וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטורקיה גינו את ההסכם עם בחריין: "יעודד את ישראל להמשיך בכיבוש"

משרד החוץ במדינה הגיב בזעם להודעת הנסיכות על כינון קשרים דיפלומטיים עם ישראל וטען שהיא מהווה פגיעה בפלסטינים. "תדרבן את הפעולות הבלתי לגיטימיות של ישראל", נמסר. טורקיה תקפה בעבר גם את ההחלטה על פתיחת שגרירות קוסובו בירושלים והסכם הנורמליזציה עם האמירויות

בווידאו: ארדואן מתייחס למשבר עם יוון/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

טורקיה הצטרפה הלילה (שבת) לקולות המתנגדים להחלטתה של בחריין לכונן קשרים דיפלומטיים עם ישראל. אנקרה הגיבה בזעם להודעת הנסיכות על נרמול היחסים, בטענה שהיא פוגעת בהגנה על המאבק הפלסטיני.

בהצהרה שפרסם משרד החוץ הטורקי, נכתב כי הצעד מעודד את הכיבוש הישראלי, וכי המדינה מגנה אותו בתוקף. "זה יעודד את ישראל להמשיך בפעולותיה הבלתי לגיטימיות בעניין פלסטין, ואת מאמציה להפוך את הכיבוש של אדמות פלסטיניות לקבוע", נמסר.

הודעה זו באה בהמשך להסתייגויות קודמות של טורקיה מהחלטות של מדינות ערביות ומוסלמיות לכונן יחסים עם ישראל, כחלק מהקו התקיף שמוביל נשיא המדינה, רג'פ טייפ ארדואן, נגד ישראל, ועמידתו הנחרצת לצד הפלסטינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מוביל קו תקיף נגד ישראל. ארדואן ובכיר חמאס איסמעיל הנייה בפגישה איסטנבול, בשנה שעברה/מערכת וואלה, צילום מסך

אנקרה גינתה גם את החלטות קוסובו וסרביה בתחילת החודש לפתוח שגרירות בירושלים, וכן את הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות, עליו הוכרז באוגוסט.

לאחר שהודיעו קוסובו וסרביה, במסגרת הסכם ביניהן, על פתיחת השגרירות, משרד החוץ הטורקי מסר כי "אפילו המחשבה של הממשלה בקוסובו לנקוט צעד כזה, המהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי, מאכזבת".

אז, קראו באנקרה לקוסובו, מדינה שלטורקיה יחסים קרובים עמה, להימנע מצעדים שיפגעו במעמדה החוקי של ירושלים, וכן כינו את החלטת סרביה "מדאיגה מאוד".

עוד בוואלה!

ארדואן: נשעה את היחסים עם האמירויות; זריף: ההסכם הוא תיאטרון אמריקני

לכתבה המלאה

גם באוגוסט, לאחר ההכרזה של ישראל ואיחוד האמירויות על החלטתן לנרמל את היחסים ביניהן, תקף נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, את אבו דאבי, ואף הודיע כי ישקול להשעות את היחסים הדיפלומטיים עם המדינה ולסגור את השגרירות הטורקית בה בעקבות ההסכם.

"ההיסטוריה והמצפון של עמי האזור לא ישכחו ולא יסלחו על ההתנהגות הצבועה של האמירויות", נמסר אז ממשרד החוץ במדינה, בהצהרה שפורסמה מטעם הנשיא הטורקי. "לעם הפלסטיני ולהנהגתו יש את הזכות להראות התנגדות תקיפה ל'הסכם אברהם'".

באנקרה מתחו ביקורת מרומזת גם על ארצות הברית בשל חלקה בתיווך ההסכם, שמהווה הפרה של יוזמת השלום הסעודית שאימצה ב-2002 הליגה הערבית, כך לטענת טורקיה.

"זה מדאיג ביותר שאיחוד האמירויות, בפעולה חד-צדדית, תנסה להתרחק מיוזמת השלום הערבית מ-2002 של הליגה הערבית", מסר אז משרד החוץ הטורקי. "אין שום אמינות בכך שההכרזה המשולשת הזאת מוצגת כתומכת במטרה הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully