וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן: נתניהו שיקר כשאמר שהגדרתי את אבו אל-קיעאן כמחבל

פרקליט המדינה לשעבר תקף את ראש הממשלה על דבריו לפיהם בכירי הפרקליטות והמשטרה קבעו כי תושב אום אל-חיראן שנורה למוות פעל על רקע לאומני כדי להגן על עצמם. "היעלה על הדעת שאנחנו נהפוך אזרח חף מפשע למחבל בשביל לפגוע בראש הממשלה?", תהה ניצן

בווידאו נתניהו מתנצל בפני משפחת יעקוב אבו אל-קיעאן/מערכת וואלה NEWS!

פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן אמר הערב (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שיקר בדבריו לפיהם ניצן קבע כי יעקוב אבו אל-קיעאן שנורה באום אל-חיראן הוא מחבל. "ברגע שראיתי את נתניהו עומד מול עם ישראל ואומר ש'פרקליט המדינה והמפכ"ל הפכו אדם חף מפשע למחבל כדי לפגוע בראש הממשלה' - אמרתי עד כאן", אמר ניצן בריאיון לחדשות 12. ניצן הוסיף כי "יש גבול למה שאני יכול לשאת".

נתניהו אמר את דבריו במהלך הצהרה שבה התנצל באופן פומבי בפני משפחת אבו אל-קיעאן, שנורה למוות על ידי שוטרים בשנת 2017 - והוצג כמחבל על לא עוול בכפו. בדבריו, התייחס נתניהו לחשיפת העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, בה נטען לטיוח חקירות משטרה דוגמת פרשת הירי באל-קיעאן, כדי לא לפגום בחקירות ראש הממשלה. לטענת נתניהו, כשלי המשטרה והפרקליטות בחקירת האירוע באום אל-חיראן מצביעים על הטייתה הפוליטית של מערכת אכיפת החוק. "התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל כדי להגן על עצמם", טען נתניהו.

טקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"יש גבול למה שאני יכול לשאת". ניצן/שלומי גבאי

לדברי ניצן, מי שקבע שאבו אל-קיעאן הוא מחבל היו המפכ"ל רוני אלשיך, ראש הממשלה נתניהו והשר לביטחון פנים גלעד ארדן. ופתאום, אחרי שלוש שנים, ראש הממשלה החליט להתנצל. אין לי בעיה - לא אני קבעתי שהוא מחבל, זה שקר מוחלט. להיפך, אני קבעתי בחוות דעת רשמית שפורסמה, שלא ניתן לקבוע אם הוא מחבל או לא".

בריאיון לחדשות 13 אמר ניצן "היעלה על הדעת שאנחנו נהפוך אזרח חף מפשע למחבל בשביל לפגוע בראש הממשלה? איך קשור ראש הממשלה בכלל? אם בכלל, זה צריך להיות הפוך, כי נתניהו הרי אמר שהוא מחבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully