וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק מהצפון בסכנת חיים לאחר ברית מילה, נלקח מביה"ח בידי הוריו

עודכן לאחרונה: 11.9.2020 / 16:33

בן ה-8 ימים הגיע עם הוריו לביה"ח זיו בצפת כשהוא בסכנת חיים וסובל מדימום. לאחר בדיקת אורולוג הוחלט כי יש לבצע בו ניתוח חירום, אך הוריו של התינוק לקחו אותו ועזבו את המיון, מבלי שיבוצע הניתוח. לאחר שהמקרה דווח למשטרה, הזוג אותר. התינוק הועבר לביה"ח רמב"ם

ברית מילה. רויטרס
ברית מילה/רויטרס

תינוק בן שמונה ימים מהצפון הובא היום (שישי) לבית החולים זיו בצפת, כשהוא סובל מדימום לאחר ברית מילה. אולם, כשנודע להוריו כי יזדקק לניתוח, הם לקחו אותו ועזבו את בית החולים מבלי שיתקיים ההליך.

התינוק הגיע במצב של סכנת חיים כתוצאה מחתך משמעותי באזור הפין ושק האשכים, ונבדק על ידי אורולוג מומחה שהמליץ על ניתוח מיידי. עם עזיבת ההורים עם התינוק, דווח המקרה למשטרה, שפעלה לאתר את הזוג. כעבור זמן קצר אותרו ההורים עם רכבם בסמוך ליישוב ליבנים שבגליל, אז טענו בפני השוטרים כי הם בדרכם לבית החולים פדה פוריה בטבריה. השוטרים ליוו אותם למרכז הרפואי להמשך טיפול לתינוק.

לדברי בית החולים פדה פוריה, התינוק הגיע אליהם במצב בינוני. "התינוק הגיע ומטופל במלר"ד פדה-פוריה. צוות המלר"ד מקיים כעת התייעצות עם אורולוג ילדים בבית החולים רמב"ם. נבדקת אפשרות שיוכנס לניתוח". בהמשך הועבר התינוק לבית החולים רמב"ם בחיפה מאחר שנזקק לטיפול במחלקת אורולוגיה ילדים.

ביוני האחרון אושפז במצב קשה תינוק בן שלושה שבועות במרכז הרפואי בני ציון בחיפה, בשל זיהום באזור ברית המילה שהתפשט למוח וגרם לפרכוסים. בדיקות מעבדה מצאו כי הוא נדבק בנגיף ההרפס מסוג 1, ככל הנראה מהמוהל שביצע שאיבת דם בשלב המציצה מהפין, טכניקה מסורתית שנויה במחלוקת המקובלת ביהדות. בבית החולים אומרים כי במהלך הברית ביצע המוהל "מציצת דם", שלא צריכה להיעשות, וכך הדביק בנגיף ההרפס את התינוק.

התינוק הובהל לבית החולים על ידי הוריו מיד לאחר שהם הבחינו בזיהום מאוד מפושט באזור איבר המין, אחרי הברית. במהלך האשפוז במחלקת הילדים התגלה בגופו של התינוק נגיף ההרפס בנוזל חוט השדרה במוח ובנגעים שהיו על העור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully