וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות בגל שני: מת דייר שלישי בבית אבות ליד נהריה, 12 חלו

14.9.2020 / 9:25

במחלקה הסיעודית בבית האבות "בית הזית" שבקיבוץ שמרת ישנם 36 דיירים, כששליש מהם אובחנו בנגיף, ואליהם נוספו שמונה מטפלים. אמש נקבע מותו של דייר נוסף, בן 81. "הפסקנו את כל הביקורים, יש מצוקה של כוח אדם", אמרו בקיבוץ

בווידאו: תדרוך של פרופ' גמזו לקראת העוצר הלילי ב-40 יישובים/צילום: לע"מ

דייר שלישי של בית האבות "בית הזית" בקיבוץ שמרת ליד נהריה מת אתמול (ראשון) מקורונה. מבדיקת וואלה!NEWS עולה כי מדובר באדם שהיה מאושפז במחלקה הסיעודית של בית האבות, בן 81 מנהריה, שהועבר לבית החולים זיו בצפת.

במחלקה הסיעודית בת 36 הדיירים חלו עד כה 12 איש - שהם שליש מהדיירים. 21 נותרו במוסד. גם שמונה מ-25 מטפליהם חלו. עמיר בן צבי, דובר מטעם בית האבות, מסר כי ההנהלה מנסה לגייס קפסולה נוספת של מטפלים כדי להקל עם הצוות העובד בחסר סביב השעון. מדובר בהתפרצות שהחלה ב-26 באוגוסט, והתגלתה יומיים לאחר מכן בעקבות בדיקות שנערכו.

את הגל הראשון עבר בית האבות הזה ללא אף חולה. "עכשיו מדובר במצב מאד לא פשוט", אמרה לוואלה! NEWS דינה מזן-צ'רטוף, חברת קיבוץ שמרת המנהלת את בית האבות בקיבוץ. "אנחנו עובדים סביב השעון בלי סוף שעות ועם צוות מאד מצומצם".

הצוות של בית החולים ברזילי בבית האבות "זהבית" באשקלון, שם ישנו חשד לטעות בביקות הקורונה של של 29 חוסים (2020\04\17). דוברות אשקלון, אתר רשמי
התחלואה נמשכת. צוות רפואי בבית אבות בדרום/אתר רשמי, דוברות אשקלון

לדבריה, "הפסקנו כמובן את כל הביקורים אז אין גם עזרה בשום דבר מקרובי משפחה והכל נופל על כתפי הצוות. אף אחד מהעובדים לא עזב, אבל קשה מאד לגייס מחליפים לעובדים שחלו וגם לאלה המגיעים מחברות כוח אדם לוקח זמן עד שמקבלים עבורם את תוצאות כל הבדיקות הנדרשות".

בבית האבות של רשת "מרגוע" בחיפה החלימו שמונה מקורונה, אך יש עדיין 50 חולים בין הדיירים. הם מבודדים במקום ללא תסמינים. שניים מהם עם חום עדיין בבית חולים. עוד 20 אנשי צוות של בית האבות הזה חלו בקורונה ונמצאים בבידוד בביתם.

המוסד הסיעודי "מרגוע" בחיפה, שבו אירעה התפרצות קורונה. 6 בספטמבר 2020. יואב איתיאל, אתר רשמי
התפרצות נוספת. המוסד הסיעודי "מרגוע" בחיפה/אתר רשמי, יואב איתיאל

שתיים מבין שלוש הקשישות שמתו מקורונה במהלך סוף השבוע שעבר בבית החולים רמב"ם בחיפה היו דיירות המקום, במקור מנשר ומחיפה, בשנות השמונים לחייהן, עם מחלות רקע.

במשרד הבריאות מסרו: "נמשכת התפרצות המתגלגלת במוסד 'מרכז סיעודי מרגוע', אבל זה נמצא בשליטה ופיקוח שלנו. בסוף השבוע לא היו התפרצויות חדשות במוסדות בעיר חיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully