וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: עצם המחשבה של קוסובו לפתוח שגרירות בי-ם מאכזבת

משרד החוץ באנקרה קרא להנהגת קוסובו לשקול את המהלך כחלק מתמיכתה של טורקיה בפלסטינים. אנקרה גינתה גם את ההחלטה הסרבית להעביר את השגרירות מתל אביב

בווידאו: ישראל תכיר בקוסובו, סרביה תעביר את השגרירות לירושלים/צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

טורקיה הביעה היום (ראשון) אכזבה מהחלטת קוסובו להכיר בישראל ולפתוח את השגרירות שלה בירושלים. משרד החוץ של טורקיה, אחת המדינות הראשונות שהכירו בקוסובו אחרי הכרזת העצמאות שלה מסרביה ב-2008, מסר כי "אפילו המחשבה של הממשל בקוסובו לנקוט צעד כזה, המהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי, מאכזבת".

משרד החוץ באנקרה קרא להנהגת קוסובו, שלה יש יחסים קרובים עם ממשלת טורקיה, להימנע מצעדים שלטענתו יפגעו במעמדה החוקי של ירושלים. טורקיה מובילה קו תקיף נגד ההכרה בירושלים כבירת ישראל ופתיחת שגרירויות בעיר, והיא נעמדה לצד הפלסטינים במאבקם במדיניות של ממשל טראמפ.

ראש ממשלת קוסובו עבדולה הוטי חותם על הסכם כלכלי עם סרביה בבית הלבן, 3 בספטמבר 2020. רויטרס
ראש ממשלת קוסובו חותם על ההבנות עם סרביה, שישי/רויטרס

החלטת קוסובו, בעלת הרוב המוסלמי, על כינון יחסים עם ישראל הוכרזה ביום שישי, במהלך שיחות בבית הלבן בין ראש ממשלתה אלבין קורטי, לנשיא סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ', שאותם אירח הנשיא דונלד טראמפ. קוסובו, שאינה מוכרת על ידי סרביה כמדינה עצמאית וגם לא באופן רשמי על ידי האו"ם, מחפשת הכרה בינלאומית.

גם סרביה אמורה להעביר את השגרירות שלה מתל אביב לירושלים, אם כי ווצ'יץ' אמר כי זה יקרה רק ביולי, אם ישראל "תכבד" את סרביה. בתיעוד שזכה לשיתופים רבים ברשתות החברתיות, נראה הנשיא מבולבל בעת חתימתו על המסמך, כשטראמפ ציין שסרביה הסכימה להעביר את השגרירות לירושלים, כשהוא מסתכל לעבר יועציו. כיום, רק ארצות הברית וגואטמלה מחזיקות בשגרירות בעיר.

אתמול גינתה טורקיה את המהלך הסרבי, ואמרה כי היא "מודאגת מאוד" מכוונתה להעביר את השגרירות לירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully