וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות של היטלר וצלבי קרס: שוטרים בגרמניה שיתפו תעמולה קיצונית בווטסאפ

17.9.2020 / 12:24

29 שוטרים במערב גרמניה הושעו מתפקידם במסגרת חקירה נרחבת, שגילתה כמה קבוצות בנות שנים שבהן נשלחו חומרים ניאו-נאציים וגזעניים. "אני חסר מילים", אמר בכיר ברשויות. בין היתר, הם שיתפו איור של פליט בתא גזים

בווידאו: מפגינים ניסו להסתער על הפרלמנט בברלין/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

הרשויות במערב גרמניה השעו 29 שוטרים החשודים בשיתוף תעמולה קיצונית בקבוצות ווטסאפ, שלפחות שתיים מהן היו פעילות במשך כמה שנים.

הרברט רול, שר הפנים של מדינת נורדריין-וסטפאליה, המדינה המאוכלסת ביותר בגרמניה, אמר אתמול (רביעי) כי החוקרים ערכו חיפושים ב-34 אתרים. בין האתרים היו תחנות משטרה ודירות פרטיות באזור חבל הרוהר. לדבריו, "הם שיתפו את התעמולה הניאו-נאצית, הגזענית ושונאת פליטים הדוחה והמזעזעת ביותר". הוא הוסיף כי המקרה הותיר אותו "ללא מילים".

הם שיתפו תמונות של אדולף היטלר וצלבי קרס, איור של פליט בתא גזים במחנה ריכוז ואחר שלעג לירי באנשים שחורים. רול אמר כי החומר שותף בלפחות חמש קבוצות שכללו רק שוטרים או בעיקר. אחת מהן הוקמה ככל הנראה בשנת 2012, וזו שהכילה הכי הרבה תמונות נוצרה בשנת 2015. ההודעה האחרונה נשלחה ב-27 באוגוסט.

כוחות משטרה בזירת הירי מחוץ לבית כנסת בהאלה שבגרמניה, 9 באוקטובר 2019. רויטרס
התמיכה בימין הקיצוני בשורות כוחות הביטחון מדאיגה את הרשויות/רויטרס

רול הוסיף כי רוב השוטרים החשודים עבדו בשלב מסוים באותה תחנה במולהיים אן דר רוהר ונגד כולם נפתחו הליכים משמעתיים. "עלינו לשאול את עצמנו שאלות לא נעימות", אמר הבכיר. "מי ידע על זה? איך זה נמשך שנים? על ידי מי?".

המקרה החזיר את הדיון בגרמניה לאידיאולוגיה הניאו-נאצית בשורות המשטרה בגרמניה. בעבר, גורמי ביטחון בכירים המעיטו בחומרת המצב, אף שהזהירו מפני האיום הגובר של אלימות הימין הקיצוני בשנים האחרונות.

המפלגה הירוקה מהאופוזיציה בגרמניה קראה לבדיקה ארצית של הקיצוניות בכוחות המשטרה. שר הפנים של גרמניה, הורסט זיהופר, דחה לפני חודשיים קריאות לחקירת מדיניות האפיון הגזעני של המשטרה. הוא התעקש כי אין בעיה "מבנית" בשורות המשטרה. אתמול אמר הדובר שלו שיש להיות זהירים ביחס להעלאת "טענות מכליליות נגד כל משטרת גרמניה, המונה כ-300 אלף שוטרים. עם זאת, הוא הודה כי אין מדובר במקרים בודדים בלבד.

בשנים האחרונות נחשפו בשלוש מדינות אחרות בגרמניה כמה קבוצות דומות של שוטרים או של מתגייסים, שהכילו חומרים ימניים קיצוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully