וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: "יכול להיות שנצטרך להדק את הסגר או להאריך אותו"

17.9.2020 / 12:22

שר הבריאות אמר יממה לפני כניסת ההגבלות לתוקף כי "בלי שיתוף פעולה של האזרחים אין לנו דרך להצליח בהורדת התחלואה". לדבריו, "לא הגזמנו בתיאור המצב הקשה של הצוותים הרפואיים". על הביקורת נגד אישור מתווה התפילות אמר: "לא רק הציבור החרדי או הדתי מגיע לבתי הכנסת"

בווידאו: תדרוך לתקשורת שר הבריאות ומנכ"ל משרד הבריאות/לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר היום (חמישי) כי "אחרי שנצא מן המצב הקשה שאנחנו כולנו נמצאים בו, יהיה הרבה זמן לחשבון נפש. כרגע אנחנו נמצאים במלחמה". בהצהרה לתקשורת שנשא קצת יותר מיממה לפני התחלת הסגר אמר אדלשטיין כי "בלי שיתוף פעולה של האזרחים אין לנו דרך להצליח".

לדברי אדלשטיין, "אני לא נוהג לרמות ולשקר לציבור, יכול להיות שזה ייקח זמן או שנצטרך להדק את הסגר עד שנראה ירידה בתחלואה. אנחנו רוצים לראות כמה ערוכים נהיה מבחינת קטיעת שרשראות ההדבקה, מה תהיה התנהגות הציבור וגם רוצים להיות בטוחים שהציבור לא יתבלבל מהנתונים".

אדלשטיין הוסיף כי "אני שומע שאולי הגזמנו עם הדיבורים על המצב הקשה של הצוותים הרפואיים, אבל ממש לא הגזמנו. המצב בבתי החולים הוא כרגע שעוד ועוד מיטות קורונה נפתחות בבתי חולים, זה פוגע בשאר הרפואה. אנשים שבאים לטיפולים אונקולוגיים, קרדיולוגים מתקשים לקבל טיפול".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין בהצהרה לתקשורת, 17 בספטמבר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
"אחרי הסגר יהיה זמן לחשבון נפש". אדלשטיין, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

שר הבריאות הגיב לטענות נגד ההחלטה להגביל את התנועה למרחק של עד 500 מטר מהבית ואמר כי "נכון שההדבקה ב-500 מטר ו-600 מטר היא אותה הדבקה. אבל יש הגיון ניהולי ברור בהנחייה הזאת. ואני קורא לכל האזרחים על ההנחייה הזאת. בלי זה כולנו נלך לפארקים, למשפחות, לים, והתוצאה לא תהיה נזק אישי לשר הבריאות, למשרד הבריאות או לממשלה אלא נזק להגבלות".

בעקבות ביקורת שנמתחה על אישור תפילות בזמן הסגר אמר אדלשטיין כי "ההגבלות חלות בימי ראש השנה ויום הכיפורים, ימים שבהם לא רק הציבור החרדי או הדתי מגיע לבתי הכנסת. בהתחשב בעובדה הזאת, אנחנו בגאווה אישרנו מניינים עם כל ההגבלות, עם כל הדרישות של התו הסגול". שר הבריאות הוסיף כי הוא "מציע שכל אחד במקום לשאול למה מותר להתפלל, ישאל 'מה אני אישית יכול לעשות כדי שההגבלות האלה יצליחו וכולנו ביחד נראה נתוני תחלואה שונים'".

אדלשטיין הוסיף כי "אני רואה פרסומים שונים לגמרי של מספרים כאלה ואחרים, כל אחד בשיטות שלו, לכן המשימה שלנו היא להראות מגמה ברורה ועקבית של ירידת התחלואה. נחליט לפי הערכות המצב מתי לשחרר את ההגבלות. אני אומר עכשיו, לא יהיה יום אחד שבו ניתן אנחת רווחה ונשחרר הכל. המעבר לתוכנית הרמזור יהיה מעבר הדרגתי".

עוד בוואלה!

הכנסת דנה בהגבלות: "מביאים החלטה שאין בה כל רציונל רגע לפני הסגר"

לכתבה המלאה
מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי בהצהרה לתקשורת, 17 בספטמבר 2020. לשכת העיתונות הממשלתית
פרופ' לוי, היום/לשכת העיתונות הממשלתית

מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי אמר לאחר דבריו של אדלשטיין כי "אנחנו נמצאים במצב שבו התחלואה הולכת וגואה, ובעקבותיה גם החולים שנמצאים בטיפול בקהילה וגם בבתי החולים. הדבר מטיל עומס רב על מערכת האשפוז ומערכת הרפואה בקהילה. ככל שעולה מספר המאומתים הרי שלא נוכל להגיע לכל כך הרבה חולים מדי יום ולבודד אותם".

לדבריו, "העומס הזה בקהילה בבתי החולים לא יכול להתקיים אלא אם נבלום את התחלואה. בלימת התחלואה היא משימה לא פשוטה, כואבת לכולנו. משימה שיכולה לפגוע בכלכלה. בייחוד לאנשים שמטה לחמם נגדע. שיטת הרמזור לא נתנו את התשובה למצב הזה בעת הזאת, אנחנו הולכים לסגר קשה וכואב כדי להוריד את רמת התחלואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully