וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: הסגר עשוי להימשך מעבר לשלושה שבועות, נציג תכניות סיוע כלכליות

עודכן לאחרונה: 13.9.2020 / 23:42

ראש הממשלה הסביר במסיבת עיתונאים שהמגבלות היו מינימליות, "עד שמערכת הבריאות הניפה דגל אדום והגענו ל-80 ערים אדומות". אדלשטיין: "אם לא נשמור על הכללים - ההגבלות יהיו לחינם". גמזו: "רצינו להימנע מסגר, אך לא נותרה ברירה"

בווידאו: הצהרת ראש הממשלה על הסגר בחגים/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ראשון) כי ייתכן ותקופת הסגר תתארך. "בישיבת הממשלה קיבלנו החלטות למתווה מהודק לשלושה שבועות, ויכול להיות שזה יימשך", מסר במסיבת עיתונאים. "בשלב הראשון המגזר הפרטי יעבוד כרגיל, אך ללא קבלת קהל. יהיה מתווה מיוחד לתפילות, ותהיה דרישה להימנע מהתקהלויות: עד עשרה אנשים בחלל סגור, ועד 20 בקפסולות בחוץ. נאפשר גם ספורט יחידני".

לדבריו, "המשכנו עם הנחיות מינימליות עד שבוע שעבר, אז מערכת הבריאות הניפה דגל אדום והגענו ל-80 ערים אדומות. חלק מהצוותים בבתי החולים סובלים מעומס יתר. מדובר בשחיקה אנושית של הצוותים שעובדים מסביב לשעון. בנוסף לכך, החורף מתקרב וייתכן שנעמוד בפני סכנה משולבת של קורונה ושפעת".

נתניהו הוסיף כי תגובש חבילת סיוע כלכלי לבעלי העסקים שייפגעו מהסגר שיוטל בתקופת החגים. "אני יודע שהצעדים הללו קשים לציבור, אני לא נכנע לתכתיבים", מסר נתניהו בהצהרה. "זה לא החג שהכרנו, ויהיו מי שיפגעו מהסגר, בעלי עסקים ואחרים. יהיו עוד תכניות סיוע כלכליות, חלקן כבר מוכנות".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת ברקע הסגר המתוכנן 13 בספטמבר 2020. חיים צח, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"תגובש חבילת סיוע למי שייפגעו מהסגר". נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח, לע"מ

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי הטלת המגבלות על הציבור במהלך החגים נעשית בלית ברירה. "במשך שלושה חודשים ניסיתי להימנע מסגר, ועשינו את הכל. בנסיבות שנוצרו - לא נותרה לנו ברירה", מסר. "אנחנו, כמערכת הבריאות, נאפשר לצוותים הרפואיים שלנו קצת לנשום, ונטיל הגבלות לא פשוטות על האוכלוסייה, כדי לבלום את התחלואה".

אלדשטיין קרא לציבור לשמור על ההנחיות. "זה תלוי מאוד בכולנו, אם באותם שבועות אנחנו לא נשמור על הכללים - אז המצב הזה יימשך, וכל ההגבלות יהיו לחינם", הוסיף. "יש לשמור על הכללים הבסיסיים, ואז ניתן יהיה לראות אור בקצה המנהרה".

"אני מאוד מבקש שבזמן הלא פשוט הזה, נשמור האוכלוסיה הבוגרת. עם כל הרצון לשמור על לחבק את סבא וסבתא בחגים", אמר אדלשטיין. "נתרחק מההתקהלויות, אך כן ניתן אפשרות לציבור להגיע ולהתפלל בראש השנה וביום כיפור".

שר הבריאות יולי אדלשטיין קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
"ניסיתי להימנע מסגר, אך לא נותרה ברירה". אדלשטיין/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו אמר כי "התפשטות התחלואה לא הותירה לנו ברירה אלא להטיל סגר. זה לא פשוט לקבל את ההחלטות האלה, אבל אנחנו נמצאים במערכה, באתגר מאוד מורכב".

הוא הוסיף כי "אנחנו עושים הכל כדי להמשיך להכיל את מספרי החולים, אבל בשביל זה צריך לנקוט בפעולה. לא אני, לא צה"ל ולא אף אחד יוכל לנצח את הקורונה - רק הישראלים. רק כל הישראלים יוכלו לעצור את העלייה בתחלואה".

פרויקטור הקורונה רוני גמזו קיים ביקור עבודה במפקדה המשימתית לקטיעת שרשרת ההדבקה בבסיס פיקוד העורף. 7 בספטמבר 2020. תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי, אתר רשמי
"אנחנו נמצאים במערכה". גמזו/אתר רשמי, תומר אפלבאום , הארץ- פול רשמי

מסיבת העיתונאים התקיימה זמן קצר לאחר שהממשלה אישרה הטלת סגר מרוכך ברחבי הארץ. הסגר יחל ביום שישי הקרוב, ערב ראש השנה, בשעה 14:00 בבוקר, והוא יימשך שלושה שבועות. עוד אישרו השרים כי מערכת החינוך תושבת החל מיום שישי, יומיים אחרי המועד שתוכנן מלכתחילה, כך שהלימודים יתקיימו גם בימים רביעי וחמישי.

חברות במגזר הפרטי, למעט תיירות, מסחר וקבלת קהל, יעבדו לפי מתווה התו הסגול, וללא הגבלה קשיחה במספר העובדים. זאת, בהתאם למתווה שגיבש שר האוצר ישראל כץ, בתיאום עם ראש הממשלה, שר הבריאות ושר הביטחון. העסקים החיוניים, כפי שהוגדרו בחודשים מרץ-אפריל, יישארו פתוחים. גיבוש מתווה העבודה במגזר הציבורי הוטל על כץ.

לפי המתווה המרוכך שאישרו השרים, בתום שלושת השבועות של הסגר, הממשלה תחליט בהתאם לנתוני התחלואה אם להאריך את תוקף המגבלות או לחזור לתכנית הרמזור. ועדה של ארבעה שרים בראשות נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, תקבע נוהלים מפורטים יותר של ההגבלות השונות כגון פעילות ספורט.

במהלך ישיבת הממשלה הבהיר אדלשטיין כי "אין מנוס מקיום סגר". לדבריו, "מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התכנית. אני אומר כבר בתחילת הדיון בצורה ברורה - אם התכנית לא תתקבל אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות. המשמעות תהיה שהחל מיום שלישי הקרוב לא תהיה כל הגבלה על הציבור".

ממונה הקורונה הדגיש בפני השרים כי "הגענו כבר ל-60 יישובים אדומים. זו גם אוכלוסייה כללית ולא רק יישובים ערביים וחרדיים. תכנית הרמזור כבר לא אפקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully