוננו לחזור לשגרה גבר על הרעיון".

לדבריו, "יצאנו מהסגר הראשון במהירות שיא, באופן לא מבוקר ולא אחראי. אם כל אחד יחפש את הפרצות ויבחר לאילו הגבלות הוא מציית ולאילו לא - נמיט על עצמנו אסון. לכן, כשכל כך הרבה מונח על כף המאזניים - אנו חייבים לפעול לפי ההוראות".

החל ממחר בשעה 14:00 תותר יציאה ממקום המגורים, עד למרחק של קילומטר בלבד. זאת, על פי אישור התקנות בוועדת החוקה של הכנסת, וכפוף לאישור הממשלה מאוחר יותר היום. הגבלה זו מאפשרת לצאת למרחב הציבורי, לרבות פארקים וגינות שעשועים, בתוך מרחק זה. הסגר יימשך כשלושה שבועות, עד 14 באוקטובר.

מה מותר מעבר למרחק של קילומטר מהבתים?

  • הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו
  • הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים
  • סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה
  • טיפולים רפואיים, פסיכולוגיים ורפואה משלימה (מטופל אחד בלבד)
  • מסגרות רווחה וטיפול סוציאלי חיוני
  • יציאה לכנסת, להפגנה, להליך משפטי או לתרומת דם
  • פעילות ספורטיבית המתחילה במקום המגורים, של יחיד או אנשים הגרים יחד
  • השתתפות בהלוויה או ברית
  • טבילת נשים במקווה
  • בעל תפילה שקיבל אישור השתתפות בתפילות הימים הנוראים
  • טיפול חיוני בבעלי חיים
  • העברת קטין בין הורים שלא חיים יחד
  • העברת קטין שלו הורה יחיד היוצא לצורך חיוני להשגחת אדם אחר
  • הגעה למסגרת יום חינוכית שפעילותה מותרת (חינוך מיוחד, ילדי עובדים חיוניים)
  • הגעה לשדה התעופה לצורך טיסה מחוץ לישראל, 8 שעות טרם הטיסה
  • ביקורי דיירים במסגרות רווחה ובעלי מוגבלות אצל קרובי משפחה מדרגה ראשונה
  • יציאה של בני משפחה מדרגה ראשונה לאזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים

ניתן גם לצאת מעבר לטווח 1,000 המטרים לאחת מהמטרות הבאות, וחזרה לבית: הגעה של עובד או חייל למקום עבודתו, הצטיידות בתרופות, במזון ובמוצרים ושירותים חיוניים, סיוע לאדם בעל קושי או מצוקה, טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי, טיפול ברפואה משלימה (עם מטופל אחד בלבד) ויציאה למסגרות רווחה ולטיפול סוציאלי חיוני. עוד אושרה יציאה לכנסת, להפגנה, להליך משפטי ולתרומת דם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully