וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי מחלקות בבתי החולים מתריעים: "אנחנו בעיצומה של מלחמה"

עודכן לאחרונה: 13.9.2020 / 19:44

הרופאים הבכירים הביעו דאגה מפני מצב מערכת הבריאות, שהולך ומחמיר בשל העלייה בתחלואה בקורונה. לטענתם, יכולת הצוותים לטיפול במגיפה נמתחת בימים אלו עד לקצה. הם קראו לציבור להישמע להנחיות: "אנו יכולים לצמצם את ההדבקות, זה תלוי בהתנהגות של כל אחד מאיתנו"

בווידאו: נתניהו בפתח ישיבת הממשלה הדנה באפשרות לסגר/צילום: לע"מ

מנהלי מחלקות בבתי החולים קיימו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים מקוונת, בנושא מצבה של מערכת הבריאות, שהולך ומחמיר בעקבות ההתפשטות המואצת של נגיף הקורונה. "אנחנו בעיצומה של מלחמה", טענו מנהלי המחלקות. "לא זו המתנהלת באולפנים, במערכות העיתונים, במדיה החברתית או ברחוב - אלא מלחמה אמיתית עם נפגעים ומתים אצלנו במחלקות הפנימיות".

מנהל המחלקה הפנימית בבית החולים בלינסון ויו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, אמר כי ניתן לצמצם את התחלואה בקורונה. "זה לא תלוי רק בנו, אלא גם בציבור ובהתנהגות האישית של כל אחד ואחת", מסר פרופ' אליס.

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020. ראובן קסטרו
"אנחנו במלחמה". מחלקת קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה, מאי/ראובן קסטרו

מנהל מחלקה פנימית בבית החולים שיבא, ד"ר גדי סגל, הדגיש כי אסור לזלזל בהשלכות המגיפה. "זו מחלה מקוללת שפוגעת בכל חלקי האוכלוסיה", אמר. "מי שמזלזל במחלה ונתלה בגרפים ובסטטיסטיקות, כאילו לכאורה הקורונה אינה מחלה נוראה - נופל בפח".

הוא קרא לציבור להישמע להנחיות הריחוק החברתי על מנת לבלום את התפשטות המגיפה. "ביכולתנו לנטרל את ההידבקות", אמר. "בואו לא נתקהל. לא בחגים שלפנינו, לא בחודשים הקרובים - בכלל לא".

עוד בוואלה

הממשלה אישרה: מערכת החינוך תפעל עד שישי; נתניהו שוקל לרכך את הסגר

לכתבה המלאה

מנהל מחלקה פנימית בבית חולים השרון, ד"ר דרור דיקר, התריע מפני קריסת מערכת הבריאות בשל המגיפה. "כשמדברים על קריסת מערכת הבריאות, דעו לכם שזהו מונח מכובס ל'קריסת מחלקות הקורונה'", אמר. "המחלקות הללו הצילו ומצילות את מדינת ישראל, יום-יום בחצי השנה האחרונה".

לדבריו, "היכולת לנהל את הטיפול בחולי הקורונה מצילה את יחידות הטיפול נמרץ מפני התמוטטות". עם זאת, הוא הדגיש כי "יכולת זו נמתחת בימים אלו עד לקצה, הן במספר המיטות במחלקות הפנימיות לחולי קורונה, והן ביכולת הצוות לשאת משא זה לאורך זמן".

לצד זאת, ד"ר דיקר הוסיף כי "יש לנו ניסיון שלא קיים בשום מדינה אחרת בעולם, לטפל בחולים מונשמים במחלקות הפנימיות. ויש לנו, לצערי, ניסיון רב להתמודד עם עומסים כבדים מול חוסר תקינה".

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020. ראובן קסטרו
"מחלקות הקורונה מצילות את מדינת ישראל מדי יום". בית חולים השרון/ראובן קסטרו

מסיבת העיתונאים התקיימה במקביל לישיבת הממשלה, בה צפויים השרים להכריע בנושא הטלת הסגר המלא ברחבי הארץ החל מיום שישי הקרוב, וכן על השבתת מוסדות החינוך. במהלך הישיבה, כמה ממנהלי בתי החולים הציגו סקירה בפני השרים.

מנהלי בתי החולים רמב"ם ושערי צדק אמרו כי הם מתקרבים למצב של אי ספיקה, וכי הם נאלצים להתחיל להעביר חולי קורונה לבתי חולים אחרים. לעומתם, מנכ"ל בילינסון והמשנה למנכ"ל שיבא תל השומר אמרו כי הם לא קרובים לקריסה - ושאין צורך בסגר בשלב זה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הבהיר במהלך ישיבת הממשלה כי "אין מנוס מקיום סגר". לדבריו, "מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התכנית. אם התכנית לא תתקבל, אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully