וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ייסגר ומתי, ואילו עסקים יפעלו כרגיל: המדריך לסגר בחגים

על פי החלטת הממשלה, השלב הראשון של הסגר ייכנס לתוקף ביום שישי ויימשך עד 11 באוקטובר, ולאחריו יוטלו הגבלות בהתאם לתכנית הרמזור. אילו עסקים יעבדו, כיצד יפעלו במגזר הציבורי והפרטי ומהו מתווה התפילות?

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

הממשלה אישרה אמש (ראשון) מתווה סגר מרוכך ברחבי הארץ בתקופת חגי תשרי, בעקבות העלייה המתמשכת בתחלואה. התכנית כוללת מגבלות רבות על תנועת האזרחים, מערכת החינוך והיקף פעילות המשק. זאת, בניסיון לבלום את התפשטות המגיפה. מתי יחל הסגר, אילו עסקים יישארו פתוחים והאם מוסדות החינוך יפעלו?

רשימת ההגבלות בתקופת הסגר

השלב הראשון: 18 בספטמבר עד 11 באוקטובר
יציאה מהבית למרחק של עד 500 מטרים
סגירת מערכת החינוך למשך 3 שבועות
איסור התקהלות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח, ו-10 בחלל סגור
עסקים חיוניים, בהם מרכולים ופארמים, ימשיכו לפעול
המגזר הפרטי יעבוד בהתאם לתו הסגול, למעט תיירות, מסחר וקבלת קהל
מסעדות יוכלו לפעול בשירות משלוחים בלבד
המגזר הציבורי יפעל במתכונת מצומצמת
תתאפשר פעילות ספורטיבית ליחידים
השלב השני: מ-11 באוקטובר (או מאוחר יותר, בהתאם לתחלואה)
מגבלות שונות על היישובים ברחבי הארץ, בהתאם לסיווג לפי תכנית הרמזור

החלת הסגר על בביתר עילית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
סגר מרוכך לשלושה שבועות. סגר בביתר עילית, יולי/ראובן קסטרו

מהי התכנית אותה אישר קבינט הקורונה?

שרי הממשלה אישרו תכנית דו-שלבית להורדת נתוני התחלואה. על פי המתווה, בשלב הראשון יוטל סגר מרוכך על הציבור למשך שלושה שבועות. לאחר מכן, קבינט הקורונה יקיים הערכת מצב ויבחן את נתוני החלואה, ויחליט אם להאריך את הסגר או להמשיך לשלב השני - פעילות בהתאם לתוכנית הרמזור.

עוד בוואלה!

הממשלה אישרה: סגר מיום שישי ב-14:00 למשך שלושה שבועות

לכתבה המלאה

מתי המגבלות ייכנסו לתוקף?

על פי החלטת הממשלה, המגבלות ייכנסו לתוקף ביום שישי הקרוב, 18 בספטמבר, בשעה 14:00 - שעות לפני כניסת חג ראש השנה. השלב הראשון יימשך עד 11 באוקטובר, וייתכן כי יתארך בהתאם למצב התחלואה. לאחר מכן יחל השלב השני, בו יחולו הגבלות שונות על היישובים ברחבי הארץ, בהתאם לתכנית הרמזור.

מהן מגבלות התנועה?

בשלב הראשון, שנקרא "מתווה מהודק", תיאסר תנועת אנשים למרחק של יותר מ-500 מטרים ממקום המגורים. זאת, למעט מקרים של הצטיידות במזון או צרכים רפואיים. כמו כן, תיאסר התקהלות של יותר מ-20 איש בשטחים פתוחים, ויותר מעשרה במבנה סגור. כמו כן, תותר פעילות ספורטיבית ליחידים.

בתום הסגר, ועם תחילתו של השלב השני, התנועה וההתקהלויות יוגבלו בהתאם לסיווג היישוב, כפי שמופיע בתכנית הרמזור.

פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בבית ספר שיפר, פתח תקווה, 1 בספטמבר 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
מערכת החינוך תושבת החל מיום שישי, למשך כל תקופת הסגר. ביה"ס בפתח תקווה/ראובן קסטרו

אילו עסקים יישארו פתוחים?

על פי החלטת הממשלה, ייסגרו כלל העסקים לקבלת קהל בתחומי המסחר, התרבות, הבילוי והפנאי והתיירות פנים. בנוסף, ייסגרו גם בריכות השחייה, חדרי הכושר וכן המסעדות, שיורשו להפעיל שירות משלוחים.

כמו כן, עסקים שהוגדרו חיוניים יישארו פתוחים, כמו גם מרכולים, בית מרקחת, מכוני אופטיקה, או חנויות למכירת מוצרי הגיינה, מוצרים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, ואביזרים רפואיים.

לצד זאת, עסקים במגזר הפרטי יפעלו לפי מתווה התו הסגול, וללא הגבלה במספר העובדים. גם המגזר הציבורי ימשיכו בפעילותו, בהתאם למתווה שיביא שר האוצר ישראל כץ לאישור קבינט הקורונה, בתיאום עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ומנכ"לי משרדי ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי. צוות בראשותו של שר האוצר יציג תכנית סיוע כלכלית עד ליום חמישי הקרוב.

האם מערכת החינוך תפעל בתקופה זו?

מערכת החינוך תושבת החל מיום שישי, ערב ראש השנה, למשך כל תקופת הסגר. בשלושת השבועות הללו, תתקיים למידה מרחוק, ככל שהדבר יתאפשר.

עם זאת, בהתאם להנחיית שר החינוך יואב גלנט, במהלך הסגר תימשך פעילות החינוך המיוחד, כפרי הנוער, ומוסדות לילדים ונוער בסיכון.

מתפללים בבית כנסת לאחר ההקלה במגבלות הקורונה,אפרת, 20 במאי 2020. גרשון אלינסון, פלאש 90
תפילות בקפסולות של עד 20 איש. בית כנסת תחת מגבלות קורונה, אפרת/פלאש 90, גרשון אלינסון

האם ניתן יהיה לקיים תפילות?

כן, השרים גיבשו מתווה ייעודי לחגים, לפיו יוכלו להתקיים תפילות בכלל היישובים בקפסולות של עד 20 איש. עם זאת, ההגבלות על תפילות במבנים סגורים משתנות בהתאם לסיווג הרשויות.

באזורים אדומים תותר תפילה במבנה סגור בקבוצות של עד עשרה אנשים. מספר הקבוצות יהיה נגזרת של כמות הכניסות למבנה: שתי הכניסות הראשונות כפול שלוש, וכל כניסה נוספת - כפול שתיים. זאת, בתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל ארבעה מ"ר משטח המקום.

לדוגמה: בבית התפילה באזור אדום שגודלו 250 מ"ר ויש לו שתי כניסות - מותר יהיה להתפלל בשש קפסולות של עשרה אנשים; 10 אנשים בכל קפסולה, שתי כניסות כפול שלוש - 60 אנשים סך הכל במבנה, תוך שמירה על יחס של ארבעה מ"ר לפחות בין אדם לאדם. במבנה שגודלו 500 מ"ר ולו חמש כניסות, תותר התפילה ב-12 קפסולות של עשרה אנשים. במבנה שגודלו 70 מ"ר ולו כניסה אחת, תותר התפילה בקפסולה אחת של עשרה אנשים בלבד בשל מגבלת המקום.

באזורים שאינם אדומים, תותר תפילה במבנה סגור בקבוצות של עד 25 אנשים. מספר הקבוצות המותר יהיה כפול כמות הכניסות למבנה, בתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל ארבעה מ"ר משטח המקום.

מתווה לקיום תפילות

  • תפילות בקפסולות של עד 20 איש
  • באזורים אדומים, תותר תפילה במבנה סגור בקבוצות של עד עשרה אנשים
  • באזורים שאינם אדומים, תותר תפילה במבנה סגור בקבוצות של עד 25 אנשים
  • מספר הקבוצות יהיה נגזרת של כמות הכניסות למבנה
  • ההגבלות על תפילות במבנים סגורים משתנות בהתאם לסיווג הרשויות
השורות הראשונות באוטובוסים של חברת "דן" נחסמו לישיבה לאור ההנחיות החדשות של משרד התחבורה במלחמה בנגיף הקורונה. 9 במרץ 2020. ללא, אתר רשמי
פעילות התחבורה הציבורית תצומצם. אוטובוס של חברת דן/אתר רשמי, ללא

האם התחבורה הציבורית תפעל?

פעילות התחבורה הציבורית תצומצם ותותאם להיקף הפעילות במשק לפי כל שלב. מתכונת הפעלת התחבורה הציבורית תפורסם בהמשך.

בכל הנוגע לטיסות, צוות בראשות משרד הבריאות ובהשתתפות נציגי שרי התחבורה הפנים והחוץ והמטה לביטחון לאומי יגיש המלצה בנושא עד למחר בערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully