וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה שוב הצעת ח"כ סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה לניגוד עניינים של שופטים

16.9.2020 / 13:37

בפעם השנייה דחתה המליאה את הצעתו של הח"כ מימינה לבדיקת ניגוד העניינים של השופטים והפרקליטות. רוב חברי הליכוד נעדרו מהדיון וכך גם ח"כ בנט. כחול לבן וש"ס הצביעו נגד ההצעה. ח"כ סמוטריץ' תקף במליאה את שר המשפטים וקרא לו "ראש הממשלה האמיתי שכולכם סרים למרותו"

בווידאו: הצבעה על ההצעה להקמת ועדת חקירה לניגוד עניינים למערכת המשפט/צילום: ערוץ כנסת

מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בפעם השנייה את ההצעה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת ניגודי העניינים של השופטים והפרקליטות. שישה ח"כים הצביעו בעד ההצעה - ארבעה מימינה ושניים מהליכוד ו-47 הצביעו נגד, ביניהם חברי כחול לבן וש"ס. רוב חברי הליכוד נעדרו מהדיון וההצבעה, פרט לשניים - ח"כ שלמה קרעי ואריאל קלנר מהליכוד שהצביעו בעד ההצעה של סמוטריץ'. יו"ר ימינה, נפתלי בנט, וכן הח"כים של יהדות התורה נעדרו מההצבעה גם הם.

מוקדם יותר היום, בעת שהציג את הצעתו, אמר סמוטריץ' במליאה ואמר כי לממשלה יש הישג אחד בלבד, "והוא לבנות לבנה אחרי לבנה את חומת הביצורים של אבי ניסנקורן, שמאחוריה הוא ואתם מסתירים, מטייחים ומעוותים את השחיתויות של המערכת. כולכם טייחים".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' במהלך נאומו בכנסת 16 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"מסתירים הכל מאחורי חומת הביצורים של ניסנקורן". סמוטריץ', היום/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

הח"כ מימינה המשיך לתקוף את שר המשפטים אבי ניסנקורן, ואף הזכיר דמויות נוספות ממערכת המשפט הישראלית, שלטענתו פוגעים בימין ובדמוקרטיה. "אבי ניסנקורן הוא ראש הממשלה האמיתי שכולכם סרים למרותו. כי אתם מפחדים. אתם מפחדים גם ממנדלבליט ונותנים לו לנהל את המדינה, מפחדים מהנשיאה חיות ונותנים לה פעם אחר פעם לפסול חוקים של הכנסת, אתם מפחדים משי ניצן וחבריו בפרקליטות".

סמוטריץ' המשיך בנאומו לח"כים ועבר לראש הממשלה בנימין נתניהו, עליו אמר כי הוא לא ראוי לאמון הציבור. "אתם לא עושים שום דבר. אתם לא מסוגלים לתמוך בהצעה הבסיסית ביותר שתתחיל לעשות סדר ולתקן, אתם לא ראויים לאמון הציבור. מגיע לך אדוני ראש הממשלה כל מה שאתה עובר. למצביעי הימין נמאס להצביע ימין ולקבל שמאל, לכן נמשיך לעמוד כאן שוב ושוב ולהציב מראה מול הפנים המפוחדות שלכם".

שר המשפטים, אבי ניסנקורן במהלך נאומו בכנסת 16 בספטמבר 2020. יהונתן סמייה, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אפילו בנט הבין את האבסורד בהצעה הזו". ניסנקורן במליאה, היום/אתר רשמי, יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

השר ניסנקורן השיב להצעת ח"כ סמוטריץ' במליאה, ואמר כי מדובר בניסיון לבזות את מערכת המשפט. "הביזיון הכי גדול זה שכשאנחנו מתמודדים עם קורונה, סמוטריץ' מנסה לבזות בהזדמנות הזו את מערכת המשפט. איך הוא מתעסק בזה? אפילו בנט לא הגיע כי הוא הבין את האבסורד בהצעה הזו. יש הבדל בין ביקורת והסתה, יש הבדל בין בנייה והרס. אתם פה מבלבלים. כחול לבן נכנסה לממשלה ואחת המטרות המוצהרות שלה היתה להגן על מערכת המשפט, מבני גנץ ועד אחרון חברי הכנסת. אנחנו נעמוד פה ונשמור על זה".

בניגוד אליו, ח"כ קרעי תקף את בנט על שנעדר מההצבעה, חרף העובדה כי רוב חברי סיעתו מהליכוד נעדרו גם כן. "נפתלי בנט - 'אינו נוכח' בימינה, ברח לשמאלה. 'הימני' הגדול נפתלי בנט בורח מהצבעה של הסיעה שלו עצמו, וסמוטריץ' הגיבור הגדול מטיף לחברי הליכוד. איך סמוטריץ', עלה התאנה של בנט, יצליח לעשות משהו, אם הבוס שלו בנט פוזל לשמאל ויסכל כמו ניסנקורן כל יוזמה ימנית?".

ביולי האחרון הפילה הכנסת בפעם הראשונה את הצעת סמוטריץ' להקמת ועדת חקירה לניגודי עניינים של שופטי עליון, ברוב של 54 מתנגדים מול 43 תומכים. ההצעה גררה משבר בקואליציה, משום שכחול לבן התנגדה נחרצות למהלך, בעוד יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הצהיר שהליכוד יצביע בעד ההצעה. בכחול לבן טענו כי מדובר בהפרה של ההסכם הקואליציוני, והוסיפו כי מדובר ב"הכרזת מלחמה נגד הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully