וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפי פז נעצרה בחשד שריססה גז על מאבטח בבית ספר למבקשי מקלט

14.9.2020 / 9:27

המשטרה עצרה לחקירה את הפעילה נגד מבקשי המקלט ומהגרי העבודה בדרום תל אביב, יחד עם גבר נוסף. זאת, בחשד שהשניים הגיעו למוסד החינוכי והתעמתו עם המאבטח בכניסה. עו"ד המייצג את החשודים טען להתנכלות מצד המשטרה: "השימוש בגז הפלפל נעשה נגדם, יש תיעוד של האירוע"

בווידאו: כתב אישום נגד שפי פז, דורון אברהמי ומירב חג'ג' באשמת השחתת משרדי האיחוד האירופי/צילום: יותם רונן

שפי פז וגבר נוסף נעצרו היום (שני) בחשד לתקיפה בבית ספר לילדים מקהילת מבקשי המקלט בדרום תל אביב. על פי החשד, השניים התעמתו עם המאבטח בכניסה ואף ריססו לעברו גז פלפל. שוטרים שהגיעו למקום עצרו את הגבר יחד עם פעילת מאבק תושבי דרום העיר נגד מבקשי המקלט ומהגרי העבודה. על פי המשטרה, השניים הועברו לחקירה בתחנת שרת.

עו"ד איתמר ברקאי המייצג את פז והפעיל הנוסף, טען כי מדובר בהתנכלות מצד המשטרה. "כהרגלה נותנת משטרת שרת פרס לתוקפים, ועוצרת את המותקפים", מסר. "יובהר כי במסגרת ההתקפה הנוכחית על שפי והפעיל הנוסף נעשה כנגדם שימוש בגז פלפל".

לדבריו, "הדבר רק מדגיש את אוזלת ידה של המשטרה אל מול פורעי החוק. הם רואים שהמשטרה בפשיטת רגל מוחלטת ולכן אינם חוששים להגביר את רמות האלימות כלפי האזרחים, לאור יום, ובסמוך לתחנת המשטרה עצמה. יש מצלמות אבטחה רבות שתיעדו את האירוע, אך המשטרה כלל לא טרחה לאסוף אותן וכמובן שהתוקפים חופשיים".

שפי פז 9 באפריל 2018. ראובן קסטרו
חשודה בריסוס גז פלפל על מאבטח בבית ספר בדרום ת"א. שפי פז/ראובן קסטרו

דורון אברהמי, מהחזית לשחרור דרום תל אביב, טען כי מדובר בפעולת נקם מצד המשטרה. "מפקד תחנה חדש - מדיניות ישנה. לאחר שהפגנו מול תחנת שרת, הנקמה לא איחרה להגיע והמשטרה עצרה את שפי ופעיל נוסף", מסר. "אנו קוראים למשטרה לעשות את עבודתה ולהילחם בפשיעה בשכונתנו, במקום לעצור פעילים מסורים הדואגים לשכונות".

עוד בוואלה!

אחרי שהתחייבה להתייצב למשפטה: שפי פז שוחחרה בערבות

לכתבה המלאה

פז נעצרה לחקירה לפני כחודשיים, יחד עם שני חשודים נוספים, בגין ריסוס כתובות נאצה מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בצפון תל אביב. והם בין היתר, ריססו החשודים "אסתר חיות את קברת את חוק השבות", "אסתר חיות קברת את הציונות", ו-"בג"ץ החריב את דרום תל אביב".

הפעילה, הנאשמת בריסוס גרפיטי על משרדי האיחוד האירופי בישראל, וסירבה להופיע לפתיחת משפטה, שוחררה ממעצרה יום לאחר מכן, בערבות של 1,500 שקלים. זאת, אחרי שהתחייבה להגיע לדיון הבא בתיק ריסוס הגרפיטי על משרדי האיחוד האירופי.

ריסוס כתובות נאצה מול בית של נשיאת העליון אסתר חיות, 9 ביולי 2020. אין, אתר רשמי
ריסוס כתובות הנאצה מול ביתה של חיות, יולי/אתר רשמי, אין

התקרית אירעה בחודש נובמבר האחרון, ובמסגרתה רוססו כתובות נאצה על דלת משרדי האיחוד האירופי ברחוב שוהם ברמת גן, כשאף דיפלומט לא היה נוכח בו. על הקירות רוססו הכתובות "האיחוד האירופי החוצה" ו-"כסף גרמני הורג יהודים" באנגלית בצבע אדום. התקרית אף תועדה במצלמות אבטחה.

ביוני האחרון פז אף הגישה תביעה בגובה 150 אלף שקלים נגד משטרת ישראל, בטענה שנעצרה מעצר שווא במהלכו עברה חיפוש עירום שנועד להשפילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully